Kalorier i sommervarmen


Musashi
 Share

Recommended Posts

Greetings community oracle :bigsmile:

Her i varmen har jeg svært ved at indtage nok kalorier til at min træning ikke tager skade. I fald at jeg ikke er den eneste der har svært ved at holde træning i højeste gear og holde sulet på kroppen, kunne det være i orden med lidt delte erfaringer.

De åbenlyse, som jeg selv har været i stand til at iværksætte:

- Brug generelt højenergi produkter med god energi (sødmælk i stedet for skummetmælk osv.)

- Indtag flydende kost i form af kolde drikke (shakes med videre)

Derudover er jeg blank. Jeg har ikke tålmodighed til at tælle kalorier og gider ikke fylde mig med marsbarer og vingummi, da erfaringer siger at min krop straffer ondskabsfuldt på den slags udskejelser (ikke med fedtdepoter, men med svingende energi, hovedpine, søvnbesvær osv.)

Ser frem til at nyde godt af den kollektive visdom!!

Link to comment
Share on other sites

En som ALTID virker, men sætter godt gang i tarmsystemet, er jo en gang havregryn.. den er sq altid sikker.. og den ska nok booste dit kcal-indtag op...
Så når folk siger, at havregryn mætter meget i forhold til den energi der indtages, er de fulde af sludder og vrøvl?
Link to comment
Share on other sites

Så når folk siger, at havregryn mætter meget i forhold til den energi der indtages, er de fulde af sludder og vrøvl?

Ah, det er vist meget forskelligt.. jeg sys sq ikk det mætter det vilde.. men ved at andre har det på den anden måde..

(ved ikk om dit indlæg var ment ironisk!?)

Link to comment
Share on other sites

Ah, det er vist meget forskelligt.. jeg sys sq ikk det mætter det vilde.. men ved at andre har det på den anden måde..

(ved ikk om dit indlæg var ment ironisk!?)

Nej det var faktisk seriøst. Du skriver meget sikkert at det ALTID virker, men med mindre folk sludrer, er det nærmere sjældent at havregryn virker som energibooster.
Link to comment
Share on other sites

Flydende kost er altid en god idé, hvis man har svært ved at få nok kcal. Personligt ville jeg dog ALDRIG drikke sødmælk pga. det høje indhold af mælkefedt. I stedet kan du jo blende en shake af skummemælk, banan, UDOS, havregryn og evt. proteinpulver. Ellers er nødder og rosiner en god måde at kastet hurtige kcal i hovedet! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Flydende kost er altid en god idé, hvis man har svært ved at få nok kcal. Personligt ville jeg dog ALDRIG drikke sødmælk pga. det høje indhold af mælkefedt. I stedet kan du jo blende en shake af skummemælk, banan, UDOS, havregryn og evt. proteinpulver. Ellers er nødder og rosiner en god måde at kastet hurtige kcal i hovedet! :4mewantfood:

Udover at det er mættet fedt og derfor er "in bad standing" m.h.t. kolesterol, hvad er der så galt med mælkefedt? :blush:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Flydende kost er altid en god idé, hvis man har svært ved at få nok kcal. Personligt ville jeg dog ALDRIG drikke sødmælk pga. det høje indhold af mælkefedt. I stedet kan du jo blende en shake af skummemælk, banan, UDOS, havregryn og evt. proteinpulver. Ellers er nødder og rosiner en god måde at kastet hurtige kcal i hovedet! :4mewantfood:

Hvis jeg var dig, ville jeg skifte UDOS ud med peanutbutter, så lover jeg dig for du får en velsmagende og sund shake!

- Den er bedst med choko-prot!

Link to comment
Share on other sites

En som ALTID virker, men sætter godt gang i tarmsystemet, er jo en gang havregryn.. den er sq altid sikker.. og den ska nok booste dit kcal-indtag op...

For det første syntes jeg ik der er specielt mange kalorier i havregryn, og derudover mætter det rimelig godt på mig, så syntes måske ik det er en specielt nem måde at fortære kalorier på...slug derimod en koldskål på 700 kalorier...det syntes jeg..

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share