Anbefal en køkkenvægt


SuneJ
 Share

Recommended Posts

jeg har en obh køkkenvægt som koster 2-300kr den er super. vejer 1grams forskel. når du skal købe en køkkenvægt så gå efter følgende råd:

copy/paste fra obh:

Lidt om vægte

Der findes flere forskellige typer vægte:

Den traditionelle, mekaniske vægt, der registrerer vægten ved hjælp af en fjederpåvirkning, hvorefter vægten afl æses på en skive.

Digitalvægten, som også er en mekanisk vægt med den ene forskel, at vægten her afl æses på et display.

Den moderne, elektroniske vægt, som foretager vejning via en elektronisk føler og omsætter vægten elektronisk til afl æsning på et display. Fordelen ved den elektroniske vægt frem for den mekaniske eller digitale er først og fremmest, at den foretager en langt mere præcis måling af vægten - og vedbliver at gøre det. De mekaniske og digitale vægte derimod bliver med tiden mere og mere unøjagtige, da bl.a. fjederen i disse vægte ældes. En ting, man bør tage højde for ved en elektronisk vægt er, at den er følsom overfor store temperatursvingninger. Unøjagtigheder kan forekomme, hvis vægten er kold. Således fungerer den bedst ved almindelig stuetemperatur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Vækker lige denne. Kan se på http://www.taenk.dk/?cid=641 at de henviser til en test, men jeg kan ikke finde den, er nogle bedre?

Ps. i må også gerne anbefale andre gode vægte til en billig pris.

Du skal være medlem af TÆNK for at se testen. Men jeg kan fortælle dig at de 3 bedste vægte i testen er:

TEFAL Delicia

EVA Rubin

PHILIPS HR 2389

Og de måler alle med ét grams usikkerhed ved vejning af et halvt kilo.

Link to comment
Share on other sites

Du skal være medlem af TÆNK for at se testen. Men jeg kan fortælle dig at de 3 bedste vægte i testen er:

Nå jeg synes bare der stod at den kunne læses alligevel. Det ser dog ud til at de fleste af vægtene er udgået. Når jeg nu siger at det er til kollegiebudget, gør jeg så bedst i at finde den første den bedste i føtex, eller er der nogle der er mere anbefalelsesværdige end andre? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå jeg synes bare der stod at den kunne læses alligevel. Det ser dog ud til at de fleste af vægtene er udgået. Når jeg nu siger at det er til kollegiebudget, gør jeg så bedst i at finde den første den bedste i føtex, eller er der nogle der er mere anbefalelsesværdige end andre? :smile:

Tja, i testen dumper alle fjedervægtene og de digitalvægtene består, så jeg tror at man er sikker hvis man køber en digitalvægt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share