Kom med jeres "guldkorn".


Bambam
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden trænet i mange år efterhånden. Der er næsten ikke det program jeg ikke har været en tur igennem. Jeg træner primært for hypertrophy, men styrken er også prioteret højt.

Jeg søger bud på programmer som i har haft de bedste "gains" med. Det kan være noget i har taget fra andre eller noget hjemmestrikket.

Håber at i vil byde ind, så jeg kan hente motivation i træningslokalet.

Ps. Jeg ved godt at der ligger programmer rundt om på siden.

På forhånd tak

Bambam. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

De bedste gains har jeg fået på:

HST - da jeg fik strikket et ordentlig sæt øvelser sammen

DFHT - fedt at kunne maxe i øvelser nærmest hver uge.

Hjemmestrikket fullbody 3x pr uge, store øvelser forskellige hver gang, en del andre var det samme. Ret høj volumen, progression i vægt over ca 4 uger, derefter nye øvelser og forfra. Sådan har jeg kørt det sidste halve år eller deromkring, kun afbrudt af en enkelt måned med noget lidt alternativt.

Link to comment
Share on other sites

5 x 5 er nok det "program", som jeg har haft størst succes med, når det gælder størrelse. At man så også bliver stærkere af det, gør jo ikke noget :laugh: .

Der kan også justeres lidt på de 25 reps fordelt over fem sæt afhængig af, om man prioriterer styrke eller størrelse højest:

Hvis man lægger lidt mere vægt på styrke, kan man eventuelt skifte mellem 3 x 3, 4 x 4 og 5 x 5. Jeg træner bænkpres på den måde, så jeg aldrig træner den samme sæt/rep-kombination to træninger i træk.

Og hvis man lægger lidt mere vægt på størrelse, så kan man variere mellem tre forskellige variationer af 24 reps (2 x 12, 3 x 8 og 4 x 6). Jeg træner hjælpeøvelser på den måde, så der i hver øvelse varieres mellem lette vægte med mange reps (2 x 12) over den klassiske 3 x 8 til 4 x 6 som ligger tæt på 5 x 5. Igen varieres der, så der aldrig trænes samme sæt/rep-kombination i den samme øvelse to træninger i træk.

Link to comment
Share on other sites

Bedste gain:

Fullbody 3x ugentligt.

Gainede 10 kg på 2 mdr (fedtprocenten kommer vi ikke ind på) :) , samt steg ca. 20 kg i hver af de 3 store.

For at være lidt kritisk er man jo nødt til at se på kvaliteten af det gainede samt hvor lang man er sådan rent træningsmæssigt.

Det er muligt nogle programmer er bedre til at stimulere appetiten end andre, men når alt kommer til alt er det jo kosten du gainer på, og ikke programmet. Træningen skal så bare sikre at mest muligt at de gainede kg ender som muller. :wink:

De 10kg jeg gainede på 2 omgange HST (4 mdr) var nok hvad jeg vil kalde mine begyndergains (efter 1 års træning) og fordelingen var nok også noget i retning af 50-50 mellem fedt og muller. Det er ved at være længe siden jeg har kørt en ren HST :cool:

Link to comment
Share on other sites

For at være lidt kritisk er man jo nødt til at se på kvaliteten af det gainede samt hvor lang man er sådan rent træningsmæssigt.

Det er muligt nogle programmer er bedre til at stimulere appetiten end andre, men når alt kommer til alt er det jo kosten du gainer på, og ikke programmet. Træningen skal så bare sikre at mest muligt at de gainede kg ender som muller. :wink:

De 10kg jeg gainede på 2 omgange HST (4 mdr) var nok hvad jeg vil kalde mine begyndergains (efter 1 års træning) og fordelingen var nok også noget i retning af 50-50 mellem fedt og muller. Det er ved at være længe siden jeg har kørt en ren HST :cool:

Ja det er da rigtigt...

Det var ikke begynder gains, eftersom det var på mit 3 træningsårs. Men eftersom det var første gang jeg lå i konstant kcal-overskud (2-3 mdr.), kan det vel fungere på samme måde?

Kosten var fint med, og vil skyde på en 70/30 fordeling af henholdsvis muskel og blæver her.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er da rigtigt...

Det var ikke begynder gains, eftersom det var på mit 3 træningsårs. Men eftersom det var første gang jeg lå i konstant kcal-overskud (2-3 mdr.), kan det vel fungere på samme måde?

Kosten var fint med, og vil skyde på en 70/30 fordeling af henholdsvis muskel og blæver her.

7kg bøf på 2 mdr?

næppe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share