Styrkefremgang ved kalorieunderskud?


mulle
 Share

Recommended Posts

De gange jeg har været på diæt i kcal underskud, har jeg rent styrkemæssigt gået mærkbart ned i styrke når det drejede sig om tung styrketræning, men omvendt har jeg ikke til mine spinner timer mærket besynderlig noget til mit kcal underskud, målt på totalt kcal forbrug på mit puls ur, og på aflæst gennemsnits puls. på trods af at jeg har kørt det samme spinner program og presser mig mest muligt.

B.

Edited by pfit
Link to comment
Share on other sites

kunnne godt tænke mig at vide om nogle af jer har haft nævneværdig fremgang ved kalorieunderskud.

Nu snakker du jo ikke om størrelsen på kcal-underskuddet... jeg er af den overbevisning af hvis man taber sig langsomt (læs meget moderat kcal-underskud) så kan det faktisk lade sig gøre at stige i styrke samtidig... problemet er at de fleste mennesker meget gerne vil se hurtige resultater og starter ud med at tabe sig for hurtigt og derfor ryger styrken også

Link to comment
Share on other sites

Nu snakker du jo ikke om størrelsen på kcal-underskuddet... jeg er af den overbevisning af hvis man taber sig langsomt (læs meget moderat kcal-underskud) så kan det faktisk lade sig gøre at stige i styrke samtidig... problemet er at de fleste mennesker meget gerne vil se hurtige resultater og starter ud med at tabe sig for hurtigt og derfor ryger styrken også

jeg tænkte på et kalorieunderskud på ca. 300-500 kal. om dagen.

har personligt svært ved at stige i styrke ved underskud.

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke også det har noget at gøre med hvor man ligger henne rent fedtprocent mæssigt.

Altså når man kommer ned under de 10% eller hvad ved jeg så bliver det jo nok noget sværere at holde på styrken.

Mens os som har en lidt mandeagtigt vægt vi kan vel godt holde til at smide et par kg uden det betyder det store.

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke også det har noget at gøre med hvor man ligger henne rent fedtprocent mæssigt.

Altså når man kommer ned under de 10% eller hvad ved jeg så bliver det jo nok noget sværere at holde på styrken.

Mens os som har en lidt mandeagtigt vægt vi kan vel godt holde til at smide et par kg uden det betyder det store.

Præcis det skal også med in mente

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været på diæt siden 1. april i år og har smidt ca 8 kg samlet indtil nu... med et underskud på omkring 3-500 kcal om dagen..

Jeg har kun mærket en nedgang i styrke i squatten. Men har øget mit bænkpres max med 5 kg.

Så det er da helt klart muligt at øge styrken under diæt.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været på diæt siden 1. april i år og har smidt ca 8 kg samlet indtil nu... med et underskud på omkring 3-500 kcal om dagen..

Jeg har kun mærket en nedgang i styrke i squatten. Men har øget mit bænkpres max med 5 kg.

Så det er da helt klart muligt at øge styrken under diæt.. :smile:

Godt gået men et bevis på at det sagtens kan lade sig gøre... men igen som Overarmen er inde på så kommer det også an på udgangspunktet... har man en fedtprocent på over 20 vil det på ingen måde være et problem at tabe sig langsomt og øge styrken samtidig... men når vi kommer et godt stykke ned under 10 i fedt% så bliver det nok svært at tabe sig yderligere uden tab af styrke, men det er ikke umuligt... alt er som sagt relativt

Link to comment
Share on other sites

Godt gået men et bevis på at det sagtens kan lade sig gøre... men igen som Overarmen er inde på så kommer det også an på udgangspunktet... har man en fedtprocent på over 20 vil det på ingen måde være et problem at tabe sig langsomt og øge styrken samtidig... men når vi kommer et godt stykke ned under 10 i fedt% så bliver det nok svært at tabe sig yderligere uden tab af styrke, men det er ikke umuligt... alt er som sagt relativt

Helt sikkert..! Hvis jeg skulle gætte, så ville jeg sætte min start fedt% på omkring 15-16 stykker og nu under 10..

Link to comment
Share on other sites

Når i taler om styrkefremgang her i tråden er det så i forhold til at styrketræne eller bodybuilde??

Har desværre ik selv nogen erfaringer på området da jeg aldrig har været i kalorieunderskud over længere tid mens jeg trænede....men ved styrketræning tror jeg godt man ville kunne opnå fremgang som i siger men nok ik i bodybuildning..

Henke

Link to comment
Share on other sites

Du vil jo stadig havne i en katabol tilstand, og det vil jo ikke ende med en øget styrke, og slet ikke på langt sigt..

BV.

Fordi du er katabol hvad angår fedtvævet betyder ikke at du ikk ekan være anabol på andre områder eks. mht. muskelvækst :wink:

Det ene udelukker ikke det andet... specielt set over en hel dag!

Jeg har personligt altid god fremgang i de første par måneder af min diæt bla. fordi jeg får et mere jævnt energi niveau fordi jeg ikke hele tiden er igang med enten at spise eller fordøje :innocent:

Tror meget det psykiske spiller ind på moderat kalorieunderskud... kender flere personer som ikke kan magte diæt og allerede første dag de er på den så mener de allerede deres styrke er påvirket????! :blink:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share