Spændinger i halsen.


Guest
 Share

Recommended Posts

Halløj,

Igår var jeg ude og spille min første amerikanske fodboldkamp i denne sæson. Det gik sådan set fint nok, men fik altså en tackling hvor jeg blev væltet til jorden. Da jeg væltede landende jeg på ryggen og bankede hovedet bagud, men grunden de shoulderpads vi bærer, ramte hovedet aldrig jorden men blev bare banket godt tilbage.

Umiddelbart mærkede jeg ingen speciel smerte, men her idag er den altså blusset frem. Mærker intet hvis jeg bare står oprejst, men hvis jeg derimod gaber, snakker, nyser eller lignende kan jeg mærke at det strækker i min hals. Hvis jeg ligger vandret kan jeg ikke holde mit hovede oppe selv, fordi det strækker så meget i halsen.

Har ingen smerter i nakken, kun foran på halsen og på siderne.

Hvad er der sket. Har jeg strukket nogle muskler? Bør jeg evt. gå til lægen eller vil det, som jeg selv tror, gå over af sig selv?

David :superman:

Link to comment
Share on other sites

M. sternocleidomastoideus er hovedmusklen ansvarlig for at flektere hovedet (nikke med hovedet) og stabilisere nakken ved acceleration (bilateralt) - jeg kan forestille mig at den har hindret dit hoved i at smække bagud da du faldte, og derfor idag eventuel er lidt øm - men nu kan jeg jo ikke vurdere hvor ondt det gør og hvor slemt det er over et forum - så hvis det er rigtig slemt, og ikke er blevet mindre dominant i morgen vil jeg nu nok alligevel ikke afvise at tage til en læge - som du sikkert kan forestille sig skal man altid være forsigtig med de regioner.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Tak for et dejligt kompentent svar :smile:

Følger dit råd og venter med at se om smerten skulle aftage imorgen. Hvis smerten kun skulle have aftaget en smule, vil jeg så sagtens kunne spille amerikansk fodbold imorgen, eller bør jeg holde en pause indtil smerten er helt væk?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share