Rugbrød


MKJ
 Share

Recommended Posts

Den der kommentar forstår jeg simpelthen ikke!! :blink:

Hvis man spiser rugbrød med pålæg med få kalorier, så kan man spise meget før man rammer sit ligevægtsindtag.

Hvis man spiser rugbrød med pålæg med mange kalorier, så kan man ikke spise nær så meget før man rammer sit ligevægtsindtag.

Idéen er at det samlede kalorieindhold for en rugbrødsmad afhænger meget af hvilket pålæg man putter på.

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

Den der kommentar forstår jeg simpelthen ikke!! :blink:

At han næsten kan spise sig ihjel af rugbrød uden at nærme sig sit ligevægtsindtag = han spiser meget rugbrød og nærmer sig ikke ligevægtsindtaget = der er ikke så mange kcal i rugbrød hvis man vælger pålægget med omhu = :laugh: :4thumbup: :tongue:

/Update:

Nåh, kan se vi svarede samtidig :smile:

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

60 g rugbrød er svarende til 170kcl...

Så man MÅ da ikke spise sig mæt i det...Det er nøjagtig de samme ting som er i hvidbrød....MEGET AF DET.

Det hele handler om kcl.

Link to comment
Share on other sites

60 g rugbrød er svarende til 170kcl...

Så man MÅ da ikke spise sig mæt i det...Det er nøjagtig de samme ting som er i hvidbrød....MEGET AF DET.

Det hele handler om kcl.

Vi må vel gå ud fra det står på pakken, hvor meget energi der er i hans rugbrød.

170kcal i 60g lyder af meget. De forskellige rugbrød jeg lige havde data stående på lå på mellem 170-220kcal pr 100g.

Må man ikke spise sig mæt i rugbrød? :laugh: Heller ikke hvis man bliver hurtigt mæt? :wink:

Hvis du med "hvidbrød" mener franskbrød, boller og lignende, så er jeg bestemt ikke enig i at det er det samme som rugbrød. Men uanset hvad man stoppe i kæften må man naturligvis holde øje med kalorieindholdet, hvis man er på kur eller bare går op i den slags.

Link to comment
Share on other sites

60 g rugbrød er svarende til 170kcl...

Så man MÅ da ikke spise sig mæt i det...Det er nøjagtig de samme ting som er i hvidbrød....MEGET AF DET.

Det hele handler om kcl.

Self. handler det om kacl, og der er flere kacl i hvidt brød, men rugbrød mætter vel mere pga. den større mængde fibre, der er i rugbrød.

Så det er da ikke slemt, men jeg kan bare ikke forstå, at man kan æde sig mæt i det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

hvis man skriver rugbrød også 60 g inde i krop og kost så skriver den 170kcl

Jeg mener altså ikke det er pr. 100g der er 170klc..der er altså i 60g 170kcl..er ret sikker

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

rugbrød smager nu godt Randi:0))))

Spsier max 60g om dagen svarende til en skive....Sammen med min aftensmad...Som er 125g kyllingefilet og broccoli:0)

Link to comment
Share on other sites

hvis man skriver rugbrød også 60 g inde i krop og kost så skriver den 170kcl

Jeg mener altså ikke det er pr. 100g der er 170klc..der er altså i 60g 170kcl..er ret sikker

Altså nu findes der jo mange forskellige slags rugbrød med mange forskellige energifordelinger... Bare fordi kropkost siger 170kcal for 60gr. så behøver det jo ikke være identisk med det rugbrød du har købt :smile:

Men det kunne da ellers være cool hvis kropkost selv kunne finde ud af hvordan energifordelingen var på det rugbrød man spiser bare ved at skrive "rugbrød" i kropkost :tongue:

MLP

Edited by til_lykke
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener altså ikke det er pr. 100g der er 170klc..der er altså i 60g 170kcl..er ret sikker

Det er nu ret nemt at finde ud af.

Kig bag på rugbrødspakken og find skemaet med næringsindhold. Tag antal kcal pr. 100g og gang det med 0.6. Så har du energi indholdet i 60g rugbrød.

Link to comment
Share on other sites

rugbrød smager nu godt Randi:0))))

Spsier max 60g om dagen svarende til en skive....Sammen med min aftensmad...Som er 125g kyllingefilet og broccoli:0)

Sir' du alligevel det.. :wink:

Det jeg har opsnappet i denne her tråd er, at der er en, der ved at spise det rigtige pålæg, kan spise sig mæt i rugbrød uden at nærme sig sit ligevægtsindtag - det er dette, jeg kommenterer.

Igen - hvad putter du på? - til den person som kan fråde rugbrød. Tråden går jo på, om det er en henholdsvis god eller dårlíg idé at spise rugbrød under cutning - og når så en skriver, at han kan nærmest fråde det, så må der jo komme en eller anden reaktion. Altså der e r meget kalorieholdigt, så hvis trådstarter vil bruge rugbrød, er det måske fint at porientere - så trådstarter ikke bare kaster det i sig :tongue:

Anyway.. Jeg lytter med

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

Det var så mig. Eksempelvis kunne det være 22 skiver herkules grovbrød med 44 skiver hamburgerryg. Det er cirka 2600 kcal. Nu har jeg ikke lige prøvet det, men jeg spiste rigtig, rigtig meget rugbrød da jeg tabte de første 20 kg i sin tid og jeg var aldrig sulten. Havde jeg spist op til ligevægtsindtag ville jeg nok have haft svært ved at få det hele ned. Rugbrød er stadig hovedstenen i mine diæter (med undtagelse af den low carb diæt jeg lige er startet på).

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

hihi mit rugbrød er fra nette dem der 500grams pakker der står levtvægt på...

Der er 170kcl pr. 100g:0))))

Så er det bare krop og kost der skriver noget HELT vanvitig...Men byt, så tænker jeg ekstra over det og bliver skræmt ekstra væk vd at tro der er 170 i 60g- thihihi god diæt:0)

Ej her kører det fint..Skal smide de 10kg:0)

Men er nede på 1000kcl om dagen nu oveni 1.30min cardio om dagen..SÅ det tager tid men der er kun en vej kost og tålmodighed:0)

Link to comment
Share on other sites

En kost baseret på 1000kcal pr dag og 1,5 times kardio er formentlig ikke super hensigtsmæssig og garanteret på ingen måde særlig behagelig (sårfremt du ikke "snyder" med dit indtag). Har du prøvet beregneren på forsiden for at finde dit ligevægtsindtag ?

SuneJ:

Af nysgerrighed, hvorfor har du valgt en low carb diæt ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

snyde??man snyder kun sig selv..Er viljestærk og hvorfor skulle jeg snyde??

Ja hvis krop og kost passer så får jeg 1000pct om dagen der omkring..

Flg:

Morgenmad

a-38- 200g

Fiber 30g

Skummetmælk 300g

Middagmad: broccoli 100g, blomkål 200g, gulerod 100g tun i vand 60 g

Mellemmåltid hytteost 1.5% 200g

Aftensmad 125g Kyllingefilet, 100g hvidkål samt 60g mørkt rugbrød

Link to comment
Share on other sites

snyde??man snyder kun sig selv..Er viljestærk og hvorfor skulle jeg snyde??

Har du ikke lige selv spist dig halvt ihjel i rugbrød i en anden tråd? :blink:

Og endelig forstår jeg ikke at din diætist har lagt et program hvor du kun spiser 1000 kcal om dagen med 1,5 times cardio om dagen...

Link to comment
Share on other sites

snyde??man snyder kun sig selv..Er viljestærk og hvorfor skulle jeg snyde??

Ja hvis krop og kost passer så får jeg 1000pct om dagen der omkring..

Flg:

Morgenmad

a-38- 200g

Fiber 30g

Skummetmælk 300g

Middagmad: broccoli 100g, blomkål 200g, gulerod 100g tun i vand 60 g

Mellemmåltid hytteost 1.5% 200g

Aftensmad 125g Kyllingefilet, 100g hvidkål samt 60g mørkt rugbrød

Jeg ville dø hvis jeg ikke fik mere at spise...Du skal måske overveje om der er en sammenhæng mellem dit lave indtag og dit ædeflip :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

JEG HAR SELV VALGT DET PROGRAM SÅDANNE.....

OG SÅDANNE ER DET...DESUDEN FIK JEG DET FLIP PGA EN OPG..OG DEN ER VÆK NU..DESUDEN HAR JEG VÆRET PÅ DIÆT I 4MRD..SÅ SER DET SKAM IKKE SOM ET NEDERLAG TVÆRTIMOD..

JEG HAR DET FINT PÅ DEN MÅDE, OG ENERGI NOK TIL TRÆNING MED DE 1000KCL..

OG KG RASLER MED TIDEN AF SÅDANNE..

CIAO MIZZMUSSEN

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share