protein shake/gainer


teddy
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften siger, nogle der har nogle opskrifter på noget de syntes smager rigtig godt?? Mælk, pulver og hva mere for at smagen bliver super.

er blevet træt af smagen af pulver + mælk og også af varianten med havre gryn..

så post løs...

Link to comment
Share on other sites

Ja som overskriften siger, nogle der har nogle opskrifter på noget de syntes smager rigtig godt?? Mælk, pulver og hva mere for at smagen bliver super.

er blevet træt af smagen af pulver + mælk og også af varianten med havre gryn..

så post løs...

siden hvornår er det begyndt at skulle smage godt :D lortet i vand, jo mindre jo bedre, dyb indånding + hold for næsen og NED med det ;D

Link to comment
Share on other sites

siden hvornår er det begyndt at skulle smage godt :D lortet i vand, jo mindre jo bedre, dyb indånding + hold for næsen og NED med det ;D

ville såmænd også være fint, men der skal nu en del vand til efter min mening, mener også squatfather engang har snakket noget om at for lidt væske giver en eller anden negativ effekt...

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at skifte til et andet mærke? IMO smager mange af de billigere mærker ikke specielt godt, men hvis man ofrer lidt flere kr på pulveret, er der faktisk en del gode smagsvarianter, som også smager godt blandet i vand... Smid en PM hvis du vil have nogle mærker

Link to comment
Share on other sites

ville såmænd også være fint, men der skal nu en del vand til efter min mening, mener også squatfather engang har snakket noget om at for lidt væske giver en eller anden negativ effekt...

Yes, desto mere vand desto bedre.

Det er omtalt i en af de nu-kørende tråde om "energidrik" og "sukker efter træning".

- noget med at vand hjælper til en øget osmosisk gennemtrængning i cellerne.

(solaritis (ca). ved mere om det))

<edit>: nogle bruger sågar juice i deres shakes... har ingen personlig erfaring med det, men måske det er godt som afveksling.

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

jeg prøvede en shake med 35g protein og 60g druesukker i appelsinjuice..... Dette var overhovedet ikke nogen succes. Tog 2 mundfulde hvorefter jeg hældte den ud.

Jeg plejer at blande med vand når jeg har trænet, hvilket jeg syntes smager fint nok. Når jeg lige tager en herhjemme bliver det lige med mælk eller cacao, det er nice.

Link to comment
Share on other sites

En RIGTIG laber shake er at tage skummetmælk, proteinpulver (gerne med jordbærsmag eller neutral/vanilje) og så en halv pose frosne bær (100 g)... blende blende blende..den GODE smoothie lige i roen :4mewantfood: :4mewantfood:

Ellers kan en banan (helst godt moden) blended med f.eks vanilje eller chokoladepulver gøre underværker.

Link to comment
Share on other sites

Den hidtil BEDSTE shake jeg har smagt er som følgende:

1 scoop choko whey

1 banan

ca 40-50gr havregryn

2-3teskefulde peanutbutter (den røde med CRUNCH er bedst)

lidt vaniliesukker

mælk (du kan selv regulere mælken, så du får den konsistens der passer til dig. Jeg foretrækker den lidt 'tyk')

Derudover kan man tilføje alle mulige slags nødder, det giver mere crunch og smager godt!

Så smider du hele lortet i en blender og drikker!

Rigtig god og sund gainer-shake :)

Link to comment
Share on other sites

Den hidtil BEDSTE shake jeg har smagt er som følgende:

1 scoop choko whey

1 banan

ca 40-50gr havregryn

2-3teskefulde peanutbutter (den røde med CRUNCH er bedst)

lidt vaniliesukker

mælk (du kan selv regulere mælken, så du får den konsistens der passer til dig. Jeg foretrækker den lidt 'tyk')

Derudover kan man tilføje alle mulige slags nødder, det giver mere crunch og smager godt!

Så smider du hele lortet i en blender og drikker!

Rigtig god og sund gainer-shake :)

jeg har aldrig rigtig forstået princippet i at bruge havregryn i en shake... jeg synes det ødelægger smagen. konsistens er desuden individuel. hvis man fjerne havregrynene bliver den vel lidt mere henvendt til folk der cutter, da man fjerner ca 150kcal.

men jeg vil prøve din shake da den ser rigtig lækker ud! - det kan være du skal tilføje den under opskrifter(hvis den ikke allerede er der - mener at have læst nogle med peanutbutter)

Link to comment
Share on other sites

jeg har aldrig rigtig forstået princippet i at bruge havregryn i en shake... jeg synes det ødelægger smagen. konsistens er desuden individuel. hvis man fjerne havregrynene bliver den vel lidt mere henvendt til folk der cutter, da man fjerner ca 150kcal.

men jeg vil prøve din shake da den ser rigtig lækker ud! - det kan være du skal tilføje den under opskrifter(hvis den ikke allerede er der - mener at have læst nogle med peanutbutter)

Hehe.

Hvis man fjerner havregrynene bliver shaken helt flydende, og mister sin lidt 'nødede' smag.

Mht. for mange kcal, så efterspurgte trådstarteren jo en 'gainer' shake :wink:

Og som sagt kan man variere konsistenens med mælken!

Så det er bare om at komme igang - smager du den een gang kan du ikke få nok!

Link to comment
Share on other sites

En RIGTIG laber shake er at tage skummetmælk, proteinpulver (gerne med jordbærsmag eller neutral/vanilje) og så en halv pose frosne bær (100 g)... blende blende blende..den GODE smoothie lige i roen :4mewantfood: :4mewantfood:

Ellers kan en banan (helst godt moden) blended med f.eks vanilje eller chokoladepulver gøre underværker.

Blender du dem frosne og drikker med det samme eller??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share