svag præstation i max. test


Yetti
 Share

Recommended Posts

Hej de damer og herre!

Jeg har fornylig løbet en max.test... måling af max iltoptagelse, men det var oven på 3-4 dages sygdom, hvor jeg har ligget i sengen og spist minimalt....

Jeg kunne selvsagt ikke præstere optimalt oven på denne omgang, men hvorfor egentlig ikke....??? Umiddelbart skulle min form jo ikke gå MEGET ned over dette tidsrum selv ved totalt inaktivitet....

Nogle der kan komme med nogle forklarings forslag???

Jac

Link to comment
Share on other sites

Var du helt frisk ved testen? Var du istand til at presse dig så langt ud, at du kunne besvime bagefter hvis det var? Hvad havde du spist af mad inden testen?

Jeg formoder at det var en konditest du brugte... Og sig gerne hvor stor % der drejer sig om :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Var du helt frisk ved testen? Var du istand til at presse dig så langt ud, at du kunne besvime bagefter hvis det var? Hvad havde du spist af mad inden testen?

Jeg formoder at det var en konditest du brugte... Og sig gerne hvor stor % der drejer sig om :tongue:

Det skal måske siges, jeg primært søger de fysiologiske årsager til denne nedgang....

helt frisk - nej..., men det skal siges min puls lå højt i forhold til intensiteten..... nej, jeg kunne ik presse mig selv, fordi det blev ubehaligt.... hvad en max test jo egentlig er, men ik på samme måde!!

Jeg havde spist normalt morgenen inden, men ikke dagene før, så der er helt sikkert en ikke optimal fyldning af kulhydrat lagrene inde i billedet.....

Hvad mener du helt præcist med procent?

Jac

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor overhoved gide gennemføre en max.test lige efter sygdom, total inaktivitet, mangler næringsstoftilførsel og måske eftervirkninger af sygdommen i kroppen.

Jeg forstår ikke din undren over din nedsatte præstationsevne. MIn egen erfaring er at der speicelt ved total inaktivitet kan går flere uger før præstationsevnen bare nogenlunde er på niveau. Derimod påvirker lettere sygdom præstationsevnen mindre, da man fortsat kan være fysisk aktiv.

Gider egentlig ikke forsøge at udrede fysiologiske årsager.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor overhoved gide gennemføre en max.test lige efter sygdom, total inaktivitet, mangler næringsstoftilførsel og måske eftervirkninger af sygdommen i kroppen.

Jeg forstår ikke din undren over din nedsatte præstationsevne. MIn egen erfaring er at der speicelt ved total inaktivitet kan går flere uger før præstationsevnen bare nogenlunde er på niveau. Derimod påvirker lettere sygdom præstationsevnen mindre, da man fortsat kan være fysisk aktiv.

Gider egentlig ikke forsøge at udrede fysiologiske årsager.

Tjaaa, nu var det jo heller ikke et bevidst valg at blive syg..... og nu var den max. test bestilt og betalt, så der var ikke så meget at rafle om!!

Desuden undrer jeg mig ikke, jeg forsøger bare at forstå hvorfor!!

Edited by Jac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share