Lavintensitetstræning


Projac
 Share

Recommended Posts

Jeg er inden for de sidste par måneder begyndt at pulstræne. Det fungerer for det meste perfekt, men jeg har svært ved at træne under 75 % af max. Hvis jeg skal helt derned, begynder det at gå unaturligt langsomt. Som oftest ryger min puls op på 80-85 % ret hurtigt.

Er der nogle kloge hoveder, som kan fortælle mig hvad jeg gør galt!?

/Projac

Link to comment
Share on other sites

Hvilken træningsform laver du? løb?

Fair nok du træner efter puls, det kan der sagtens være gode grunde til, men hvorfor gå efter en meget lav arbejdspuls?

Personligt kan jeg ikke løbe med under 75%, og jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle forsøge :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvilken træningsform laver du? løb?

Fair nok du træner efter puls, det kan der sagtens være gode grunde til, men hvorfor gå efter en meget lav arbejdspuls?

Personligt kan jeg ikke løbe med under 75%, og jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle forsøge :wink:

Ja, jeg løber.

Jeg forsøger at give den max gas et par gange om ugen, og så holde intensiteten lavere et par gange om ugen. Grunden er, at jeg ikke vil belaste kroppen maksimalt hver gang. Jeg vil gerne ned i pulszone 60-70 %, hvor de aerobe processer tager over.

/Projac

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share