Brændende håndledssmerte ved DL


Keki
 Share

Recommended Posts

Hej alle Mol-boere!

Jeg har før trænet DL, men måtte stoppe med den blandt andet pga. en meget kraftig smerte i venstre håndled så snart stangen løftes fra gulvet. Jeg havde før i dag holdt pause på 3 uger.

Smerten er brændende og kommer meget centralt fra det sted hvor håndledsknoglen "stikker op". Smerten kommer desuden kun fra højre håndled.

Jeg oplever ingen smerter ved f.eks. bænkpres, curls eller row (med underhåndsgreb).

Nu er det omkring 3 timer siden jeg prøvede mig med DL igen, men måtte stoppe efter 3 reps. Jeg var i stand til at gennemføre mit træningspas, men jeg kan stadig mærke det i håndledet. Ikke direkte smerter eller ubehag, men blot en lille forandring.

Jeg benytter såvel handsker som håndledsstøttere når jeg træner.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre eller hvad skaden skyldes?

Jeg har umiddelbart ingen forklaring selv, da jeg ikke oplever smerten som hverken muskel- eller overbelastningsbetinget.

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Jeg har absolut ingen idé om hvad det kan være, men en måde at afhjælpe det på kunne evt. være straps?

straps: http://sublimsport.com/shop/productinfo.asp?id=TT%2Dlifting

Nu er den slags ikke helt billige, så det kunne være en god idé først at prøve dem - låne dem af nogen andre i centeret - og se om det hjælper.

Hvad er vægtdifferencen på dine rows og dl?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har absolut ingen idé om hvad det kan være, men en måde at afhjælpe det på kunne evt. være straps?

straps: http://sublimsport.com/shop/productinfo.asp?id=TT%2Dlifting

Nu er den slags ikke helt billige, så det kunne være en god idé først at prøve dem - låne dem af nogen andre i centeret - og se om det hjælper.

Hvad er vægtdifferencen på dine rows og dl?

Ja, det kunne være det var en mulighed med straps, må jeg lige undersøge nærmere.

Jeg startede med mit nuværende fullbodyprogram, indeholdende DL, først i marts og der øgede jeg i row og DL udfra samme startvægt. Der var således ingen vægtdifferens mellem row og DL. Det skal desuden nævnes at jeg er pige så min vægt er i forvejen ikke specielt høj, tog før 40 kg i 5*5 DL, men ikke alligevel brænder og smerter det som ind i :devil: ...

Jeg undrer mig også meget over hvad det kan være. Det er simpelthen bare hamrende irriterende da det umuliggør DL, som jo ellers er en kongeøvelse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kunne være det var en mulighed med straps, må jeg lige undersøge nærmere.

Jeg startede med mit nuværende fullbodyprogram, indeholdende DL, først i marts og der øgede jeg i row og DL udfra samme startvægt. Der var således ingen vægtdifferens mellem row og DL. Det skal desuden nævnes at jeg er pige så min vægt er i forvejen ikke specielt høj, tog før 40 kg i 5*5 DL, men ikke alligevel brænder og smerter det som ind i :devil: ...

Jeg undrer mig også meget over hvad det kan være. Det er simpelthen bare hamrende irriterende da det umuliggør DL, som jo ellers er en kongeøvelse :tongue:

40kg i rows er nu alligevel rimelig godt klaret af en pige :smile:

Hvad sker der hvis du tager rows med overhåndsgreb - smerter det så i hånden?

Link to comment
Share on other sites

40kg i rows er nu alligevel rimelig godt klaret af en pige :smile:

Hvad sker der hvis du tager rows med overhåndsgreb - smerter det så i hånden?

Jeg tager 45 kg nu :smile:

Yihhaaa :tongue:

Den tester jeg lige næste gang jeg er i centeret - men vi umiddelbart tro det! Det er selve løftet der simpelthen gør mega ondt - altså det er der hvor den brændende fornemmelse opstår. Prøver det lige af! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share