Fedt og muskler


tjn
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er nu ved at opnå den ønskede størrelse hvad angår muskler.

Nu er problemet bare, at jeg gerne vil være mere markeret.

Hvad skal jeg gøre? Spise lige så mange gram protein som jeg plejer og træne som jeg plejer.

Men hvad skal jeg gøre for, at få en lavere fedtpct?

Hvis jeg begyndte, også at dyrke motion ville jeg så ikke udvikle atletiske muskler?

Eller er det en god ide, at begynde på at løbe?

Kan godt være det lyder lidt dumt, men ved ikke hvad jeg skal gøre. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hehe :wink:

Basalt set er det nu ikke så avanceret. Spis lidt mindre og/eller øg dit energiforbrug igennem aktivitet.

Det er formentlig en ganske fornuftig idé at beholde dit proteinindtag som det er nu og i øvrigt køre styrketræningen som du plejer, hvis det har virket fint.

Hvis jeg begyndte, også at dyrke motion ville jeg så ikke udvikle atletiske muskler?

Den må du lige forklare nærmere.

Visuelt kan der ske to ting for musklernes vedkommende:

1. selve musklen ændrer størrelse.

2. mængden af fedt omkring musklen ændrer sig.

Når du mener du nu er blevet tilpas stor og vil være mere markeret handler det om punkt nr 2. Og måden man når dette på er som sagt ved at spise lidt mindre og eller lave lidt mere, således at du opnår et beskedent energiunderskud. Stil efter 300-500 kcal i underskud pr dag afhængig af fedtprocent, hvis du tæller kalorier. Er dit ligevægtsindtag på 3000kcal skal du altså spise 2500-2700kcal.

Løb kan være en udmærket idé, og det vil være den mest tidseffektive måde at gøre det på. Udfordringen er så at løbet vil stille yderligere restitutionskrav til kroppen, så det skal planlægges fornuftigt sammen med styrketræningen. I praksis betyder det at styrke og kondi lægges så langt væk fra hinanden som muligt, helst på forskellige dage.

Når det så er sagt, så er det bestemt ikke nogen umulig opgave, og der er masser som både styrketræner, løber, spinner osv, men man må selvfølgelig gøre sig klart at styrketræning og konditræning i nogen grad modarbejder hinanden. På trods af det er det dog min overbevisning, at det er det kroppen har bedst af. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe :wink:

Basalt set er det nu ikke så avanceret. Spis lidt mindre og/eller øg dit energiforbrug igennem aktivitet.

Det er formentlig en ganske fornuftig idé at beholde dit proteinindtag som det er nu og i øvrigt køre styrketræningen som du plejer, hvis det har virket fint.

Den må du lige forklare nærmere.

Visuelt kan der ske to ting for musklernes vedkommende:

1. selve musklen ændrer størrelse.

2. mængden af fedt omkring musklen ændrer sig.

Når du mener du nu er blevet tilpas stor og vil være mere markeret handler det om punkt nr 2. Og måden man når dette på er som sagt ved at spise lidt mindre og eller lave lidt mere, således at du opnår et beskedent energiunderskud. Stil efter 300-500 kcal i underskud pr dag afhængig af fedtprocent, hvis du tæller kalorier. Er dit ligevægtsindtag på 3000kcal skal du altså spise 2500-2700kcal.

Løb kan være en udmærket idé, og det vil være den mest tidseffektive måde at gøre det på. Udfordringen er så at løbet vil stille yderligere restitutionskrav til kroppen, så det skal planlægges fornuftigt sammen med styrketræningen. I praksis betyder det at styrke og kondi lægges så langt væk fra hinanden som muligt, helst på forskellige dage.

Når det så er sagt, så er det bestemt ikke nogen umulig opgave, og der er masser som både styrketræner, løber, spinner osv, men man må selvfølgelig gøre sig klart at styrketræning og konditræning i nogen grad modarbejder hinanden. På trods af det er det dog min overbevisning, at det er det kroppen har bedst af. :smile:

Tusind tak for det lange gode svar.

Det jeg mente med atletiske var, at jeg har læst at der er forskel på muskeltyper.

Når man træner styrketræning, får man store muskler.

Men når man dyrker motion, får man lange slanke atletiske muskler.

(Jeg vil helst have de store, men vil jo også gerne have dem markeret) :smile:

Men jeg vil prøve dit råd, og se om det hjælper. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for det lange gode svar.

Det jeg mente med atletiske var, at jeg har læst at der er forskel på muskeltyper.

Når man træner styrketræning, får man store muskler.

Men når man dyrker motion, får man lange slanke atletiske muskler.

(Jeg vil helst have de store, men vil jo også gerne have dem markeret) :smile:

Men jeg vil prøve dit råd, og se om det hjælper. :4thumbup:

du kan ikke træne en muskel lang og slank, den vil altid have det udseende, som ligger i den genetik, dog er det muligt at ændre volumet af den, men intet andet. det med muskeltyper kan du jo lige læse en gang til her på mol :)

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for det lange gode svar.

Det jeg mente med atletiske var, at jeg har læst at der er forskel på muskeltyper.

Når man træner styrketræning, får man store muskler.

Men når man dyrker motion, får man lange slanke atletiske muskler.

(Jeg vil helst have de store, men vil jo også gerne have dem markeret) :smile:

Men jeg vil prøve dit råd, og se om det hjælper. :4thumbup:

Det er den samme slags muskler - de "lange slanke" som du nævner er de samme, de er bare mindre end de store - ofte kombineret med en umenneskelig lav fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share