Specielle øvelser til "Hurtigere" vægttab ved mave


AcypeX
 Share

Recommended Posts

Hej alle..

Vi er 2 drenge som er i gang med vægttab, da vi har lidt en pæreformet facon. :blush:

I den forbindelse træner vi i motioncenter, og vil høre efter om der var nogle form for øvelser som kunne hjælpe med at få skrumpet maven ind hurtigere?

På forhånd tak :4thumbup:

André

Link to comment
Share on other sites

Hej alle..

Vi er 2 drenge som er i gang med vægttab, da vi har lidt en pæreformet facon. :blush:

I den forbindelse træner vi i motioncenter, og vil høre efter om der var nogle form for øvelser som kunne hjælpe med at få skrumpet maven ind hurtigere?

På forhånd tak :4thumbup:

André

Man kan ikke punktforbrænde, så det eneste der er at gøre er at smide mere fedt. Og husk at hvis man taber sig for hurtigt mister man muskelmasse. Og mindre muskelmasse er = lavere stofskifte. Så smid et par kilo om ugen, og se jer selv i spejlet... :4thumbup:

Og held og lyk' med det

Link to comment
Share on other sites

Og vær opmærksom på jeres holdning. Utrolig mange drenge, også spinkle og tynde, har neanderthal holdningen... Selvom jeg tvivler på at nogen neanderthalere havde den holdning...

Dvs skuldrene trykket fremad, flad ryg, bækkenet kippet fremover. hvilket bl.a. får maven til at udspiles fremad.

Ret op,, få rettet ryggen, tilbage med skulderene og op med hovedet! Og så noget seriøs rygtræning der får jer til at gå sådan hele tiden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og vær opmærksom på jeres holdning. Utrolig mange drenge, også spinkle og tynde, har neanderthal holdningen... Selvom jeg tvivler på at nogen neanderthalere havde den holdning...

Dvs skuldrene trykket fremad, flad ryg, bækkenet kippet fremover. hvilket bl.a. får maven til at udspiles fremad.

Ret op,, få rettet ryggen, tilbage med skulderene og op med hovedet! Og så noget seriøs rygtræning der får jer til at gå sådan hele tiden :wink:

For at maven skal være mere tydelig, så skal man træne noget "Dødløft" den vil gøre din muskel ved Ryggraden større, ergo huden ved maven bliver strammere :4thumbup:

Træn Vinger, så jeres arme ikke lægger op af kroppen. Dog vil mange utrænede dog sige: Ind med armene :laugh::laugh: :laugh

Husk at træne Shrugs :crazy: Så bliver i store motherfuckers :4thumbup:

Jeg vil desuden anbefale jer at spinne, 1-2 gange om ugen, så i kan smide lidt fedt/vand væk :)

Link to comment
Share on other sites

For at maven skal være mere tydelig, så skal man træne noget "Dødløft" den vil gøre din muskel ved Ryggraden større, ergo huden ved maven bliver strammere :4thumbup:

Træn Vinger, så jeres arme ikke lægger op af kroppen. Dog vil mange utrænede dog sige: Ind med armene :laugh::laugh: :laugh

Husk at træne Shrugs :crazy: Så bliver i store motherfuckers :4thumbup:

Jeg vil desuden anbefale jer at spinne, 1-2 gange om ugen, så i kan smide lidt fedt/vand væk :)

post-1845-1153932950_thumb.jpg

Det' en om'er :wink:

Nu er det ikke fordi jeg elsker at lege humor-politi, men kan ærlig talt ikke se hvorfor det var nødvendigt at komme med så mærkelig en kommentar til Edu's indlæg. Om hans råd er relevant ved vi ikke, men det er da værd at være opmærksom på i det mindste.

Link to comment
Share on other sites

For at maven skal være mere tydelig, så skal man træne noget "Dødløft" den vil gøre din muskel ved Ryggraden større, ergo huden ved maven bliver strammere :4thumbup:

Træn Vinger, så jeres arme ikke lægger op af kroppen. Dog vil mange utrænede dog sige: Ind med armene :laugh::laugh: :laugh

Husk at træne Shrugs :crazy: Så bliver i store motherfuckers :4thumbup:

Jeg vil desuden anbefale jer at spinne, 1-2 gange om ugen, så i kan smide lidt fedt/vand væk :)

Vi løber hver dag i 30 min. med pulsur, for at ligge på vores forbændingspunkt, og derved tabe os :D

Men min makker er ikke så meget til dødløft. : :wink:

Lige nu tager han mange mavebøjninger (Ca. 300 hver dag), og han siger det hjælper lidt på det? Er den en måde og hjælpe vægttabet på/omkring maven?

Men eller mange tak for de gode svar :4thumbup: :bigsmile:

Edited by AcypeX
Link to comment
Share on other sites

Vi løber hver dag i 30 min. med pulsur, for at ligge på vores forbændingspunkt, og derved tabe os :D
Løb bruger energi, og hvis det betyder at i overordnet set bruger mere energi end i indtager, så vil i tabe jer.

IKKE fordi i har ligget i et pulsområde, hvor i forbrænder relativt mest fedt, men ikke absolut mest energi og dét er det vigtige.

Lige nu tager han mange mavebøjninger (Ca. 300 hver dag), og han siger det hjælper lidt på det? Er den en måde og hjælpe vægttabet på/omkring maven?

NEJ

Måske er det et tilfælde at du lige trykkede svar dér, men det er lidt bekymrende at du vælger at svare på lige det indlæg i tråden her der ikke skulle tages seriøst. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske er det et tilfælde at du lige trykkede svar dér, men det er lidt bekymrende at du vælger at svare på lige det indlæg i tråden her der ikke skulle tages seriøst.

Hehe.. Sorry, men alle de svar jeg får behandler jeg lige seriøst :bigsmile:

Jeg/ Vi er ved og være lidt desperate, for at få det trælse fedt væk :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil desuden anbefale jer at spinne, 1-2 gange om ugen, så i kan smide lidt fedt/vand væk :)

Spin I bare lidt, så i kan fedtforbrænde lidt. I vil ud over at smide fedt, også smide vand. Eller.... dvs. I vil svede en masse, og på den måde "smide" vand. Men det vand i "smider" under spinning timen, vil kun betyde et kort vægttab for jer. Væskebalancen skal reetableres bagefter, så det er ikke et permanent vægttab. Man kan kort sagt ikke tabe sig permanent ved at svede:)

Alt efter hvor meget fedt der udgører hver jeres vægt, vil I måske endda tage på ved spinning.... I vil forbrænde fedt jo, men tage på i muskelmasse, og da muskler binder mere væske, vil I måke kunne opleve at stige i vægt. Stiger I i vægt, så kig på fedtprocenten og se om den er faldet (fedtprocent måling kan man evt. få foretaget i fitness centeret) eller kig i spejlet os se om de forkellige kilo har fordelt sig anderledes.

Fedtprocenten eller spejlet siger mere end badevægten hvis I spørger mig:) Det er jo ikke interessant at se man vejer 95kg, men mere interessant at vide hvad der udgører hvad, på det 95kg tunge/lette hylster man dagligt slæber rundt på.

Hep hey!

Edited by Anders Sand
Link to comment
Share on other sites

(links skal klikkes og læses)

I skal tabe jer.

Din krop består af væv, når vi taler vægttab/øgning er der muskel- og fedtvæv. Musklerne vil du gerne beholde, da du derved opretholder styrke, good looks og dit stofskifte.

Du spiser en masse energi hver dag gennem maden.

Dit muskel- og fedtvæv er også en form for lagret energidepoter.

Ved at spise mindre energi end du har brug for, tvinger du derved kroppen til at tære på dine egne depoter. Det er kun over længere tids opretholdelse af dette underskud at du vil opleve et vægttab.

For at finde ud af hvor meget du skal være i underskud, bliver du nødt til at finde ud af hvad dit ligevægtsindtag er. Det gør du her.

Nu ser du at det er angivet i kcal. For at finde ud af hvor mange kcal du indtager i løbet af dagen kan du bruge dette.

*Husk at det ikke er badevægten, men fedtprocenten og spejlet der angiver om jeres projekt er en succes. Jeres vægt kan falde og stige en del kilo, alene pga væske + i nok vil opleve en forøgelse af muskelmasse hvis i er utrænede mht. vægte. :4flex:

Man kan ikke punktforbrænde.

Det er meget svært at pakke muskler på, samtidig med at tabe fedt, og nemmest at gøre en ting ad gangen.

Det er sundt at opnå dit underskud ved også at forbrænde mere, eksempelvis ved at løbe. Et pulsur vil dog ikke fortælle jer hvad der er bedst til at forbrænde fedt, selvom det er et godt værktøj til at måle intensiteten af det arbejde man yder.

Husk at styrketræne et par gange om ugen for at holde på muskelmassen, så det primært bliver fedtdepoter der køres på.

Held og lykke er der ikke brug for. :smile:

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke punktforbrænde, så det eneste der er at gøre er at smide mere fedt. Og husk at hvis man taber sig for hurtigt mister man muskelmasse. Og mindre muskelmasse er = lavere stofskifte. Så smid et par kilo om ugen, og se jer selv i spejlet... :4thumbup:

Og held og lyk' med det

Gode svar i denne tråd, men vil bare lige tilføje, at 2 kg om ugen faktisk er meget. Ved en normal energireduceret diæt skal man regne med at tabe sig ½ - 1 kg om ugen, dog lidt mere i starten, da man tærer på sine glykogendepoter (kulhydratlager), som indeholder meget vand, der tabes.

Ellers vil jeg bakke op om at løb klart er den største kalorie-sluger når vi taler om vægttab, da mange af kroppens muskler er i brug under løb (bl.a mavemusklerne :4thumbup: ) Spinning er også super godt. I kan evt. kombinere disse to konditionsformer, dels for at variere træningen og aflaste benene lidt fra løb.

Pøj pøj til jer begge :bigsmile:

-Bambi.

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share