Suralose er giftigt !


farsover
 Share

Recommended Posts

Jeg læste fra fra svensk text tv, at det kunstige sødemiddel Sucralose har vist sig at

have rigtig grimme egenskaber i stil med DDT og PCB, og kan give skader på lever og nyrer, samt

flere andre skader på kroppen.

Jeg har kigget på mit proteintilskud og kan konstatere at det indeholder Sucralose.

Jeg har så vidt muligt undgået Aspartam som osse har rigtig grimme bivirkninger, men

nu er den osse gal med Sucralose.

Hvor mange proteintilskud mon har Sucralose, og er der nogen

i motiononline der kender et proteintilskud kun med naturligt sukker ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste fra fra svensk text tv, at det kunstige sødemiddel Sucralose har vist sig at

have rigtig grimme egenskaber i stil med DDT og PCB, og kan give skader på lever og nyrer, samt

flere andre skader på kroppen.

Jeg har kigget på mit proteintilskud og kan konstatere at det indeholder Sucralose.

Jeg har så vidt muligt undgået Aspartam som osse har rigtig grimme bivirkninger, men

nu er den osse gal med Sucralose.

Hvor mange proteintilskud mon har Sucralose, og er der nogen

i motiononline der kender et proteintilskud kun med naturligt sukker ?

Aspartam er blevet frikendt for at være kræftfremkaldende, efter at et rotteforsøg for lang tid siden, havde antydet, at det måske var kræftfremkaldende.

Men hvis du skal undgå alt, som måske er farligt, dør du i stedet af sult.

Link to comment
Share on other sites

Text tv refererer fra kilder, så det er ikke text tv som er problemet men alle de kemiske stoffer

som er tilladt, uden at de testet på mennesker før det må bruges af industrien.

Aspartam er bl.a kræftfremkaldende.

Det er grimt at tænke på alle de sportsfolk der er forsøgskaniner for nye

kemiske stoffer !

Man prøver at leve rigtig sundt, med motion kosttilskud osv, og så

bliver man fyldt med dumme ting....

Herunder sakser jeg de problemer med Aspartam og Sucralose,- som er videnskabligt undersøgt,

som jeg har kunnet finde fra seriøse kilder, de er desværre kun på engelsk.

Aspartam:

Brain tumors Multiple sclerosis

Epilepsy Chronic faigue syndrome

Parkinson's Disease Alzheimer's

Mental retardation Lymphoma

Birth defects Fibromyalgia

Diabetes Arthritis (including Rheumatoid)

Chemical Sensitivities Attention Deficit Disorder

Sucralose:Shrunken thymus glands (up to 40% shrinkage) (EO56)

Enlarged liver and kidneys. (EO57 & E161)

Atrophy of lymph follicles in the spleen and thymus (EO51, EO56, EO151)

Increased cecal weight (E151)

Reduced growth rate (EO57)

Decreased red blood cell count (EO55)

Hyperplasia of the pelvis (EO57)

Extension of the pregnancy period

Aborted pregnancy (E134)

Decreased fetal body weights and placental weights (EO32)

Diarrhea

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er seriøse kilder, så har du selvfølgelig også link eller henvisning...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Den her hopper jeg lige med på - snakken om Aspartam (sødemidler i det hele taget) er vel også noget af det mest gennemdiskuterede her på MOL (hvor er Stubbe..... :tongue: ) - så den der med bare at skrive "det er kræftfremkaldende fordi..................det er det bare" - den går ikke...... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Den her hopper jeg lige med på - snakken om Aspartam (sødemidler i det hele taget) er vel også noget af det mest gennemdiskuterede her på MOL (hvor er Stubbe..... :tongue: ) - så den der med bare at skrive "det er kræftfremkaldende fordi..................det er det bare" - den går ikke...... :nonono:
Jeg gad næsten ikke kommentere det :nonono:

Aspartam er testet i snart 117 millioner videnskabelige studier og indtil videre er der ingen evidens på at det er skadeligt ved indtag indenfor de anbefalede rammer. Nogle få musestudier har tydet på at det er kræftfremkaldende, men der har de givet mængder der er langt over de anbefalede grænser. Ved at gøre dette bliver alle stoffer potentielt farlige.

Sucralose er relativt nyt i DK men har været fremme i USA siden 1998 og tidligere i nogle få andre lande. Her omtales det af FDA som godkender produkter i USA.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad næsten ikke kommentere det :nonono:

Aspartam er testet i snart 117 millioner videnskabelige studier og indtil videre er der ingen evidens på at det er skadeligt ved indtag indenfor de anbefalede rammer. Nogle få musestudier har tydet på at det er kræftfremkaldende, men der har de givet mængder der er langt over de anbefalede grænser. Ved at gøre dette bliver alle stoffer potentielt farlige.

Sucralose er relativt nyt i DK men har været fremme i USA siden 1998 og tidligere i nogle få andre lande. Her omtales det af FDA som godkender produkter i USA.

Selvom du næsten ikke gad at kommentere det, så tak fordi du gjorde det alligevel..... :smile:

Syntes nu efterhånden det er underholdende at denne diskussion om aspartam kan blive ved med at dukke op.... - kunne være man skulle få tråden pinned..... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Selvom du næsten ikke gad at kommentere det, så tak fordi du gjorde det alligevel..... :smile:

Syntes nu efterhånden det er underholdende at denne diskussion om aspartam kan blive ved med at dukke op.... - kunne være man skulle få tråden pinned..... :tongue:

og dog, vi holder jo øje med, om der er sket noget virkelig forskning, der rykker ved de gængse opfattelser :smile:

Link to comment
Share on other sites

og dog, vi holder jo øje med, om der er sket noget virkelig forskning, der rykker ved de gængse opfattelser :smile:

I know - og det er jeg (og sikkert mange andre), også interesseret i :smile: - men det ændrer dog ikke på at jeg kan blive en smule irriteret over holdningen "aspartam er kræftfremkaldende, og sådan er det bare" - som tidligere nævnt er dette jo en mildt sagt, sejlivet myte (indtil videre i hvertfald).... - men bliver der smidt et relevant og veldokumenteret link, vil jeg da også læse det med største interesse..... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste fra fra svensk text tv, at det kunstige sødemiddel Sucralose har vist sig at

have rigtig grimme egenskaber i stil med DDT og PCB, og kan give skader på lever og nyrer, samt

flere andre skader på kroppen.

Hvis jeg nu husker ret så sagde forskeren som var citeret at nogle kemikere som han kendte havde sagt at sucralose i sin opbyggelse ligner DDT og PCB og at han var bekymret over den udbredte brug af sucralose. At de skulle have samme skadelig egenskaber blev der mig bekendt ikke skrevet noget om... (I could be wrong)

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget er så den anbefalede maksimale daglige dosis? Hvor mange liter cola light kan jeg drikke om dagen? :smile:
Jeg har tidligere regnet på det og mener det var ca 1½ L dgl gennem hele livet. Hvis du er god til at søge finder du sikkert en gammel tråd hvor vi regnede helt konkret på det.

Ahh med de værdier som er i ovenstående link svarer det til at voksne personer på 60-75 kg kan drikke 4-5 L dagligt, og det er forudsat at der bruges den maximalt tilladte mængde aspartam i sodavanden.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvor mange proteintilskud mon har Sucralose, og er der nogen

i motiononline der kender et proteintilskud kun med naturligt sukker ?

Du kan ikke lave et proteinpulver med naturligt sukker, medmindre du kan tänke dig et der ikke smager så meget. Ellers så ville kulhydrathalten blive for höj og så får du pludseligt en gainer eller måltidserstatning.

Der er dok et par pulver uden sucralose og uden aspartam. Jeg har prövet et par med cyklamat f eks og et af dem jeg bruger pt indholder et fierde som jeg ikke husker navnet på lige nu...

Det er grimt at tænke på alle de sportsfolk der er forsøgskaniner for nye

kemiske stoffer !

Du kan tro at det tar laaaaaaaaaaaaaaaaaang tid för en kemikalie kommer på market, så jeg ved ik hvor meget forsögskanin det er over det...

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Spritny artikel fra Cy Willson

The Truth about Sucralose

Ah du var hurtigere end mig.. Virkelig god artikel fra T-nation endnu engang.

Han maner påstanden om, at sucralose er farligt gevaldigt til jorden. Det med, at Sucraloses opbygning ligner DDT og PCBs kommenterer han også, og viser endda den væsentlige forskel, samt forklarer at Sucralose ligner sukker meget mere end det ligner f.eks. DDT.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share