Havre fras :D


MKJ
 Share

Recommended Posts

ville det være godt og spise hver morgen når du er på slankekur ?

energi pr portion: 510 kj (121 kcal)

protein pr portion: 3,5 g

kulhydrat pr portion 21,0 g

-heraf sukkerarter pr portion: 4,5 g

fedt pr portion: 2,5

godt eller ikke godt på en slanke kur :) ?

eller efter træning ?

Link to comment
Share on other sites

Havrefras kan sagtens bruges. Størstedelen af havregrynsspisere kommer alligevel sukker på, så der vil forskellen være begrænset. Havrefras er også rig på fibre og mikronæringsstoffer. Ganske fornuftigt alternativ.

jeg er en undtagelse hertil - alt er afvending/tilvending. min havregrød er 50% havregryn, 50% vand... smager ganske fint nu - det gjorde det ikke i starten...

derudover så er det jo de færreste som spiser 35g. når jeg spiser havregryn (med mælk) så runder jeg nemt de 80g selvom jeg cutter og er en lille fyr på 78kg...

jeg fik en søndag morgen for nogle uger tilbage havrefas til morgenmad. jeg spiste 1½ portion - min portion bestod dog af 60g havrefras... men det mætter da godt da der er mange fibre i. hvis du er vant til fx franskbrød eller boller til morgenmad er havrefras da bestemt en forbedring - alle skridt behøver jo ikke være kvantespring

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

jeg er en undtagelse hertil - alt er afvending/tilvending. min havregrød er 50% havregryn, 50% vand... smager ganske fint nu - det gjorde det ikke i starten...

derudover så er det jo de færreste som spiser 35g. når jeg spiser havregryn (med mælk) så runder jeg nemt de 80g selvom jeg cutter og er en lille fyr på 78kg...

Så må du bare lave noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Er med her..

Er der et godt alternativ til havregryn når man er på diæt?..

For de er godt nok proppet med kcal..

Jeg bruger usødet øllebrødspulver.. der er 70kacl mindre pr 100g - derved kan man spise så meget mere :4mewantfood:

Men altså.. det er jo en smagssag - det er bare det eneste der holder mig mæt.. 57g havregryn gør det ikke for mig - jeg er så også en ædedolk :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger usødet øllebrødspulver.. der er 70kacl mindre pr 100g - derved kan man spise så meget mere :4mewantfood:

Men altså.. det er jo en smagssag - det er bare det eneste der holder mig mæt.. 57g havregryn gør det ikke for mig - jeg er så også en ædedolk :blush:

Er der ikke lige rigeligt mange kalorier i flødeskummet som er obligatorisk til øllebrød? :tongue:

MLP

Link to comment
Share on other sites

lige pt cutter jeg så derfor går jeg en del op i hvad der bliver indtaget. og morgenmåltideig er en måde hvorpå man kan cutte lidt væk.

nu er kcal i forhold til morgenmadsprodukterne ikke eneste grund til at jeg spiser havregrød. min havregrød baseret på 110-120g havregryn giver 400kcal. hvis jeg skal blive lige så mæt skal jeg spise 100g havrefras med 300-350g minimælk giver 450kcal. -altså ikke den helt store deal. men 1kg havregryn koster 6kr i netto(=7-8 portioner). havrefras(750g) koster 20kr(=7-8portioner) hvilket giver en froskel på 15kr*ca 4uger for at fylde en måned ud = 60kr - derudover skal mælken medregnes hvilket giver en total prisforskel på ca 100kr

penge er et prioriteringsspørgsmål og de 100kr kan jeg godt bruge på noget andet.

ja, jeg er en nærig studerende der ikke gider betale af på min studiegæld som 50årig da jeg har faste udgifter(lejlighedsleje, el, strøm, vand, i-net og forsikringer) til mere end hvad su'en indbetaler

- so beat it.(dette skal ikke ses som en klagesang da jeg udemærket ved at danske studerende er verdensbedste økonomisk stillede)

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke lige rigeligt mange kalorier i flødeskummet som er obligatorisk til øllebrød? :tongue:

MLP

Agh.. hmm kan man ikke bruge noget andet.. flødelignende.. Måske bailey - så får du også en god start på dagen :cool:

Næh nej.. er man hardcore, så tar' man det sure med det - rå øllebrød.. En sand mandomsprøve hver morgen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Agh.. hmm kan man ikke bruge noget andet.. flødelignende.. Måske bailey - så får du også en god start på dagen :cool:

Næh nej.. er man hardcore, så tar' man det sure med det - rå øllebrød.. En sand mandomsprøve hver morgen :devil:

Der må da være andre og mere overskuelige måder man kan bevise overfor sig selv at man er mand :laugh::tongue:

MLP

Link to comment
Share on other sites

I følge din ikke-så-opdaterede-logbog skulle de 240kg være inde for rækkevidde :4thumbup:

.. et stk manddomsprøve comming up - så fortsætter jeg med øllebrøden :crazy::tongue:

Hehe - så skal jeg nok lade være med at afsløre at min ikke-opdaterede log foregår i lbs og ikke i kilo. Men hvis vi kan lave en aftale om at du ikke sladerer, så gør jeg heller ikke :laugh::tongue:

MLP

P.s. Sorry for at spamme en tråd om havrefras :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share