God fysioterapeut til skinnebensbetændelse i københavn


Debil Emil
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg kæmpet med skinnebensbetændelse i rigtig lang tid. Vi snakker 3-4 måneder.

Går på en idrætshøjskole, så det har været svært at holde pauser der er lange nok. Men efter sygdom har jeg haft 3 ugers pause, men efter 2 dage tilbage på skolen, hvor jeg holdte igen med aktiviteterne kom smerterne igen. Indersiden af skinnebenet.

Jeg har fået henvisning til fys, men ligesom der er forskel på læger er der også forskel på fysioterapeuter.

Jeg har tidligere fået lavet supersole indlæg og fået lavet en løbestilsanalyse i maratonsport og købt sko derefter (normal løbestil) men det er stadig ikke helt godt.

Er der nogen der kan anbefale en god fysioterapeut der har hjulpet folk af med deres skinnebensbetændelse?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg kæmpet med skinnebensbetændelse i rigtig lang tid. Vi snakker 3-4 måneder.

Går på en idrætshøjskole, så det har været svært at holde pauser der er lange nok. Men efter sygdom har jeg haft 3 ugers pause, men efter 2 dage tilbage på skolen, hvor jeg holdte igen med aktiviteterne kom smerterne igen. Indersiden af skinnebenet.

Jeg har fået henvisning til fys, men ligesom der er forskel på læger er der også forskel på fysioterapeuter.

Jeg har tidligere fået lavet supersole indlæg og fået lavet en løbestilsanalyse i maratonsport og købt sko derefter (normal løbestil) men det er stadig ikke helt godt.

Er der nogen der kan anbefale en god fysioterapeut der har hjulpet folk af med deres skinnebensbetændelse?

Du skal først og fremmest ned i Kaiser sport og få anlayse af løbestil evt. kombineret med et besøg hos bandagisten. Begge dele udføres i forretningen. Bl.a. anlaysen af løbestil virker mere professionel.

Kim Saabyes klinik ude i Ballerup er erfarne mht. idrætsskader. Kim har bl.a. haft en masse OL deltagere heriblandt svømmere og roere. Evt. Jannick derude.

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Nu skriver du, at du har døjet med det i rigtig lang tid. Tænkte på om du har fået undersøgt, om der kan være tale om et træthedsbrud?! Det kan ofte være en differnetialdiagnose til skinnebensbetændelse, og kan også komme som følge af længere tids skinnebensbetændelse.

I og med at du går på idrætshøjskole og derfor dyrker en masse sport, kan en god akut skadesbehandling være godt. Jeg har selv haft gode eksempler med RICE-princippet umiddelbart efter fysiskaktivitet.

Du kan også finde en masse gode øvelser mm. på www.sportnetdoc.dk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Er du blevet helbredt?

Nej desværre. Eller rettere jeg er gået igang med et genoptræningsforløb jeg har fået af kaiser sport. Men jeg kan stadig mærke med mine fingre at "betændelsen" sidder i skinnebenet.

Havde ikke nogen kæmpe problemer med min løbestil. Lidt småting der kunne trænes men ikke noget vildt.

Link to comment
Share on other sites

Kan du mærke betændelsen? Jeg kan ikke mærke mit betændelse kun når jeg løber.....! Det starter med at læggen bliver hård som en sten derefter går det i skinnebenet. Tror også jeg skal en tur til Kaiser sport eller en massør.

Det er ihvertfald rart at jeg har fået styr på at det ikke er løbestilen der er den primære grund til betændelsen.

Du må endelig skrive hvis du har heldet med dig på et tidspunkt.

Har du planer om hvad du vil gøre i forhold til dit skoleforløb på politiskolen? Vil du bide smerten i dig eller? Håber jeg skal starte på dec holdet, og vil meget gerne være skadesfri til skolestart.

Link to comment
Share on other sites

Det er ihvertfald rart at jeg har fået styr på at det ikke er løbestilen der er den primære grund til betændelsen.

Du må endelig skrive hvis du har heldet med dig på et tidsptunkt.

Har du planer om hvad du vil gøre i forhold til dit skoleforløb på politiskolen? Vil du bide smerten i dig eller? Håber jeg skal starte på dec holdet, og vil meget gerne være skadesfri til skolestart.

Jeg har bidt smerterne i mig, men det går ikke på længere sigt. Min kondi kan heller ikke blive bedre, da skinnebenet sætter farten ned automatisk. Vi har allerede haft en fysisk test "fest" efter den første uge og jeg bestod den, dog ikke overbevisende i løb og med store smerter efter løbet.

Ja, jeg håber det lykkes for dig at komme ind :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share