Rejse-muskeltab


Athletic-monkey
 Share

Recommended Posts

Hej Moller!

Jeg er så heldig at skulle rejse til asien i 2 måneder i her til sommer. Jeg får derfor svært ved at opretholde træningen, men vil forsøge med div. vægtfrie øvelser undervejs. Samtidig vil jeg få svært ved at få tilstrækkelige mængder næring med et massetab som følge heraf(taler af erfaring fra tidligere rejse) Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om der var nogen der havde forslag til hvorledes dette tab kunne reduceres. Ville det være en god ide at medbringe proteinpulver, og tage det efter vægtfrie øvelser og om morgenen? Og hvad med at medbringe glutamin, som efter sigende skulle være vigtig for at undgå nedbrydning af muskelvæv? Eller andet?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, så jeg ikke kommer hjem ligeså mager som sidst, og derfor skal starte træningen from scratch...

A-M

Link to comment
Share on other sites

handstand pushups

enarms armbøjninger

Pullups(hvad er døre ellers til for?)

pistols burde vel kunne gøre det sammen med masse mad.

hvis du er meget bange for det med maden, hvorfor så ikke tage noget gainer med på turen?

Link to comment
Share on other sites

Forstår godt din frustration. Men der er jo ikke så meget at gøre. Træn hvad du kan med krobsvægt. Lav evt nogle armhævninger med én siddende på skuldrene.

Løb en tur.

Det fylder sikkert en del at have weight-gainer eller prot.pulver med til to måneder.

Hvis du er lidt aktiv starter du heller ikke fra bunden når du kommer hjem.

Og nyd i stedet din tur. Du har mange år til at blive stor igen.

S

Link to comment
Share on other sites

Hej Moller!

Jeg er så heldig at skulle rejse til asien i 2 måneder i her til sommer. Jeg får derfor svært ved at opretholde træningen, men vil forsøge med div. vægtfrie øvelser undervejs. Samtidig vil jeg få svært ved at få tilstrækkelige mængder næring med et massetab som følge heraf(taler af erfaring fra tidligere rejse) Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om der var nogen der havde forslag til hvorledes dette tab kunne reduceres. Ville det være en god ide at medbringe proteinpulver, og tage det efter vægtfrie øvelser og om morgenen? Og hvad med at medbringe glutamin, som efter sigende skulle være vigtig for at undgå nedbrydning af muskelvæv? Eller andet?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, så jeg ikke kommer hjem ligeså mager som sidst, og derfor skal starte træningen from scratch...

A-M

Lad være med specifikt af tage een aminosyre som kosttilskud for at undgå muskelatrofi - personligt synes jeg hele glutamin-diskussionen er ved at udvikle sig til et hysteri - hvis du er nervøs for du får for lidt protein, så spis godt med kød i stedet - tag eventuel noget proteinpulver med eller køb noget dernede hvis det er helt slemt. Ellers burde selve atrofien af din muskulatur ikke være så vild og volsom på 2 måneder hvis du ellers holder dig igang - men det bliver da helt sikkert noget der lige kan mærke de første uger når du kommer hjem.

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu er det jo Thailand du rejser til og der får du altså 300 G rødt kød eller kyllingekød for under 30 kr. på en restaurant så kan ik forstå dit problem med energiindtag...

Nu ved jeg self ikke hvad din rejse skal gå ud på, men går næsten ud fra at du skal rejse rundt i Thailand nu hvor du skal være der så længe. Så hvad angår træningsmuligheder så er der i turistbyerne masser af motionscentre på de lidt dyre hoteller, der kan du let snige dig ind, eller betale for adgang hvis de er rigtig strikse..

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene folks!

Jeg synes ikke at have nævnt thailand...? Men skal ende der, ellers skal jeg rejse rundt hvor civilationen nok ikke ligefrem er allermest fokuseret på fitness, men det en anden snak, konklutionen på dette er dog at det vil blive svært at organisere træning ud over den vægtfrie. Mht mad så(taler igen af erfaring :wink: ) kan det være svært at få diæten til at bestå af meget andet end risretter ude hvor kragerne ender, og derfor var jeg i tvivl om i ville anbefale proteinpulver til om morgenen/efter træning. Det bliver jo en lille vægtforøgelse af bagagen. Men hvis det er det der var det vigtigste for at undgå muskeltab- tja så måske undværre det ekstra par underhylere hvis i forstår :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

ville være absolut tåbeligt (efter min mening), at medbringe pulver/piller, både set ud fra en rent ´"jeg-ønsker-at-beholde-masse" synspunkt, og da endnu mere ud fra, "jeg-skal-ud-og-opleve-verden synspunktet (og i den henseende ikke leve af medbragt pulver fra XXX internetfirma).

Link to comment
Share on other sites

Der har været en tråd om selvsamme emne, hvor bl.a. TJ kommer med nogle bud på hvad man kan gøre, og hvilken betydning det evt. har.

Jeg kan desværre ikke huske navnet (og kan ikke lige finde tråden), men du kan prøve og søge. - Så vidt jeg husker kom der mange gode aspekter på banen.

Tråden er relativ gammel

Link to comment
Share on other sites

Der har været en tråd om selvsamme emne, hvor bl.a. TJ kommer med nogle bud på hvad man kan gøre, og hvilken betydning det evt. har.

Jeg kan desværre ikke huske navnet (og kan ikke lige finde tråden), men du kan prøve og søge. - Så vidt jeg husker kom der mange gode aspekter på banen.

Tråden er relativ gammel

Okai..denne tråd kunne jeg mægtig godt tænke mig at læse...skriv endelig hvis du finder den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share