bodyzone program hvor ændringer ønskes


apprenti
 Share

Recommended Posts

intro: jeg er efterhånden kommet ned på en ønsket fedt%, ca 8-7%, men mine, daværrende i forvejen små arme, har taget noget skade af at jeg er gået ned i fedtprocent på en lidt uheldig måde med ligevægtsindtag seks dage og 1500kcal under normal en dag i løbet af ugen. - men det er lidt ligegyldigt nu.

status er spaghetti på 33cm, blandet med jeg er naturlig bredskuldret og har fokuseret lidt på skuldre og lats et stykke tid - så det ser lidt dumt ud :unhappy:

så jeg har kigget lidt på noget træning fokuseret på armene:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=119

vil gerne høre nogle kommentarer til programmet. det er jo ikke ligefrem nyt længere så der må vel være nogen som har prøvet det eller noget lignende.

der er en tydelig hage ved programmet og det er at jeg ikke kan lave dips(ja, jeg ved det godt :nonono: ) samt cable pushdown og calbe underhand pulldown da jeg træner hjemme - penge er en prioriteringssag og jeg gider ikke(/kan ikke) tage 400kr ud af min i forvejen godt organiserede SU til et styrkecenter i nærheden.

håber på gode konstruktive svar, især omkring erstatningen at de tre øvelser

edit: forkert link :laugh:

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

intro: jeg er efterhånden kommet ned på en ønsket fedt%, ca 8-7%, men mine, daværrende i forvejen små arme, har taget noget skade af at jeg er gået ned i fedtprocent på en lidt uheldig måde med ligevægtsindtag seks dage og 1500kcal under normal en dag i løbet af ugen. - men det er lidt ligegyldigt nu.

status er spaghetti på 33cm, blandet med jeg er naturlig bredskuldret og har fokuseret lidt på skuldre og lats et stykke tid - så det ser lidt dumt ud :unhappy:

så jeg har kigget lidt på noget træning fokuseret på armene:

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=119

vil gerne høre nogle kommentarer til programmet. det er jo ikke ligefrem nyt længere så der må vel være nogen som har prøvet det eller noget lignende.

der er en tydelig hage ved programmet og det er at jeg ikke kan lave dips(ja, jeg ved det godt :nonono: ) samt cable pushdown og calbe underhand pulldown da jeg træner hjemme - penge er en prioriteringssag og jeg gider ikke(/kan ikke) tage 400kr ud af min i forvejen godt organiserede SU til et styrkecenter i nærheden.

håber på gode konstruktive svar, især omkring erstatningen at de tre øvelser

edit: forkert link :laugh:

Hvad er grund til dips ikke kan laves? Bench dips i stedet for?

Du kan jo lave kickback som en anden øvelse, men kan ikke lige se hvad du kunne skifte ud med ud over nogle triceps øvelser med håndvægte evt?

Link to comment
Share on other sites

grunden til at jeg ikke kan lave dips er manglende udstyr. jo jeg kan godt lave benchdips, men har ikke en 50kg vægtskive som skal udgøre vægtforskellen i forhold til normale dips. jeg har forsøgt med håndvægt men synes på ingen måde det virker optimalt!

jo jeg kan vel godt udskifte de to øvelser med db øvelser, men dips kan man jo ikke sådan lige erstate - men jeg spørger jo til hvilke for at opnå samme effekt(en pull og en push).

kickback er en mulighed, som jeg da også har benyttet tidligere, men syntes ikke den gav det store udbytte.

nogen alternativer til kickback?(altså en push tricepsøvelse)?

fik lige set lidt mere på cable underhand pulldown - det er jo sådanset bare underhand chins som jeg pt laver, så den kan jeg jo lige så godt genbruge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share