Vægten er gået i stå under cut!


Bash
 Share

Recommended Posts

Hey MOL

d. 1 april startede jeg mit længede ventede cut - jeg tabte 10 kg på 9 uger.

Da min fedtprocent var relativ høj, men vi kan blive enige om at det var meget. Der er røget en smule masse og styrke, men det kan jeg leve med. Jeg kan dog ikke leve med at mit vægttab er gået fra 94 kg til 84 kg(og fedtprocent fra ca 20 til 13-14 stykker), og nu nægter min krop at tabe sig yderligere.

Under mit cut indtog jeg mellem 1700 og 2100 kcal dagligt, med den filosofi at tid er muskler - og jo hurtigere jeg kunne bulke igen, jo hurtigere kunne jeg indhente den tabte masse - da jeg holdte op med at tabe mig satte jeg det op, da jeg regnede med at min krop havde fået nok - dette er 3 uger siden hvor der kun er røget 0.5 kg siden. Samtidig træner jeg 3-split der er rimelig krævende for restittutionen som mange er bekendt med - kan det være at jeg har overreached at min krop stopper med at tabe sig? Føler mig ikke umotiveret eller svagere end det jeg burde - pånær lysten til dødløft.

Bør jeg evt. bulke en uges tid med 3400-3600 kcal og begynde et 2400-2600 kcal cut? Mangler virkelig råd... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest..! Lækker start på diæt da... 10 kg på 9 uger er meget..! Egentlig også for meget hvis du spørger mig, mht. vedligeholdelse af masse osv.. Men ik' mer' om det...

Skal det forståes sådan, at du har sat dit indtag op da du gik i stå, og derefter har smidt ½ kg på 3 uger..?

I så fald, kunne du prøve at sætte det ned igen og se hvad der sker..

Hjælper det ikke.. kunne du jo krydre det hele med lidt ekstra cardio..?

En anden mulig løsning kunne være, som du selv skriver, at give kroppen en 2-3 dages pause med lidt kcal overskud, for derefter at genoptage diæten.. Det kunne også sæte gang i det igen..! Men jeg tror ikke du skal blive ved med at forvente et vægttab på 1 kg pr. uge.. Jo længere ned i fedt% du kommer, jo sværere bli'r det at smide det sidste..!

Bare lige et par idéer der evt. kunne føre dig videre..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest..! Lækker start på diæt da... 10 kg på 9 uger er meget..! Egentlig også for meget hvis du spørger mig, mht. vedligeholdelse af masse osv.. Men ik' mer' om det...

Skal det forståes sådan, at du har sat dit indtag op da du gik i stå, og derefter har smidt ½ kg på 3 uger..?

I så fald, kunne du prøve at sætte det ned igen og se hvad der sker..

Hjælper det ikke.. kunne du jo krydre det hele med lidt ekstra cardio..?

En anden mulig løsning kunne være, som du selv skriver, at give kroppen en 2-3 dages pause med lidt kcal overskud, for derefter at genoptage diæten.. Det kunne også sæte gang i det igen..! Men jeg tror ikke du skal blive ved med at forvente et vægttab på 1 kg pr. uge.. Jo længere ned i fedt% du kommer, jo sværere bli'r det at smide det sidste..!

Bare lige et par idéer der evt. kunne føre dig videre..! :smile:

Som sagt min fedtprocent var ret høj, og tykke mennesker kan jo tåle at tabe mere uden at miste masse :tongue: har ikke mistet på meget; en 5-7%. Samtidig stoppede jeg med at loade kreatin+jeg ikke trænede squat.

Nej, har tabt 0.5 kg på 3 uger uden at have pillet ved de 1700-2100 kcal, de sidste 3-4 dage har jeg sat kcal op til 2600 ca, dog uden at tabe mig.

Cardio blev der en del af mens jeg cuttede - men jeg stoppede da jeg stoppede med vægttabet, da min logiske sans sagde mig at jeg ikke skulle længere ned i kcal, tværtimod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share