kontrollér jeres tundåser, nu!


apprenti
 Share

Recommended Posts

intro: jeg stod forleden i netto som sædvanligt og skulle købe tun. af en eller anden grund var der placeret makreldåser i stedet for de normale "tun i vand" - dåser til 3.95,-

så jeg havde valget at købe de dyrere "tun i vand" til 6.95,-(eller noget i den dur) eller "tun i olie" til 3.95,-

jeg endte med at købe tun i olie da jeg er en nærrig studerende.

her i dag skulle jeg så bruge en af de nyindkøbte dåser og ville derfor lige veje hvor meget olie der ca kunne være tilbage efter at jeg har brugt 1minut på at klemme så meget af olien ud.

min vægt(som jeg ved virker perfekt) sagde 125gr og dåsen lover 150gr drænet vægt. jeg bliver altså snydt for hele 6,5gr prot! :laugh:

men for at høre hvorvidt det har været en enlig svale eller ej vil jeg da lige høre om i ikke kan måle jeres indhold næste i leger med tundåser (de fleste tundåser benytter jo samme dåse, nogen lover dog kun 140gr drænet vægt)

en anden ting gør dog at billig proteinpulver købt i mere end, og inkl 2kg er billigere proteinmæssigt end tun på dåse(som vist var den billigste proteinkilde før min sensationelle opdagelse :tongue: )

en tredje ting er at jeg nok næste gang køber tun i olie da den faktisk smager lidt bedre end i vand. jeg plejer at tilsætte olien selv for at være sikker på at få ordentlig kvalitetsolie, men smagen er alligevel ikke helt sammenlignelig. jeg synes tun i vand smager lidt mere af selve dåsen i forhold til tun i olie.(at olien i tundåserne næppe er af særlig godt kvalitet er dog en anden sag...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share