hjælp til sandsække prog


mrfunch
 Share

Recommended Posts

hey! har lige lavet mig en sandsæk :4thumbup: mit problem er bare hvad skal jeg lave?!

Har fundet mig nogle øvelser, som jeg har prøvet at udfører i dag...

Mit program:

High pull: 3*6

Clean to squat to overhead press: 3*5

Squats: 3*8 (min sæk er alt for let til at lave disse)

Dead-lift: xxx (min sæk er også alt for let til disse)

Så har jeg også nogle situps men der er sækken for tung!

Så altså mit problem er at min sæk passer til nogle øvelser men er alt for let til andre...

Hvis det hjælper er jeg 186 høj vejer 72 kg, og har et sindssygt stofskifte! jeg danner intet fedt...

Sækken vejer vist kun 25 kg.. men skal helt sikkert have meget mere sand i til nogle af øvelserne...

så eksperter! jeg har brug for et seriøst godt sommerferie program.. og måske fortsætte med det efter...

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den. Den skal du nok blive glad for. Hvis jeg var dig ville jeg fylde mere sand i. Prøv f.eks. med 40 kg.

Der var engang en pdf fil indefra forsvaret med forskellige øvelser, men linket virker ikke mere, så jeg har den kun som 3,5 mb fil. Send mig en PM med din mailadresse, hvis du vil have den

Du kan også finde inspiration her http://www.performt.com/manual.pdf

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Det var egentlig det dokument jeg havde set.. det du linkede til..

Men jeg synes bar ikk jeg kan strikke et ordentlig program sammen selv.. Måske du ville hjælpe?

Eller noget vejledning, så jeg selv kan prøve, så kan jeg komme tilbage til jer og diskuttere programmet igennem...

Jeg fylder mere sand i så den vejer omkring 40 kg.

Link to comment
Share on other sites

Puha!! har prøvet at sammensætte et program, har lige trænet efter det.. og det er rimelig udholdende...

Skulderløft: 3*5 (løft fra gulv til x skulder, skift til y skulder)

Frivend og pres: 3*5

Skulderpres: 3*5 (minder måske lidt for meget om ovenstående)

Squat: 3*8 (udføres på et ben, både for balance, men også fordi det andet er for let)

Bænkpres: 3*8 (synes mest at blive træt i triceps)

Dødløft: 3*xxx (er overhovedet ikk hårdt)

Biceps 3*8 (for let, har håndvægt, bruger dem...)

Men som sagt synes jeg det er mere udholdende end styrketræning.. I siger nok sæt mere vægt på (sand), men når jeg står og træner synes jeg den er rimelig tung, og kan nok ikk fuldføre alle øvelserne med mere vægt.

noget i synes er forkert/godt??

kunne også godt tænke mig noget til maven og brystet! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Har også kigget lidt på det.. Hvor mange sæt og repetationer tager du?

Dag 1.

Sandsæk Squat (brug gerne forskellige greb: over hovedet, på hver skulder og i favnen)

Sandsæk Clean & Press

Sandsæk Rows

Dips

Hand stands

Dag 2.

Sandsæk Lunges

Sandsæk shouldering

Sandsæk Turkish getups

Sandsæk pushpress

Pullups

Kan også se jeg skal have slået et par ord op som jeg ikk lige kender til :blink:

Er disse bare en suplerende del til sandsæk: Hand stands, Dips, Pullups

Hvad er Turkish getups??

Edited by mrfunch
Link to comment
Share on other sites

ja, handstands, dvs at stå på hænderne, og i det her tilfælde også tage armbøjninger mens du står på hovedet.

dips og pullups samt handstand pushups er bodyweight træning, som jeg synes var godt at supplere sandsæktræningen med :wink:

Og det var DBM også, og hvis man ser i hans log, så var det ikke helt tosset at følge et program han har lagt.

turkish getups: http://www.tacticalathlete.com/tguarticle.htm var det bedste link jeg lige kunne finde

Link to comment
Share on other sites

har bare ikke rigtig nogen mulighed for at lave dips eller pullups.. ville fandme gerne.. Og at stå på hænder er måske heller ikk min stærkeste side :blink:

jeg tror hellere jeg vil træne armstrækkere..? nogle ideer? Hvad gir godt? mangler også noget til brystet!!!

Link to comment
Share on other sites

du kan sagtens lave dips eller pullups. fx har jeg tit i mangel af bedre brugt en dør til pullups, og fx to tole eller to borde til dips.

En virkelig ond øvelse til bl.a. bryst er armbøjninger med en hånd, men de færreste er i stand til at tage bare en til at starte med, så start fx med knæene, og måske med armen på et par puder...

ellers kan du evt lave alm armbøjninger og så få nogen til at lægge sandsækken på dine skuldre mens du gør det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share