Hvordan spiser i styrkeløftere?


mulle
 Share

Recommended Posts

ville gerne høre hvor mange kalorier i spiser om dagen.

har i styrkefremgang når i er i kalorieunderskud.

og køre i den sunde stil eller spiser i mere eller mindre hvad i har lyst til, de vægtløftere jeg har set er ikke ligefrem slanke.

:4mewantfood:

Edited by mulle
Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser en alm. kost uden megen skelen til proteinindtag etc.

En alm dag for mig kunne se sådan ud:

Morgenmad: Havregryn/müsli-blanding m. mælk + kaffe/te.

Mellemmåltid: 2-3 Rugklapper eller franskbrød + kaffe/te.

Middag: Resterne fra forrige dags aftensmad eller et par rugklapper.

Mellemmåltid: Noget frugt eller havregryn/müsli-blanding + kaffe/te

Aftensmad: Kartofler, sovs, grønsager og kød.

Mellemmåltid: Brød af en slags, frugt eller kage/snack.

Alt i alt spiser jeg efter kostpyramiden med ekstra kød/mælk indtag. Jeg plejer at ligge på en 2500-3500 kcal.

Jeg er hverken afspillet eller tyk ... alm. slank tror jeg dækker det. :smile:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

eller spiser i mere eller mindre hvad i har lyst til

:4whistling: :blush:

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men som regel spiser jeg nogenlunde rent og sund, men ofte i så store mængder at det alligevel sætter sig(når jeg skal øge i vægt). :innocent:

Mit ligevægtsindtag er ca. 3000 kcal, som jeg justerer op eller ned med 500 kcal alt afhængig om jeg har brug for vægtøgning eller vægttab. Jeg kan som regel holde styrken eller øge en anelse i starten når jeg er i underskud.

Link to comment
Share on other sites

I dag;

Morgen - 3 skiver brød med 100g oksekød + mælk

Middag - Fuldkornspasta + tun + mælk

Under træning - 7up + proteinbar

Efter træning - Protshake med peanutbutter

Aftensmad - Fuldkornspasta + kyllingpat + mælk

Natmad - Rugbrød + kyllingpat + mælk

Derudover frugt og vand.

Jeg kan sagtens holde styrken hvis jeg cutter meget langtsomt. Noget der ligner 200-300 gram om ugen. Men det er nok også fordi fedtprocenten er som den er.. :tongue:

Edited by Munden
Link to comment
Share on other sites

I dag;

Morgen - 3 skiver brød med 100g oksekød + mælk

Middag - Fuldkornspasta + tun + mælk

Under træning - 7up + proteinbar

Efter træning - Protshake med peanutbutter

Aftensmad - Fuldkornspasta + kyllingpat + mælk

Natmad - Rugbrød + kyllingpat + mælk

Derudover frugt og vand.

Jeg kan sagtens holde styrken hvis jeg cutter meget langtsomt. Noget der ligner 200-300 gram om ugen. Men det er nok også fordi fedtprocenten er som den er.. :tongue:

Hvor får du fat i fuldkornspasta og hvor meget koster det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er hverken afspillet eller tyk ...

Som i "hverken afspillet eller tyk bag ørerne..."? :laugh::wink:

Fuldkornspasta har jeg kun set som økologisk. De fleste velassorterede (og derfor dyrere) supermarkeder, som Føtex, Løvbjerg, Kvickly Extra osv., har det, men det står så muligvis i en særlig økologiafdeling.

Jeg mener, det koster 10 kr. for 500 g og fåes både som spaghetti, skruer osv.

Link to comment
Share on other sites

Som i "hverken afspillet eller tyk bag ørerne..."? :laugh::wink:

Fuldkornspasta har jeg kun set som økologisk. De fleste velassorterede (og derfor dyrere) supermarkeder, som Føtex, Løvbjerg, Kvickly Extra osv., har det, men det står så muligvis i en særlig økologiafdeling.

Jeg mener, det koster 10 kr. for 500 g og fåes både som spaghetti, skruer osv.

Er det så pengene værd rent ernæringsmæssigt ifht. den almnindelige pasta til 4 kr kiloet?

Link to comment
Share on other sites

Som du nok kan regne ud er det mest folk der i forvejen har problemer med at smide deres fedt der bliver styrkeløftere, da det så kan undskyldes på denne måde... men den almindelige kotume for sådanne er vist bare at få en masse kalorier i stride baner, gerne fra kager, slik og fed mad :innocent::tongue: der er selvfølgeligt undtagelser som feks søren w

Humseper: ja, men det smager ikke særligt godt.

Edited by therealhurra
Link to comment
Share on other sites

Som du nok kan regne ud er det mest folk der i forvejen har problemer med at smide deres fedt der bliver styrkeløftere, da det så kan undskyldes på denne måde... men den almindelige kotume for sådanne er vist bare at få en masse kalorier i stride baner, gerne fra kager, slik og fed mad :innocent::tongue: der er selvfølgeligt undtagelser som feks søren w

Humseper: ja, men det smager ikke særligt godt.

Behøves nu ikke at være tilfældet.

Jeg har selv altid været meget mere fasineret af det at kunne løfte tunge vægte, end at have en Rambo fedtprocent.

Desuden er begrebet styrkeløfter / BB'er vel også ret flydende for det fleste.

Men i mine øjne er en rendyrket styrkeløfter en person som stiller op til konkurrence og træner seriøst med det ene formål at blive max. stærk i squat / bænkpres / dødløft.

Jeg vil ikke betegne mig selv som rendyrket styrkeløfter selvom jeg dyrker det på konkurrenceplan.

Link to comment
Share on other sites

Som du nok kan regne ud er det mest folk der i forvejen har problemer med at smide deres fedt der bliver styrkeløftere, da det så kan undskyldes på denne måde... men den almindelige kotume for sådanne er vist bare at få en masse kalorier i stride baner, gerne fra kager, slik og fed mad :innocent::tongue:der er selvfølgeligt undtagelser som feks søren w

Humseper: ja, men det smager ikke særligt godt.

Næh, søren w er da også blevet styrkeløfter :smile:

:tongue:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Mit svar kunne være: Fordi der i fuldkornspasta er flere kostfibre i og desuden mætter det mere :bigsmile:

"Generelt er fiber-, vitamin- og mineralindholdet højere i fuldkornspasta end i alm. pasta. En portion fuldkornspasta (75g tør vægt) indeholder knap 5g kostfibre mere end en portion alm. pasta. Set i forhold til den mængde pasta danskere spiser, har det dog ikke den store ernæringsmæssige betydning, da 21 g alm. pasta (spiseklar vægt) om dagen bidrager med 0,2 g kostfibre, hvor 21g fuldkornspasta i stedet ville bidrage med 0,7g kostfibre. Hvis man spiser meget pasta, uden at spise andre fiberrige kornprodukter så som rugbrud o.l., kan det imidlertid have en væsentlig betydning for det samlede kostfiberindtag. Hvis kartoflerne udskiftes med i pasta i det traditionelle danske-sovs-kød-kartoffelmåltid, skal pastaen suplleres med ekstra grøntsater og frugt for at kunne opveje de kostfibre og vitaminer, som kartofler ellers biddrager med."

(Kilde: Danmarks føde- og veterinærforsknings undersøgelse "Udviklingen i danskernes kost 1985-2001" side 76.)

Link

Edited by Femina;-)
Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)
Skidt træk for en fødevare! :tongue::superman: Ihf for nogle af de tungere løftere....

Rommel

Ja, det er egentlig rigtigt.... :laugh: Jamen såååå forestiller jeg mig at retten kunne være noget á la (tankeeksperiment) fuldkornspasta, t-bonesteak, flødesovs, grønsalat med en røvfuld pinjekerner overhældt med SKYR-baseret dressing... ...maybe? Who knows? :tongue: ....("Munden" skriver længere oppe, at han føler sig mere mæt af fuldkornspastaen i hvertfald.....)

Link to comment
Share on other sites

At Tate skulle holde en ret høj vægt... og at han bare spiste umådeligt dårligt :4mewantfood: :smile:

Men "big" Tate har virkeligt måtte æde igennem for at kunne holde sin meget høje kampvægt da han stillede op til konkurrencer.

I dag har han jo ændret sin diæt en del, nu hvor hans skulder er for skadet til at kunne fortsætte på højt plan.

Link to comment
Share on other sites

æd alt, æd som et svin - bare sørg for masser protein :yo:

©opyright by Mølvis :cool:

Edit: Og så lidt seriøst :tongue:

Jeg har ikke haft styrkefremgang de gange jeg har været i kalorieunderskud :bigsmile:

OK! men vil min styrkefremgang blive større under bulk, med feks. 1000 kalorier i overskud eller vil jeg få det samme ud af at have 500 kalorier i overskud.

Link to comment
Share on other sites

OK! men vil min styrkefremgang blive større under bulk, med feks. 1000 kalorier i overskud eller vil jeg få det samme ud af at have 500 kalorier i overskud.

Det kan kun komme an på en prøve....

Hvis der fandtes helt konkrete formler så fantes der nok også langt flere folk i god form :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kan kun komme an på en prøve....

Hvis der fandtes helt konkrete formler så fantes der nok også langt flere folk i god form :wink:

ved selvfølgelig godt at det er induviduelt hvordan man responderer, men tænkte på om der var en klar forskel på om man indtar de 500 eller 1000.

jeg har egentligt tænkt mig at prøve spise med et overskud på 1000-1500 om dagen ved min næste bulk. men vil helst undgå at tage for meget hvis det ikke er nødvendigt. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share