Opstart med Kettlebells


mightymouse
 Share

Recommended Posts

Jeg ved lige niveauet over "ikke en meter" når det kommer til kettlebells, men hvad du skal vælge kommer jo nok ret meget an på dit nuværende styrkeniveau. Prøv at smide nogle stats på dine løft, så er der sikkert en eller anden der kan hjælpe dig. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var mig der som opstart skulle købe to ville jeg købe en 16 og en 24. 16 kiloen er god til de lidt sværere øvelser eller der hvor man ikke er så stærk, mens man kan bruge 24'eren til dem hvor man er stærk. Så kan nummer 2 komme senere når man også ved hvor stærk man er.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også anbefale, at du begynde med en 16 kg og en 24 kg. Så kan du få teknikken på plads i de forskellige øvelser. Du bliver nok overrasket over hvor tung 24'eren egentlig er i begyndelsen. Hvis du får rigtig blod på tanden, kan du jo altid senere købe en mere, så du kan lave dobbelt øvelser - de kan virkelig anbefales! Der er nogen som mener, at man godt kan lave dem med 2 forskellige str. KB's, men personligt bryder jeg mig ikke om det.

Som med alt anden styrketræning er korrekt teknik meget vigtig i kettlebelltræning. Hvis du ikke har mulighed for at få instruktion, vil jeg anbefale dig at læse en masse på nettet og se billeder/video af de forskellige øvelser.

"Enjoy" :devil:

Link to comment
Share on other sites

Og i forbindelse med teknik etc. vil jeg da lige reklamere for denne Pinned tråd

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...20entry828414

Edit: da jeg første gang fik en 24'er i hånden troede jeg det var løgn!! og der havde jeg trænet en del med 16 kiloen. 24'eren blev da også skiftet ud med en 20kilo istedet. Men nu er jeg heller ikke så stærk :laugh:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share