At sjippe og sjippetov generelt


holst-
 Share

Recommended Posts

Jeg har sjippet engang i mellem, når man lige så et sjippetov i fitness centre osv. Men en dag prøvede jeg, at sjippe uafbrudt i 10-15 mins og jeg må indrømme, at jeg svedede som en gris og var øm flere steder i kroppen. Så jeg tænkte, hvor godt det er at sjippe for, at komme i form eller bruge det som en form af vægttab? Og styrker det benene/lægmusklerne? Og måske andre steder? Så som skuldren ? Jeg spørger da, jeg er meget uviden på især dette område :)

Håber at nogen vil hjælpe mig lidt her..

På forhånd tak

// Holst-

Link to comment
Share on other sites

Sjipning er godt for mange ting, og jeg kender sikkert ikke engang dem alle.. :blush: Men når du sjipper i længere tid hjælper det jo ihvertfald på konditionen, ligesom løb, cykling osv gør det, og dermed hjælper det også på fedtforbrændingen. Derudover kan det hjælpe dig til at blive hurtigere på fødderne hvis du dyrker en eller anden sportsgren hvor det er vigtigt. Jeg spiller selv basketball og har sjippet meget for at blive hurtigere, fordi jeg var/er langsom som et ondt år.

Det styrker selvfølgelig også benmuskulaturen, men om det også styrker din skulder er jeg vidst ikke lige den rette til at sige noget om... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu når man sjipper rigtig, så gøre man ikke brug af skuldren, men kun håndledende og ben muskelerne.

Men sikkert godt for kondi, plus vægttab - Hvorfor ellers en standard ting i boksning træning.

Dog har jeg nu ikke lige en kilde som kan bekræfte det, men der må vel vøre en der ude der kan ;)

Link to comment
Share on other sites

Okay - er der så nogen som har instruktioner i hvordan man sjipper? Gerne med billedforklaringer mv.

Jeg ved godt det lyder som et lamt spørgsmål, men jeg er altså pænt ringe til det :blush: Jeg plejer gerne lave et rejehop hver gang jeg skal hoppe over tovet... :laugh:

MLP

Link to comment
Share on other sites

jeg startede for ca 2 måneder siden med at indføre sjippetov i min træning.

I starten lavede jeg også nogle hæslige hop, for at få tovet omkring, men man skal bare øve sig, så kommer det.

Men en dag prøvede jeg, at sjippe uafbrudt i 10-15 mins og jeg må indrømme, at jeg svedede som en gris og var øm flere steder i kroppen.

10-15 min sjipning er ekstremt hårdt, selvom du er øvet med sjippetovet. Det afhænger selvfølgelig af intensitet

Hvis det er fedtforbrænding du er ude efter så prøv eventuelt High Octane Cardio med jump rope.

Jump Rope/Dumbbell Cocktail

Beginner

One minute of rope jumping

10 on-arm dumbbell snatches with each arm

One minute of rope jumping

10 one-arm dumbbell clean and push presses

One minute of rope jumping

10 one-arm dumbbell swings

One minute of rope jumping

10 dumbbell squats

Artikel

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=460021

Link to comment
Share on other sites

Som en anden skriver kan du træne din kondition med sjipning og sætte din fedtforbrænding op :smile:

Jeg har også brugt sjipning meget i min vægttabsprocess (mangler stadig 4 stædige kg.) men nu har jeg fået konstateret slidgigt i begge knæ, og det gør ondt når jeg sjipper :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share