Rygøvelser til HST program


Shoff
 Share

Recommended Posts

Jeg vil til at starte på en HST cyklus og har brug for forslag til hvilke ryg-øvelser jeg skal lave. Jeg følger stort set det foreslåede program, der ligger her på MOL, dvs. tre gange om ugen, 2 sæt af hver øvelse. Øvelserne skal kunne laves med håndvægte, da jeg træner hjemme og ikke har en vægtstang.

Jeg har læst herinde, at en bred ryg kan få overkroppen til at virke mere bredskuldret, så jeg vil gerne lave øvelser der specifikt hjælper med det. Håber i vil hjælpe...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun har håndvægte, så er det bare igang med db rows

Egentlig behøver du ikke engang en bænk, da den også kan udføres stående på begge ben og en hånd på en skammel, et lavt bord eller hvad man nu har. Det kan også laves helt uden støtte, bare stående foroverbøjet med let bøjede knæ og hænderne trækkes fra ydersiden af knæet op på niveau med hoften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan desværre ikke lave chin-ups, men jeg vil forsøge mig med en slags dumbbell-dødløft og se, om det ikke kan lade sig gøre.

Mange tak for jeres hjælp. Nu vil jeg i gang med at løfte ting :smile:

Man kan ALTID lave kropshævninger, brug fantasien!

Link to comment
Share on other sites

du kan evt lave dumbbell dødløft på et ben, hvis belastningen ikke er tilstrækkelig

Tak. Det kan være, at det bliver nødvendigt at prøve det.

Man kan ALTID lave kropshævninger, brug fantasien!
Ja! prøv at finde noget, feks. et træ, eller lign.

Der ligger en park tæt ved lejligheden. Det kan være, jeg skal smutte derover, når jeg træner ryg :bigsmile:

Jeg er ved at undersøge, om jeg, på en eller anden måde, kan få øvelsen med i fremtiden.

Følger du et bestemt program?

Ja, jeg skal til at følge et HST program, som det der ligger her på siden.

Må nok slutte mig til denne filosofi, dog vil jeg også supplere med prinseøvelsen Yate rows....det er nummer 2 hvis du spørger mig

Jeg prøver kongeøvelsen først :wink: men jeg vil have Yate rows i reserve hvis jeg får brug for noget afveksling.

Jeg har nu squat, dødløft og DB rows i programmet. Er ryggen ikke godt dækket ind med de øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share