Total udmattet: er det normalt?


Michael-ice
 Share

Recommended Posts

Hey gutter er ny herinde, ,men har trænet før dog ikke så seriøst som nu,

Nu når jeg træner blir jeg så udmattet at jeg knap nok har overskudde til at trække vejret og nærmest har kvalme efter fuldendt træning..

har lidt af en meget voldsom panik angst som er kommet af et MEGET langvarrigt stofmisbrug da jeg var lidt yngre, ved ikke om det er min panik angst der kommer op i mig når det er?

har en kostplan og følger den til punkt og prikke..

Såe skyd løs gutter...

Er det bare fordi jeg presser migselv hårdt?

Kald mig en pivskid, men vil jo også gerne passe på min krop :)

Link to comment
Share on other sites

Hey gutter er ny herinde, ,men har trænet før dog ikke så seriøst som nu,

Nu når jeg træner blir jeg så udmattet at jeg knap nok har overskudde til at trække vejret og nærmest har kvalme efter fuldendt træning..

har lidt af en meget voldsom panik angst som er kommet af et MEGET langvarrigt stofmisbrug da jeg var lidt yngre, ved ikke om det er min panik angst der kommer op i mig når det er?

har en kostplan og følger den til punkt og prikke..

Såe skyd løs gutter...

Er det bare fordi jeg presser migselv hårdt?

Kald mig en pivskid, men vil jo også gerne passe på min krop :)

Umiddelbart er det jo svært at sige, når vi ikke får noget oplyst om, hvordan du træner.

hvordan træner du?

split eller fullbody?

bruger du progression?

eller hvor mange % af din 1RM træner du med? og hvor mange sæt og reps?

hvilke øvelser?

Men kan da sige, at jeg aldrig er totalt udmattet, kan godt være at man kan mærke at muskler er blevet lidt pumpet og at man ikke har meget energi, men så synes jeg heller ikke, at det er værre.

Link to comment
Share on other sites

træner mandag tirsdag onsdag fredag.

Mandag Bænk med opvarmningsvægt på 50kg. så smidder jeg op til 55kg og så op til 60 og så køre jeg ligesåstille nedaf igen. så lidt mave og bicepcs, og chinups.

Tirsdag Cardio løb

onsdag næsten samme program igen dog med mindre vægt. sådan at jeg slutter på 50kg..

fredag er ben, squat og sådan

Link to comment
Share on other sites

træner mandag tirsdag onsdag fredag.

Mandag Bænk med opvarmningsvægt på 50kg. så smidder jeg op til 55kg og så op til 60 og så køre jeg ligesåstille nedaf igen. så lidt mave og bicepcs, og chinups.

Tirsdag Cardio løb

onsdag næsten samme program igen dog med mindre vægt. sådan at jeg slutter på 50kg..

fredag er ben, squat og sådan

hvad med sæt og reps?

Link to comment
Share on other sites

Hey gutter er ny herinde, ,men har trænet før dog ikke så seriøst som nu,

Nu når jeg træner blir jeg så udmattet at jeg knap nok har overskudde til at trække vejret og nærmest har kvalme efter fuldendt træning..

har lidt af en meget voldsom panik angst som er kommet af et MEGET langvarrigt stofmisbrug da jeg var lidt yngre, ved ikke om det er min panik angst der kommer op i mig når det er?

har en kostplan og følger den til punkt og prikke..

Såe skyd løs gutter...

Er det bare fordi jeg presser migselv hårdt?

Kald mig en pivskid, men vil jo også gerne passe på min krop :)

Det er formentlig, efter min bedste overbevisning, lidt for meget på for kort tid.

Du skal sikkert øge din vile periode efter hvert enkelt sæt.

Hvis du viler eks. 60 sekunder mellem hvert sæt så prøv at hvile 120 sekunder.

Det er måske bare det der skal til.

Har selv prøvet det samme, og lidt længre tid mellem hvert sæt hjalp.....

Link to comment
Share on other sites

Det er formentlig, efter min bedste overbevisning, lidt for meget på for kort tid.

Du skal sikkert øge din vile periode efter hvert enkelt sæt.

Hvis du viler eks. 60 sekunder mellem hvert sæt så prøv at hvile 120 sekunder.

Det er måske bare det der skal til.

Har selv prøvet det samme, og lidt længre tid mellem hvert sæt hjalp.....

Okay tror du virkelig der skal så lidt til?

Fordi den udmattelse vare en halv til en hel time efter jeg er kommet hjem. Har slet ikk energi nok til andet end at ligge ned :S

Link to comment
Share on other sites

de sidste reps er stortset altid forced reps... rammer ikke altid Failiure men MEGET MEGET tætpå du ved når man virkelig skal kæmpe for at få de sidste op så man blir total rød i hele hovedet :P

well.. så lad være med det.. seriøst.. stop en rep eller 2 før.

Link to comment
Share on other sites

Mit hjerte fejler intet ellers ville jeg også have været død for længe siden med de mængder cola speed og kiks der røg ind for 1½ år siden.. startede med at ryge fede da jeg var tolv og var i et massiv misbrug fra jeg var tolv til 19 er nu lidt over tyve år gammel og har været clean næsten 1½år..

drikker ca en liter vand under træning.. min træning vare fra 19 til 21..

løber 12km hver morgen og der får jeg det slet ikk sådan.. mit væsketal har altid set fint ud nede ved lægen, og har været indlagt engang her for ½år siden hvor de troede det var mit hjerte det var galt med. men var bare mit panik angst.. er mere eller mindre sluppet af med det nu men det kommer dog engang i mellem

Mange tak for de rosende ord!

godt nok er jeg x misbruger men hvis man ser mig på gaden skulle man aldrig tro jeg havde taget noget.

er kun glad for jeg slap med mit liv i behold!

men er der andre der kan komme med ideer`??

Venlig hilsen Michael

Link to comment
Share on other sites

Du skriver du spiser din aftensmad en time før træning, lad være med det for det tager minimum 2 timer at fordøje et stort måltid og det er ikke en god idé at træne før. Prøv også at nøjes med vand under træning og skip energidrikken.

Bare et par ideer så prøv om det virker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

Vil sgu sige at det godt gået af dig - flot at du er kommet dertil hvor du er idag :4thumbup: - ellers kan jeg varmt anbefale zoolanders råd - træn enten inden aftensmad eller vent de par timer. Jeg har også oplevet ubehag ved at træne kort tid efter et måltid.

God træningslyst

Miguel

Edited by Miguel
Link to comment
Share on other sites

For det første vil jeg bakke helt op omkring rådene om timing af måltider. Hvis jeg træner mindre end 1½ time efter aftensmad kan det også blive ubehageligt.

Derudover kan jeg (og de fleste andre vil jeg tro) godt opleve svimmelhed og lidt ubehag efter et meget hårdt sæt. Det skal man nok ikke gøre for meget i, men når jeg fx squatter 5x5 er der da et par af sættene, hvor jeg bagefter lige står og læner mig lidt op af squatracken :tongue:

Det med at have det dårligt bagefter kan måske være noget med blodtryk. Min træningsmakker har et eller andet med, at hans blodtryk falder efter hårdt fysisk arbejde. Og så bliver han lidt "svag" i det. Det er dog ikke noget farligt som sådan.

Hvis det ikke hjælper at flytte på måltider og sænke intensiteten i dine sæt en anelse, ville jeg nok gå til lægen for at få hans input.

Og så tillykke med dine resultater - både personlige og træningsmæssige :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share