Nogle der har erfaringer med permanent hårfjerning?


klowN
 Share

Recommended Posts

Hej drenge (Og piger).

Jeg går og overvejer at få lavet en permanent hårfjerning vha. et par laserbehandlinger.

Men kunne godt tænke mig at vide om der er nogle herinde der har erfaringer med sådan noget, kender nogle og/eller selv har prøvet det!?

Hvordan er jeres/deres resultater blevet og kan i anbefale det?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke nogen erfaring. Men der ligger en masse abstracts på pubmed. Prøv at søge med (epilation hair removal laser light)

En søgning på hurtig søgning viser, at der er forskellige behandlingsmetoder og deraf resultater.

Edited by zulore
Link to comment
Share on other sites

har ikke lige de store erfaringer- har kun prøvet en enkelt behandling og der skal en del flere til før det er 'permanent'...men denne side besvarer alle de spørgsmål du kunne tænkes at have:

http://www.consumerbeware.com/forum/

Man skal jo også have op til flere behandlinger.

Men hjalp den ene behandling slet ikke det mindste, eller kan du godt se en forskel på før og efter?

Link to comment
Share on other sites

Man skal jo også have op til flere behandlinger.

Men hjalp den ene behandling slet ikke det mindste, eller kan du godt se en forskel på før og efter?

På det forum jeg henviste til vil du få erfaringer fra mange mennesker- min specifikke situation er ikke lige noget du nødvendigvis kan få noget ud af.

Jeg kan fx næsten garantere at vi har forskellige hudtyper- hvilket er essentielt i valg af laser mv. og hvilket er en af årsagerne til at jeg ikke er gået videre end een behandling, da jeg skal rejse for at få den rette behandling og det gider jeg ikke.

Jeg fik een prøve-behandling for mange mange år siden, valgte i samråd med lægen ikke at gå videre med det, da min hud blev lettere forbrændt.

Her for et par måneder siden prøvede jeg så igen (en IPL - hvilket for de fleste er et meget dårligt valg, men eneste belejlige mulighed for mig pt).

Jeg tog kun een behandling da det var helt uhyggeligt smertefuldt (igen ikke en oplysning du kan bruge til noget, da smerte er individuel og fx kommer anpå hudtype mm). Derudover var det dyrt og jeg vidste at den anvendte maskine var langt fra optimal.

Nej du kan ikke se en forskel efter 1 behandling. (men efter 2-3 SKAL du kunne se noget - ellers spilder du dine penge).

Derudover skal du overveje (regner med at du er mand) hvilke steder det er du vil have fjernet dine hår. Hvis det er hormonstimulerede områder, så bliver det altså ikke mere 'permanent' end at du højst sandsynligt skal have et par opfølgende behandlinger om året (hvis du er en mand- og en ung en af slagsen). Hvis du går efter 100% fjernelse så bliver du skuffet- der er 'kun' tale om reduktion. Dels fordi du hele livet igennem danner nye hår (eller hvilende hårsække aktiveres) og dels fordi en del hår kan være for lyse/fine etc til at blive effektivt behandlet.

Læs omhyggeligt på consumerbeware, vælg den rigtige laser, vær realistisk om forventet resultat, overhold de regler der er i forbindelse med behandling og få foretaget en prøvebehandling før du binder dig til noget som helst.

Link to comment
Share on other sites

Nu er uønsket hårvækst ikke en sygdom eller fysisk belastende- så nej. Medmindre du er kvinde og lider af hirtuisme- så kan du få dit ansigt behandlet (kroppen skal du vist selv betale). Og jeg mener endda det ikke skal være genetisk betinget, men være forårsaget af sygdom...(pcos, medicin-fremkaldt etc)...Vi taler fuldskæg til kvinder før det bliver dækket!

For mange år siden var laser nyt. Det var kun læger der udførte det og de benyttede elipse (IPL).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har en ven som fik lavet permanent hårfjerning på brystet (hvem der så end forstår hvorfor :blink: ). Så vidt jeg ved havde han ret gode resultater med det, hvis du ønsker det kan jeg høre hvor han fik behandlingen. Smid mig en PM hvis du er interesseret i at jeg hører nærmere om det.

Edited by yan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share