Skal købe udstyr hjem til, men hvilket?


Aircondition
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg har længe overvejet og købe noget udstyr hjem til, da jeg ikke gider at bruge tid i centeret mere. Jeg overvejer dette produkt; http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...31&pfgnr=312016

312016-L.jpg

Men er det pengene værd, og er prisen fair?

Det er svært at vurdere på billedet.

Men jeg synes det ser noget spinkelt ud!

Jeg ville nok undersøge hvad det kan klare af vægt belastning.

Hvis du har tænkt dig at squate i det (og det har du forhåbentligt :smile: ) så kan det jo hurtigt blive en del det skal holde til!

Link to comment
Share on other sites

Det er svært at vurdere på billedet.

Men jeg synes det ser noget spinkelt ud!

Jeg ville nok undersøge hvad det kan klare af vægt belastning.

Hvis du har tænkt dig at squate i det (og det har du forhåbentligt :smile: ) så kan det jo hurtigt blive en del det skal holde til!

Ja, det har jeg nemlig. Hvis det er for spinkelt, så svejser jeg bare livet ud af det. Er pladesmed. ;) Men synes du det virker som et OK køb?

Jeg har en stepmaskine, så jeg osse kan motionstræne.

Link to comment
Share on other sites

Inden du kaster dig ud i den store investering, hvorfor så ikke starte med at købe nogle rigtig gode håndvægte og nogle gode skiver, med håndvægte kan du træne hele kroppe og så en bænk evt.

Og er det, det store hit så kan du jo bruge pengene på en multi maskine, men jeg syntes det er lidt spild af penge, nogle gode håndvægte med skiver og en vægtstang, evt. et pullup stativ du selv bikser sammen, så er du rigtig godt på vej..

Maskiner er ikke rigtig in, men min mening.

god træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Inden du kaster dig ud i den store investering, hvorfor så ikke starte med at købe nogle rigtig gode håndvægte og nogle gode skiver, med håndvægte kan du træne hele kroppe og så en bænk evt.

Og er det, det store hit så kan du jo bruge pengene på en multi maskine, men jeg syntes det er lidt spild af penge, nogle gode håndvægte med skiver og en vægtstang, evt. et pullup stativ du selv bikser sammen, så er du rigtig godt på vej..

Maskiner er ikke rigtig in, men min mening.

god træning :superman:

Hej du

Jamen jeg ved det godt. Jeg er bare lidt en spade til de forskellige øvelser med håndvægte. Min kammerat har prøvet at lære mig det mange gange, men min motorik er åbenbart for ringe. Der ligger os lidt psykisk i det. Hvis der ligger et par håndvægte ovre i hjørnet, så er de lette at overse - altså hoppe træning over. Står der sådan en maskine, så indbyder den jo nærmest til at man smækker den én på skallen.

Link to comment
Share on other sites

Hej du

Jamen jeg ved det godt. Jeg er bare lidt en spade til de forskellige øvelser med håndvægte. Min kammerat har prøvet at lære mig det mange gange, men min motorik er åbenbart for ringe. Der ligger os lidt psykisk i det. Hvis der ligger et par håndvægte ovre i hjørnet, så er de lette at overse - altså hoppe træning over. Står der sådan en maskine, så indbyder den jo nærmest til at man smækker den én på skallen.

Ja men så har du jo også svaret på hvorfor du skal træne med håndvægte, du skal da ha forbedret din motorik, samtidigt med du får en god funktionel træning.

Der findes masser af gode sider på nettet med animeret billeder af håndvægts øvelser, og du skal nok komme efter det.

Men omvendt vil du ha en maskine, er det jo det du må gøre, men det kan være surt brugte penge hvis du bliver træt af maskinen, og sådan en klods er dårligt som tørrestativ, og tror ikke man træner mere af den grund...

God træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja men så har du jo også svaret på hvorfor du skal træne med håndvægte, du skal da ha forbedret din motorik, samtidigt med du får en god funktionel træning.

Der findes masser af gode sider på nettet med animeret billeder af håndvægts øvelser, og du skal nok komme efter det.

Men omvendt vil du ha en maskine, er det jo det du må gøre, men det kan være surt brugte penge hvis du bliver træt af maskinen, og sådan en klods er dårligt som tørrestativ, og tror ikke man træner mere af den grund...

God træning :superman:

Hmm.. altså, jeg har håndvægte - som jeg også bruger. Tror lige jeg går lidt i tænkeboks. I bund og grund er det bænkpres jeg savner herhjemme. En bænk, stang og tilhørende vægte kunne måske gøre det..

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hvis nu man har tænkt sig at beholde skindet på næsen, kan man så også finde billige bænk + squat stativ og vægte et eller andet sted på nettet?

Vil gerne kunne bænkpresse, squatte, dødløfte, militarypresses, curls osv. herhjemme. Man har ikke lige 6000 dask jeg kan kaste i hovedet på en eller anden fanzy foretning.

Hvad nu hvis man har et budget på 1500 kr?

Link to comment
Share on other sites

Hvis nu man har tænkt sig at beholde skindet på næsen, kan man så også finde billige bænk + squat stativ og vægte et eller andet sted på nettet?

Vil gerne kunne bænkpresse, squatte, dødløfte, militarypresses, curls osv. herhjemme. Man har ikke lige 6000 dask jeg kan kaste i hovedet på en eller anden fanzy foretning.

Hvad nu hvis man har et budget på 1500 kr?

For 1500 er der for mig at se to muligheder:

1) Køb udstyret brugt. Du kna være heldig at finde det inde for prisrammen

2) Køb en ordentlig stang samt nogle skiver.

Med dette kan du lave næsten alle de øvelser du nævner.

Frontsquat og floorpress kan fint erstatte squat og bænkpress.

Dødløft, milipress, curls er der ingen probs i.

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg lige ude i butikken og kigge. Jeg er gået fra den maskine. Jeg vil hellere have en god bænk og et stativ. Tror det ender med dette:

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...31&pfgnr=313051

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...31&pfgnr=313062

Det er dyrt, men kvaliteten er ret lækker, og det vil jeg gerne betale for.

Link to comment
Share on other sites

Ellers fed hjemmeside, http://www.fitnessbutikken.dk/..

Power Cage Eurosport

Mange muligheder for træning af alle muskelgrupper : Ryg, bryst - til bænkpræst, til Squat Overarme (Biceps, triceps) og evt. skuldre-

Dette unikke powercage kan bruges til øvelser såsom bænkpræst og squat overarme! :laugh:

Edited by Munden
Link to comment
Share on other sites

Fra siden:

Det er da slet ikke bredt nok til at man kan komme under stangen :tongue:

Du får så lige postet et billede af din bredde med tommestok som målenhed. ;)

Dette unikke powercage kan bruges til øvelser såsom bænkpræst og squat overarme!

Ja, hvem har ikke haft besøg af bænkpræsten... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share