VENLIGST - Hjælp til nyt træningsprogram :o)


HAV
 Share

Recommended Posts

Hey med jer :bigsmile:

Står og leder lidt efter et nyt træningsprogram, da jeg vil skift fra mit gamle 2-splitprogram til noget nyt. Har 5 dage i ugen til rådighed til styrketræning + der skal være plads til cardio ved siden af.

Fik dette af en bekendt som har haft god succes med det. Nogle der har prøvet det eller noget tilsvarende ?! Jeg har trænet seriøst i i halvandet år nu.

Mandag - Bryst

BB Bænkpress

DB Bænkpress

BB Incline bænkpress

DB Flyers

Dips

Tirsdag - Biceps

Chinup

BB Armcurl

DB Armcurl

Lever armcurl

Onsdag - Skulder

BB Militarypress

DB Shoulderpress

DB Lateral raise

DB Front raise

Torsdag - Triceps

Dips

Fransk press

one arm ext.

Cabel pushdown

Fredag - ryg og ben

Pullups - Overhåndsgreb

Dødløft

Bent over BB rows

DB Rows

Squat

Edited by HAV
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart synes jeg sagtens det kan gøres bedre end dét program, men hvilken type cardio havde du tænkt dig, og i hvilken omfang?

Alle forslag modtages med kyshånd :cool: !! Min cardio skal bestå af 2 gange løb om ugen og 1 gang spinning. Cardioen skal IKKE medregnet i de 5 gange styrketræning om ugen !

Link to comment
Share on other sites

Syntes det ser rimeligt ud... Chin-up er vel egentlig ikke en biceps øvelse, men for latissimus dorsi. Hammer curl kunne måske være et alternativ, så får du også lidt kød på m. brachioradialis. Af bitter erfaring syntes jeg det kan betale sig at køre et par øvelser for rotatormanchetten profylaktisk. Du har mange isolationsøvelser, men træner ikke mave isoleret - det er der vel heller intet i vejen for at lade være med. Det fremgår at du træner styrketræning, men syntes mere det ligner et BB program. Håber at du kan bruge det til noget.....

Link to comment
Share on other sites

Syntes det ser rimeligt ud... Chin-up er vel egentlig ikke en biceps øvelse, men for latissimus dorsi. Hammer curl kunne måske være et alternativ, så får du også lidt kød på m. brachioradialis. Af bitter erfaring syntes jeg det kan betale sig at køre et par øvelser for rotatormanchetten profylaktisk. Du har mange isolationsøvelser, men træner ikke mave isoleret - det er der vel heller intet i vejen for at lade være med. Det fremgår at du træner styrketræning, men syntes mere det ligner et BB program. Håber at du kan bruge det til noget.....

Tak for dit svar, men ved ikke hvad m. brachioradialis, rotatormanchetten profylaktisk er for noget ? :blink::unhappy: .. Mit formål med træningen er at blive større + få mere styrke. Men primært kosmetiske grunde.

Chins er jo en øvelse som både rammer ryg men tildeles også biceps. Men ja, et alternativ er helt klart hammercurls.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar, men ved ikke hvad m. brachioradialis, rotatormanchetten profylaktisk er for noget ? :blink::unhappy: .. Mit formål med træningen er at blive større + få mere styrke. Men primært kosmetiske grunde.

Chins er jo en øvelse som både rammer ryg men tildeles også biceps. Men ja, et alternativ er helt klart hammercurls.

m. brachioradialis ses her http://www.exrx.net/Muscles/Brachioradialis.html den er ligesom m.brachialis og m.biceps brachii en albue flexor. Den giver en lidt bredere (skipper skræk) underarm.

Rotator manchetten består af fire små muskler rundt om skulderleddet, som udgør en stor del af skulderens stabilitet. Ved meget få øvelser (ca. 10 min om ugen) får du en langt stærkere skulder og slipper for perioder med manglende progression pga skulderskade. Skulderen er en af kroppens aller svageste led. Jeg er nok bare ikke helt objektiv mht rotatormanchetøvelser, da jeg selv tidligere har haft en del skulderproblemer, som helt er forsvundet efter jeg er begyndt at træne rotatormanchet regelmæssigt. Men det er jo meget op til ens temperament hvor meget man vil skadesforebygge, - de fleste skadesforbyggende øvelser fører jo ikke (direkte) til en stor muskuløs krop. Her er to øvelser som jeg kan anbefale for rotatorcuff.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Infras...alRotation.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Subsca...alRotation.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share