Er det godt eller dårligt


TechnoTrold
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige et spørgsmål altså jeg går i styrke træninge center 3 gange om ugen sammen med nogen af mine venner

Der laver vi de store øvelser og så tænkte jeg på

Om jeg ikke kunne lave 2 x 25 måske armbøjninger hver dag her hjemme og 3 x 10 vinger altså der hvor man hiver sig selv om

og så en anden en hvor man også hiver så op

Mit spørgsmål lyder kan jeg godt lave de øvelser hver dag da jeg godt kunne tænke mig at lære at lave mange af dem

Venlig Hilsen TechnoTrolden

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et spørgsmål altså jeg går i styrke træninge center 3 gange om ugen sammen med nogen af mine venner

Der laver vi de store øvelser og så tænkte jeg på

Om jeg ikke kunne lave 2 x 25 måske armbøjninger hver dag her hjemme og 3 x 10 vinger altså der hvor man hiver sig selv om

og så en anden en hvor man også hiver så op

Mit spørgsmål lyder kan jeg godt lave de øvelser hver dag da jeg godt kunne tænke mig at lære at lave mange af dem

Venlig Hilsen TechnoTrolden

Hvis du ellers kan passe din normale træning samtidig med, burde der ikke være noget problem i at lave kropsvægtsøvelser derhjemme.

Og når du ønsker at lave mange af dem, skal du træne med din egen vægt og gradvist øge gentagelserne i takt med at din krop bliver dekonditioneret til belastningen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ellers kan passe din normale træning samtidig med, burde der ikke være noget problem i at lave kropsvægtsøvelser derhjemme.

Og når du ønsker at lave mange af dem, skal du træne med din egen vægt og gradvist øge gentagelserne i takt med at din krop bliver dekonditioneret til belastningen.

Hvad med restitution? Vil han få noget ud af at træne disse øvelser hver dag?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med restitution? Vil han få noget ud af at træne disse øvelser hver dag?

Det vil være noget af en omgang at restituere sig fra, men når musklerne først bliver konditioneret til den hyppige træningsfrekvens vil det ikke være noget problem. Men hvis man er nybegynder vil det nok være en hård mundfuld at gå i gang med.

Det at "få noget ud af det" er et vidt begreb. I hypertrofi-øjemed vil det kun virke i en forholdsvis kort periode afhængig af personens træningserfaring, da belastningen efter et relativt kort stykke tid vil være for lav til at stimulere hypertrofi.

Så uden øget vægt, vil det ikke være særligt gavnligt i hypertrofiøjemed, men til gengæld vil det være muligt at optræne en høj work capacity for de pågældende muskelgrupper i takt med at man øger gentagelserne.

Link to comment
Share on other sites

Og når du ønsker at lave mange af dem, skal du træne med din egen vægt og gradvist øge gentagelserne i takt med at din krop bliver dekonditioneret til belastningen.

Du mener vel konditioneret til belastningen...

Men ellers er jeg enig, du kan prøve at søge lidt på "pavel" og "grease the groove", har selv i en periode trænet pull-ups en del gange om dagen hver dag med gode resultater (max 10 til max 20 reps i løbet af omkring 2 måneder). Det kræver bare at du træner et godt stykke fra failure. Men prøv at kør sæt med halvt så mange gentagelser som du kan jævnt fordelt udover dagen. Så test dit max antal gentagelser hver anden uge eller deromkring og tilpas antallet af reps i de sæt du kører dagligt.

For at smide tal på kunne det se sådan ud:

Nuværende max i pull-ups = 10

Tag 5 reps 4 gange fordelt på dagen hver dag i to uger.

Ny max reps = 14

Tag 7 reps 4 gange fordelt på dagen hver dag i to uger etc...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hvordan går det med de pushups..

jeg overvejer kraftigt selv at træne mig op til at kunne

klare godt med pushups, jeg starter snart boksetræning

men da det kun er 2x om ugen vil jeg gerne i mellemtiden

forbedre mig i især pushups..

tænker at det skulle være hverdag om aftenen..

hvor mange reps og set ville være fornuftigt at tage..?

/Dirk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share