cutte til sommeren


Zalam
 Share

Recommended Posts

Jeg står i en lidt svær situation her og vil meget gerne have jeres hjælp.

Jeg vil gerne smide ca. 3-3.5kg inden man for alvor skal ned på stranden og vise sig frem.

Men samtidigt med har jeg et stævne som jeg skal svømme d. 9-11 juni og der VIL jeg altså svømme optil mine PR´s - gerne bedre (så burde der være mueligheder for nogen gode placeringer nemelig).

Jeg synes situationen er svær fordi det hænger jo ikke rigtig sammen at skulle tabe sig og samtidigt svømme optil sit bedste.

Så hvordan gør jeg det bedst?

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg også overvejet, men så er jeg jo helt henne ved d. 12 før jeg kan gå igang. Lidt hoved regning også har jeg ca. 1 måneder før det sådan for alvor er strand tid.

Og 3-3.5kg er lidt for meget på 1 måneder, hvis jeg skla undgå at miste for meget masse.. Eller er det bare mig, som mener det?

Link to comment
Share on other sites

2 ord: Cut langsomt

Den anden mulighed at vente med cutningen til efter stævnet burde også kunne lade sig gøre, og hvis du ellers cutter fornuftigt tror jeg ikke det vil koste specielt med muskler, men det afhænger naturligvis også af dit niveau. jo lavere din fedtprocent er nu, jo sværere vil det naturligvis være at holde på mullerne. Jeg cuttede på et tidspunkt 10kg på 12 uger, dvs cirka samme hastighed som du skulle ud i ved at vente. Resultatet ifølge fedttangsmålinger var et fedttab på 7,5kg og muller mm 2,5kg og det var på ingen måde med optimal kost. Du skal kun tabe 1/3.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nej jeg er for gammel.

Jeg skal til midsommer cup i Ikast. Desværre med et lidt tyndt besat felt.

Nårh okay..

Jeg er selv tidligere svømmer, så var lige nysgerrig :wink:

Har nu ellers hørt mange gode sager om det stævne, men ofte er det dog lidt af et B-stævne som du selv siger. (Det var det i hvert fald i min tid, da alle de bedste årgangssvømmere var til DÅM og de gode seniorer+juniorer forberedte sig til dm).

Ved faktisk heller ikke om DÅM er på den her årstid længere. Jeg svømmede min sidste sæson 03/04 ¨- stoppede efter DM-lang i juli 04, men kan det ikke passe det blev lavet om lige efter?

Link to comment
Share on other sites

Jf. dit topic-spørgsmål vil jeg råde dig til at vente med dit cut til efter stævnet. Jeg vil mene at du bare skal fyre det i dunken du har brug for hvis du gerne vil svømme super stærkt :smile:

Desuden kommer sommeren normalt først i august i Danmark - så du har lidt tid til at blive sommerlækker :wink:

Link to comment
Share on other sites

Okay jeg har sådan set besluttet at jeg venter til efter. Nu der jo ikke så længe endnu og som det ser ud på forhånd skulle jeg da gerne have noget metal med hjem.

Var du helt oppe på elite niveau?

Det synes jeg lyder som en meget god idé!

Altså jeg trænede 3 år på aalborgs førstehold, og har da fået metal til dåm så var vidst okay;-)

Var også på det der talentcenter :superman:

Hvilken klub svømmer du i?

Jeg håber du får metal med hjem!!! Du må jo lige give en update efter stævnet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

stævnet var lidt af en skuffelse.

Jeg nåede at svømme et løb min 200m fri. Der fik jeg også medalje.

Men så fik jeg dårlig mave / senere diarre så mine tider var helt af røven til.

Havde jeg svømmet op til mine nomrmale tider eller bare i nærheden af PR´s havde jeg haft 5-6 med hjem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share