Kreatin


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Jeg er fornylig begyndt at anvende kreatin igen. På relativt kort tid er jeg steget ganske voldsomt i vægt.

Jeg tænkte på, om der er nogen der har personlige erfaringer, med væskebinding påført af kreatin. Hvor mange kilo er vægten steget med?

2 kilo tager jeg på af det. Det tager mig præcis 14 dage at fylde op og komme af med det igen, det kan du næsten stille uret efter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget har du suget?

Well, siden jeg satte diæten på standby, og samtidigt begyndte med kreatin og oppet træningsvolumen, har jeg taget ca 7½kg på på 23 dage. Formen er ikke blevet slemt forringet, men omvendt har jeg næppe taget så meget væske ind. Men klart, man bliver jo lidt nysgerrig efter hvad andre har oplevet.

2 kg og 14 dage! Cool - tak for info :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu noget mærkeligt noget med kreatin - jeg konstaterer stort set aldrig nogen forandring i hverken styrke eller vægt, når jeg er på. Nogle enkelte gange er jeg steget lidt i vægt, men væsken hober sig desværre ikke op i mullerne :unhappy:

Selv Xpand lader ikke til at ha den helt store effekt jeg havde håbet på - tror det i starten bare var indbildning at jeg kunne mærke det..

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu noget mærkeligt noget med kreatin - jeg konstaterer stort set aldrig nogen forandring i hverken styrke eller vægt, når jeg er på. Nogle enkelte gange er jeg steget lidt i vægt, men væsken hober sig desværre ikke op i mullerne :unhappy:

Selv Xpand lader ikke til at ha den helt store effekt jeg havde håbet på - tror det i starten bare var indbildning at jeg kunne mærke det..

Kreatin-tilskud er jo også virkningsløst på ca 20%

Link to comment
Share on other sites

Kreatin-tilskud er jo også virkningsløst på ca 20%

Jeg vidste godt nok ikke tallet var så højt..

Men ja, vi er åbenbart nogle "få" stakler, som ikke har så meget gavn af det.

Har du egentlig læst noget der tyder på hvorfor? (har ikke selv researcet så grundigt på netop dét)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste godt nok ikke tallet var så højt..

Men ja, vi er åbenbart nogle "få" stakler, som ikke har så meget gavn af det.

Har du egentlig læst noget der tyder på hvorfor? (har ikke selv researcet så grundigt på netop dét)

Fra aspekter ved kreatin supplementering:

"Der optræder ofte - men ikke altid, se nedenfor - en forøgelse af kropsvægten (optil 2 kg) i forbindelse med den første uges kreatinsupplementering, hvilket primært skyldes en ophobning af vand i muskulaturen. Denne væskeophobning forsvinder efter kort tid (uger), hvorefter den fortsatte vægtøgning skyldes en egentlig tilvækst i muskelmasse. Ikke alle personer ses imidlertid at respondere på kreatinsupplementering (10-30% gør ikke), specielt ikke individer med et medfødt højt indhold af kreatin i muskelcellerne (Harris 1992, Greenhaff 1994)."

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu noget mærkeligt noget med kreatin - jeg konstaterer stort set aldrig nogen forandring i hverken styrke eller vægt, når jeg er på. Nogle enkelte gange er jeg steget lidt i vægt, men væsken hober sig desværre ikke op i mullerne :unhappy:

Selv Xpand lader ikke til at ha den helt store effekt jeg havde håbet på - tror det i starten bare var indbildning at jeg kunne mærke det..

Nu kender jeg ikke Xpand, men har du prøvet Kre-Alkalyn? Jeg har kunnet mærke en bedre effekt en med alm. kreatin. Efter sigende skulle det også virke på en del non-responders på alm. kreatin :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke Xpand, men har du prøvet Kre-Alkalyn? Jeg har kunnet mærke en bedre effekt en med alm. kreatin. Efter sigende skulle det også virke på en del non-responders på alm. kreatin :smile:

Det er Kre-Alkalyne der er i "bliiip-bliip" (cencureret så MaxP ikke skal frem med viskelæderet), så heller ikke engang det lader til at ha den helt store effekt på mig :unhappy:

Har dog næsten en hel bøtte tilbage, som jeg kaster mig over når jeg er færdig med min dekonditionering her på mandag - så prøver vi igen :smile:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Det er Kre-Alkalyne der er i "bliiip-bliip" (cencureret så MaxP ikke skal frem med viskelæderet), så heler ikke engang det lader til at ha den helt store effekt på mig :unhappy:

Har dog næsten en hel bøtte tilbage, som jeg kaster mig over når jeg er færdig med min decon her på mandag - så prøver vi igen :smile:

Ahh okay det var jeg ikke klar over :smile:

P.s. Jeg vidste ikke at "bliiip-bliip" var et produktnavn :tongue:

Edited by til_lykke
Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg ikke Xpand, men har du prøvet Kre-Alkalyn? Jeg har kunnet mærke en bedre effekt en med alm. kreatin. Efter sigende skulle det også virke på en del non-responders på alm. kreatin :smile:

Umiddelbart virker det RET ulogisk at personer med, et fra naturens side, højt indhold af Kreatin i musklerne, og derved ikke responderer på kreatin, ved at ændre til et lignende produkt, skulle kunne opnå en effekt.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart virker det RET ulogisk at personer med, et fra naturens side, højt indhold af Kreatin i musklerne, og derved ikke responderer på kreatin, ved at ændre til et lignende produkt, skulle kunne opnå en effekt.

Er det den eneste årsag til at man ikke responderer på kreatin?

P.s. Jeg tror på alt hvad de smarte sælgere fortæller mig :tongue:

Edited by til_lykke
Link to comment
Share on other sites

2 kilo tager jeg på af det. Det tager mig præcis 14 dage at fylde op og komme af med det igen, det kan du næsten stille uret efter.

jeg er 17, og har brugt det i ca. 14 dage, og er steget i vægt fra 72 til 74/75 uden rigtigt at spise mere end normalt... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share