"kanonkugle med håndtag"


Soren2000
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Jeg læste et eller andet sted om en salgs vægttræning, der ligner en "kanonkugle med håndtag". Jeg kan ikke huske hvad denne form for vægttræning hedder, er der nogen der har hørt om dette ??? Det skulle være en ret gammel træningsform. Og noget med at man også skulle kunne træne hele kroppen. Lyder interessant.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Den dag jeg betaler 800 kr for en 16 kg metal klump er det på tide at trække mig ud bagved og befri mig for denne verdens lidelser..... :cool:

Din point med det indlæg er.....?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor? Hvad koster en Eleiko vægtskive?

nu er der jo ingen der siger der skal stå Eleiko på skiven og skal der ikk det kan det gøres noget billigere. Men du må da indrømme der er gået lidt modeflip over både KB, men også priserne på dem

Link to comment
Share on other sites

nu er der jo ingen der siger der skal stå Eleiko på skiven og skal der ikk det kan det gøres noget billigere. Men du må da indrømme der er gået lidt modeflip over både KB, men også priserne på dem

Modeflip?? Ja, det er pisseirriterende, at fitness.dk og alle de andre mainstream gyms er proppet med folk som træner med kettlebells. Det er slet ikke til at komme til i pec-dec maskinen mere! Priserne på KB's i DK har mig bekendt været de samme altid, så det er i hvert fald noget vrøvl, at der skulle være gået "modeflip" i dem.

Personligt er jeg pisse ligeglad med hvad folk synes om KB træningen. Jeg har ikke nogen interesse i, at folk køber og træner med dem. Egentlig vil jeg gerne have dem for mig selv. Jeg synes at det er et rigtig godt træningsredskab ligesom frivægte, C2, løbesko, sjippetorv og meget andet. Jeg har endnu ikke hørt om nogen som har købt en (og trænet reglmæssigt med dem) som ikke synes, at det er en super fed og hardcore træning. Selv jsc her fra MOL (som nok har mere træningsviden og erfaring end de fleste), der var MEGET skeptisk i begyndelsen blev virkelig bidt af det. Det er vel heller ikke for sjov, at flere NFL, NBA, BJJ blackbelts, specialstyrker (også danske) træner med dem???

Og kan man ikke bare bruge en håndvægt?? Jo, kan man ikke også bare spille håndbold med en basketball???

Link to comment
Share on other sites

Modeflip?? Ja, det er pisseirriterende, at fitness.dk og alle de andre mainstream gyms er proppet med folk som træner med kettlebells. Det er slet ikke til at komme til i pec-dec maskinen mere! Priserne på KB's i DK har mig bekendt været de samme altid, så det er i hvert fald noget vrøvl, at der skulle være gået "modeflip" i dem.

Personligt er jeg pisse ligeglad med hvad folk synes om KB træningen. Jeg har ikke nogen interesse i, at folk køber og træner med dem. Egentlig vil jeg gerne have dem for mig selv. Jeg synes at det er et rigtig godt træningsredskab ligesom frivægte, C2, løbesko, sjippetorv og meget andet. Jeg har endnu ikke hørt om nogen som har købt en (og trænet reglmæssigt med dem) som ikke synes, at det er en super fed og hardcore træning. Selv jsc her fra MOL (som nok har mere træningsviden og erfaring end de fleste), der var MEGET skeptisk i begyndelsen blev virkelig bidt af det. Det er vel heller ikke for sjov, at flere NFL, NBA, BJJ blackbelts, specialstyrker (også danske) træner med dem???

Og kan man ikke bare bruge en håndvægt?? Jo, kan man ikke også bare spille håndbold med en basketball???

sikke bitter du pludselig lyder fordi der kommer en smule kritik af KB. sætter slet ikk spørgsmålstegn ved alle de gode ting ved dem, men udelukkende at de er for dyre og jo vil stadig kalde det modeflip..

Link to comment
Share on other sites

sikke bitter du pludselig lyder fordi der kommer en smule kritik af KB. sætter slet ikk spørgsmålstegn ved alle de gode ting ved dem, men udelukkende at de er for dyre og jo vil stadig kalde det modeflip..

Jeg er bestemt ikke bitter. Der skal sgu en del mere til. Hvis du synes det er et modeflip, må du jo prøve at forklare hvorfor?? Og dyre - ift. hvad? 399,- kr. om måneden i et fitnesscenter? 25 kr. for en proteinbar... jeg ku' blive ved!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må give DBM ret i, at kritikken er noget skinger. Som han nævner, er der mange andre ting der koster det vide ud af øjnene også. Når jeg tænker på jeg gav 4.000,- for et sæt bremser til min mtb, så lyder 800,- for en KB egentlig ikke så vanvittigt. :blush:

Modeflip vil jeg heller ikke kalde det. Jeg kender ingen der træner med dem, ud over dem der er her på MOL. Jeg har aldrig HØRT om nogen der har prøvet at træne med dem, ud over dem her på MOL. Jeg kender ingen der forbinder KB's med højere sociale status, eller "coolness," hvilket vel normalt er ting der forbindes med fænomenet modeflip. Er de nogensinde blevet omtalt i TV avisen? Sælges de i Bilka (ligesom swissballs osv.)? Nej? Hmmmm.... :laugh:

Kunne det tænkes at prisen hang sammen med, at efterspørgslen og dermed produktionen var forholdsvis begrænset, hvilket jo som regel gør prisen pr. enhed noget højere end ved masseproduktion? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share