kreatin i kroppen!


candy-man
 Share

Recommended Posts

Er det rigtig kreatin giver op til flere kilos ekstra væske i kroppen, og det ofte overskygger de fleste positive virkninger. Jeg overvejer at købe det man vil ikke hvis det binder en masse vand til kroppen, så er det vel bedre ikke at tage det. Er der nogen af jeg som har gode + dårlige efarringer m kreatin :wave:

Link to comment
Share on other sites

jeg har prøvet det, men synes kun det havde virkning på cardio træning. Her havde det tilgengæld også sin virkning. Jeg fik så godt som slet ikke mælkesyrer i benene så jeg kunne bare blive fortsætte med at cykle hvor mælkesyren normalt ville tvinge mig til at sætte tempoet ned. Mht. vand i kroppen så synes jeg ikke jeg har bemærket noget, men kreatin reagere forskelligt fra person til person

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger kreatin med jævne mellemrum, og har brugt det i en del år efterhånden. bruger det ca 2 måneder ad gangen, hvorefter jeg holder en pause på tilsvarende.

Har kun successoplevelser med Kreatin, og har ikke bemærket noget væske - men kan såmænd ikke afvise at det kan forekomme.

Har tydeligt kunne mærke det på styrke, og gør mig istand til at yde den tand ekstra - når jeg træner - når jeg er på kreatin, så øger jeg også antal kg.

Jeg har aldrig "loadet", nogle starter med at tage 20 gram om dagen eller sådan noget, jeg har altid kørt (igennem 6 år) 2-4 gram pr. dag.

Eneste ting, er at jeg synes virkningen forsvinder - eller går i dvale - efter ca. 2 måneder.

Men kender flere, som ikke kan mærke en forskel overhovedet - så det er åbenbart personafhængigt.

Inden der kommer masser af latinske analyser som fortæller mig jeg er forkert på den, så kan jeg sige at det måske er psykisk for mit vedkommende ? who knows.

Bruger Promax kreatin fra matas.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo an på hvad dit mål er med kreatin indtagelsen. Hvis du er bodybuilder/styrkeløfter vil du helt sikkert kun opleve noget positivt ved væskeforøgelsen og den ekstra styrke du får. Hvis du er marathonløber vil de ekstra par kilo måske være en større ulempe. Jeg kender dog flere som bruger kreatin og løber marathon, de tager det bare på en anden måde end vi bodybuildere gør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share