Ligevægtsindtag


pcrew
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg vil gerne have fundet mit præcise ligevægtsindtag fordi jeg er begyndt med at cutte. Når jeg bruger denne stofskifteberegner fortæller den at miy basalstofskifte er 1844 kcal, og min energiomsætning er på 4610 kcal. Hvilken en af de to tal er mit ligevægtsindtag? Indtil nu har jeg kørt min kostplan efter 1844 kcal og trukket 500 fra, men jeg tror at det ikke passer fordi jeg taber mig omkring 300-400 gram pr. dag. Håber i kan hjælpe mig med hvordan jeg kan regne mit præcise ligevægtsindtag ud?

Tak

Edited by pcrew
Link to comment
Share on other sites

Det første tal du får, 1844 kcal er som sagt dit basalstofskifte hvilket betyder det er det som de stofskifte ville være hvis du ingen ting lavede. Det andet tal 4610 kcal er hvad dit stofskifte er med hvad du nu laver og det du skal gå efter, dog ved jeg ikke hvor meget du kan gå efter de udregninger men det skulle da give en nogenlunde værdi

Link to comment
Share on other sites

hvis du dyrker så meget motion at du bruger 4610 kcal om dagen så ja, så ville 4160 kcal være rimligt at indtage. Du kan også prøve at beregne dit stofskifte med Mol's nye stofskifte beregner http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Det er selvfølig andre måder at finde sit ligevægtsindtagen på end en online beregne men dette har jeg dog ikke så godt styr på til at jeg kan forklare det men det er jeg sikker på der er nogle andre her inde som kan

Edited by Jinx
Link to comment
Share on other sites

Tja, -500kcal om dagen - det anbefaler de fleste - men med et så stort forbrug synes jeg da du skulle prøve lidt mere ... jeg har et forbrug på ca 3500kcal om dagen - et indtag der siger 3500-4000kcal før cutting - det har jeg kørt ned til omkring de 1500 dagligt - det har ikke givet de store problemer - så mon ikke du kan klippe lidt mere af en 500kcal pr dag - så ryger det osse lidt hurtigere - det er en god motivator for mig i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Normalt Styrketræner (for masse) jeg 3 gange 1-2 timer om ugen når jeg bulker, men nu hvor jeg cutter styrketræner (for masse) jeg stadig de 3 gange for ikke at miste muskelmasse under cut, og derudover løber jeg også 40 min. 3 gange om ugen, plus fodbold osv.

Link to comment
Share on other sites

En måde at finde ud af det på er ved at lægge en kostplan, følge vægten i en uges tid og herefter se, om du har taget på, tabt dig eller har samme vægt. Herefter kan du justere kostplanen ud fra vægten.

Vh B

Umiddelbart ville jeg råde dig til at køre det på den måde, som Don B skriver der.. især når du laver den mængde cardio du skriver; ved 3 x 40 min. løb + fodboldtræning hver uge, forbrænder du mange kcal skal du være opmærksom på.. især ifm. når du vil cutte.

-Kamp

Edited by S. Kamp
Link to comment
Share on other sites

tag din vægt og gang den med 35. det plejer at ramme tæt på dit ligevægtsindtag.

67x35=2345 kcal ed.

når du cutter 2345 - 500 =1845 kcal ed.

det passer ret godt hos de fleste. dog skal det staid justeres til alt efter hvor meget du bevæger dig i læbet af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share