Ondt i låret


pål
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu haft ondt i låret i godt i måned. Det kommer og går lidt, alt efter hvor meget jeg træner, men lige så snart jeg træner håndbold nogle dage i træk, begynder det at gøre ret ondt. Har prøvet at holde pause tre dage i træ, men det kommer tilbage, når jeg begynder at træne igen. Mit spørgsmål er så om, det bare er overbelastning eller hvad? og hvad jeg skal gøre ved det - gælder det bare om at holde lang nok pause og så starte stille og roligt op igen? Skal jeg evt. gå til en fysioterapeut?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det har været der i over en måned, ville jeg da bestemt råde dig til at gå til læge. Så kan han evt. sende dig til en fys.

En pause på 3 dage lyder ikke af meget. Hvis jeg har ondt af en eller anden art holder jeg gerne 14 dages pause, hvis det så stadig er der, går jeg til læge. Det er meget dumt at holde smerten ud og træne fordi du vil gennemføre, det kan nemt få en lille skade til at blive til en stor skade.

venaN

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er tre dage ikke så lang pause, men det er alt hvad det har kunnet blive til pga. vigtige kampe og stævner...

Jeg kan ikke præcisere smerteområdet særligt meget.. kan dog sige at det ikke er i "øverste del" af låret.

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er tre dage ikke så lang pause, men det er alt hvad det har kunnet blive til pga. vigtige kampe og stævner...

Jeg kan ikke præcisere smerteområdet særligt meget.. kan dog sige at det ikke er i "øverste del" af låret.

Ja lige præcis. Sådan er det typisk. Det var lige en vigtig kamp vi skal spille, eller jeg kan ikke gå så lang tid uden træning osv. Det hjælper bare IKKE på din skade, og gør det kun værre. Du kommer til at fortyde det, hvis nu lægen siger til dig du skal til fys, men det kunne værre undgået hvis du bare havde holdt 14 dages pause....

venaN

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share