SmolovJr baseret træningsprogram


BananAgtigKo
 Share

Recommended Posts

Hej alle MOL'ere...

Har siddet og kigger lidt på SmolovJr programmet. Så vidt jeg husker er det overvejede et "Bænkpres" program ? ? eller hvad?

Nogen der har gennemført det - hvis ja hvad er jeres erfaringer? ? ?

Jeg havde tænkt mig at køre fullbody 3 gange om ugen med SmolovJr-programmet... umiddelbart ser det ikke ud til at egne sig til Squat og Dødløft (det virker som nogen alt for voldsomme vægte at arbejde med hen mod slutningen af programmet) ...

Det mest optimale kunne jo være at køre smolov på de 3 store... men jeg tror ikke den går med SQ og DL... Nogen forslag til hvad man kunne parre SmolovJr(Bænkpres) programmet med ? ?

Udover de 3 store havde jeg tænkt mig at køre:

Læg

Rows

Chin/Pullups

Dips? (måske er det smartere med en øvelse ala Frenchpress for at undgå en evt. overbelastning af skulderen?)

Biceps

Og muligvis en skulder øvelse, f.eks. skifter jeg lige pt mellem Behind neckpress og "skulder raises" (ud til siden - kaldes vist også sideraises?) ... men ved ikke om det bliver for hårdt for skulderen.. hvad siger i ?

Link to comment
Share on other sites

Hej alle MOL'ere...

Har siddet og kigger lidt på SmolovJr programmet. Så vidt jeg husker er det overvejede et "Bænkpres" program ? ? eller hvad?

Nogen der har gennemført det - hvis ja hvad er jeres erfaringer? ? ?

Jeg havde tænkt mig at køre fullbody 3 gange om ugen med SmolovJr-programmet... umiddelbart ser det ikke ud til at egne sig til Squat og Dødløft (det virker som nogen alt for voldsomme vægte at arbejde med hen mod slutningen af programmet) ...

Det mest optimale kunne jo være at køre smolov på de 3 store... men jeg tror ikke den går med SQ og DL... Nogen forslag til hvad man kunne parre SmolovJr(Bænkpres) programmet med ? ?

Udover de 3 store havde jeg tænkt mig at køre:

Læg

Rows

Chin/Pullups

Dips? (måske er det smartere med en øvelse ala Frenchpress for at undgå en evt. overbelastning af skulderen?)

Biceps

Og muligvis en skulder øvelse, f.eks. skifter jeg lige pt mellem Behind neckpress og "skulder raises" (ud til siden - kaldes vist også sideraises?) ... men ved ikke om det bliver for hårdt for skulderen.. hvad siger i ?

Hvis du vil - som du også skriver - undgå alt for stor belastning på skulderen, så bør du nok holde dig væk fra behind neckpress. Prøv istedet at smide noget militærpres ind.

Mht. SmolovJr cyklussen, kan du også sagtens benytte denne i squat. Har selv rigtig gode erfaringer med det, især fordi jeg syntes at variationen i programmet er god. I det SmolovJr excel-regneark jeg har liggende på min computer, tager den også højde for hvor højt dit max er. F.eks. hvis dit max er 100 vil den regne ud at din stigning bliver højere end hvis dit max var 200.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil - som du også skriver - undgå alt for stor belastning på skulderen, så bør du nok holde dig væk fra behind neckpress. Prøv istedet at smide noget militærpres ind.

Mht. SmolovJr cyklussen, kan du også sagtens benytte denne i squat. Har selv rigtig gode erfaringer med det, især fordi jeg syntes at variationen i programmet er god. I det SmolovJr excel-regneark jeg har liggende på min computer, tager den også højde for hvor højt dit max er. F.eks. hvis dit max er 100 vil den regne ud at din stigning bliver højere end hvis dit max var 200.

Behind neckpress rammer primært den midderste del af skuldermuskulaturen ? ? Militarypress belaster forsiden af skulderen enormt meget...

Jeg har erfaret at hver gang jeg kører militarypress ind i programmet så får jeg problemer med mine skuldre.... Det er nok bare mig der er mærkelig, men jeg foretrækker behind neckpress...

Jeg har det samme ark... men mit max er meget højt i forhold til hvilke vægte jeg plejer at arbejde med... f.eks. er mit squat max meget højere end det "burde være" - hvis man benytter 1RM-beregneren på MOL....

Men det kunne være fedt med et program hvor der både indgik Squat og DL - f.eks. lige som sheiko (2dage squat og 1 dag DL)... jeg har bare ikke mod på sheiko igen lige pt...

Nogen forslag? ? ? ? Anyone ? ? ?

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Har lige kigget lidt rundt... tror jeg vil bruge :

Fullbody 3 gange om ugen:

SmolovJr som BP program (man, ons, fre) SmolovJr.xls

TJ-Single-DL-cyclus (onsdag) D_dl_ft_Singles_Cycle_TJ.xls Problemer er bare det strækker sig over 10uger... ville ønske det kunne passe med Smolov og Sheiko med kun 4 uger..

og så er der lige squatten der mangler... tænkte på at bruge Sheiko-squatten, men den er bare så uendelig lang med to squat-pas i samme træning... kan det forkortes?? Eller er der nogen der har et bedere forslag som squat cyclus (2 gange om ugen - man + fredag) 3_days_CMS_squat_only.xls

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share