Nybegynder - Hvodan træning?


Mr_Bean
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er nybegynder styrketræningsområdet og håber på, at der er nogen filnke, der gerne vil give nogle gode råd! :)

Jeg er 17 år, 175cm og 62kg! Jeg er rimelig tynd men har dog lidt (fedt?) omkring mavepartiet, hvilket jeg ikke synes er pænt. Min fedtprocent ligger ihvertfald omkring de 13%. Jeg vil gerne have noget markeret og mit formål med træningen er derfor, at jeg gerne vil komme i god form - altså en krop, der kan vises frem på stranden ;).

Det jeg er igang med nu er lidt træning om aftenen inden jeg skal sove. Hver dag følger jeg:

3 gange 12 armbøjninger

3 gange 12 mavebøjninger

3 gange 12 vægtløftning med højre arm

3 gange 12 vægtløftning med venstre arm

3 gange 12 rygbøjninger

Jeg ved godt det er primitivt, men tror I ikke, at det vil give resultat? Skal der evt. tilføjes noget? Jeg har tænkt mig at begynde at løbe 3 gange om ugen? Er det en god idé?

Ihvertfald vil jeg gerne have Jeres råd og kommentar til mit mini-program... er det helt håbløst?

Mange tak :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Mr Bean

Som jeg forstår det, vil du gerne have en "større krop" som du kan vise frem og gerne hurtigt...

Uden at gå i styrkevcenter.

Jeg vil råde dig til at skaffe dig en helt normal træningsbænk... og så sørge for at du har nok kilo til dine håndvægte.. Skal selvfølgelig bruges lidt penge...

Man kan træne det meste at kroppen, kun vil brug af håndvægte....

Jeg har selv prøvet inden jeg begyndte at styrketræne at tage armbøjninger, men synes ikke det giver ret meget.... Men det giver selvfølgelig noget(især mavebøjninger), synes bare det er langt mere tydligt og hurtigere når man træner med vægte...

Dit mini program er fint nok, til at bruge som en slags varm op inden man begynder at styrketræne, men jeg vil mene, at du kommer ikke ret langt på det program...

Link to comment
Share on other sites

Hey Mr Bean