Gode råd omkring nyt korsbånd og elite-idræt


Julle85
 Share

Recommended Posts

Jeg står i den uheldige situation, at jeg er ganske forelsket i håndbold, og i øvrigt har været det i 10 år. Desværre resluterede det også i, at jeg rev mit korsbånd over, og det er nu et år og 4 måneder siden, det blev opereret. Jeg vil meget gerne spille igen, jeg ved det er noget nær den værste sport at vende tilbage til, men jeg ved også, at mange har gjort det alligevel.

Er der nogen, som er vendt tilbage til håndbold, og kan fortælle mig, hvordan de gjorde? Også ren mentalt set (jeg er virkelig nervøs! har ikke spillet håndbold rigtigt i 2 et halvt år, da det tog mig tre gange at rive korsbåndet helt over).

Jeg kunne også meget godt tænke mig at høre nogen anbefalinger på nogen rigtig gode fysser! Jeg følte mig ret forladt af systemet, da jeg kom ud af genoptræningen 6 måneder efter operationen, og det jeg har brug for er træning, de sidste 20% for at knæet kan holde til håndbold, retningsskift, hop, koordination osv. Er der nogen, der kender nogen hold eller nogen steder, hvor det er det, man laver under overvågning af en fys, som kan give gode råd? (Altså virkelig hård, personlig træning, ikke de der ting, man skal lave på knæhold lige efter operationen).

Sidst vil jeg lige høre, just in case, er der nogen, der har prøvet at rive korsbåndet over to gange, og bliver resultatet dårligere end første gang (hvis man altså bliver opereret ordentligt)? Jeg har faktisk fået at vide, at det nye korsbånd er stærkere end det gamle... Men synes man får forskellige ting at vide alle de steder, man spørger... og nå ja, man får vel ikke forsikringspenge, hvis man springer det en gang til?

Håber rigtig meget nogen (mange) har lyst til at fortælle mig, om deres erfaringer...

Julie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share