Du bli'r hvad du spiser... og injicerer!


mosola
 Share

Recommended Posts

Jeg kan lige saa godt melde ud med det samme - jeg er stor modstander af doping/kunstige praeparater m.v., og derfor vil jeg godt indlede en etisk/moralsk diskussion om det - hvad er folks motiver til at anvende praeparaterne?

Du behoever ikke tilkendegive, om du er bruger eller ej, men du kan noejes med at komme med generelle kommentarer.

For at markere et udgangspunkt vil jeg kort komme med baggrunden for min egen holdning. Jeg arbejder til daglig med eliteidraetsudoevere, som naturligvis er underlagt lovgivningen vedr. doping, og derfor forekommer det mig ganske naturligt at tage afstand fra brug af praestationsfremmende stoffer. Omvendt kan jeg godt forstaa - men ikke acceptere - de atleter, som drives af et konkurrencemaal og derved fristes til at hoppe paa vognen.

Velvidende at der her paa MOL er flere, som dyrker deres traening som et mantra (jf. diskussionen om serioesitet eller ej) og/eller ligefrem konkurrerer i BB/styrkeloeft, undrer det mig, hvad der faar andre folk (al respekt for dem) til at ty til praeparaterne?

Er det et oenske om at naa noget saa hurtigt som muligt?

Er det en generel tendens, hvor man soeger at lette ens vej mod maalet?

Er det et udtryk for en udbredt tro paa faenomenet?

Er det overhovedet relateret til et kropsligt udtryk, eller er det naermere spaendingen?

Ja, spoergsmaalene hober sig op, saa hold jer ikke tilbage fra at svare...

Morten

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share