Mit center vil købe nye barbels


Fozzy
 Share

Recommended Posts

De har i hvert fald ikke de rigtige mål, da de kun er 180cm lange, hvor en rigtig OL-stang er 220cm. Så de er nok ikke en optimal erstatning, selvom de ser stærke nok ud med en maxvægt på 300kg.

tak for det :smile:

Jeg chekker lige længen ud på den tilbageværende Eleko i dag til træning hvis den er 220 cm bliver det den længde jeg vil forsøge at påvirke centerledelsen til at skaffe (de er flinke og lydhøre og har ført en konstruktiv dialog med mig desangående så det skal nok gå) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Stangen du linket til koster 1100.

Samme butik sælger også 220cm stænger fra 1200-1700kr afhængig af styrke og kvalitet.

Jeg håber du også kan få dem overtalt til at købe en af de stænger der er vurderet til lidt mere end 300kg. Nu ved jeg jo ikke hvor stort dit center er, men 1700kr burde være peanuts i et centers budget - især for noget der burde holde så længe som en barbell.

Link to comment
Share on other sites

Stangen du linket til koster 1100.

Samme butik sælger også 220cm stænger fra 1200-1700kr afhængig af styrke og kvalitet.

Jeg håber du også kan få dem overtalt til at købe en af de stænger der er vurderet til lidt mere end 300kg. Nu ved jeg jo ikke hvor stort dit center er, men 1700kr burde være peanuts i et centers budget - især for noget der burde holde så længe som en barbell.

Vi har haft tre vægtstænger af nævnte mærke købt gennem fitnessbutikken/medicsport 220cm (jeg mener dog vores var 500kgs udgaven). den første blev pludselig bøjet efter et år, og vi fik den efter lidt diskussion byttet til en ny der bøjede indenfor en uge, og som vi prompte fik byttet uden problemer. Den sidste har indtil videre holdt et par år.

Det skal lige siges vi har 240kg ialt i tunge skiver + lidt småskiver, så det er næppe fordi vi har overskredet max belastning. Taget brugerne i betragtning vil jeg dog ikke udtale mig om hvad de ellers har kunnet finde på af underlige ting med de vægtstænger, men der er ikke lige nogen af dem der træner der, der ser ud som om de kan bøje en vægtstang.

Link to comment
Share on other sites

Vi har haft tre vægtstænger af nævnte mærke købt gennem fitnessbutikken/medicsport 220cm (jeg mener dog vores var 500kgs udgaven). den første blev pludselig bøjet efter et år, og vi fik den efter lidt diskussion byttet til en ny der bøjede indenfor en uge, og som vi prompte fik byttet uden problemer. Den sidste har indtil videre holdt et par år.

Det skal lige siges vi har 240kg ialt i tunge skiver + lidt småskiver, så det er næppe fordi vi har overskredet max belastning. Taget brugerne i betragtning vil jeg dog ikke udtale mig om hvad de ellers har kunnet finde på af underlige ting med de vægtstænger, men der er ikke lige nogen af dem der træner der, der ser ud som om de kan bøje en vægtstang.

Det undrer mig ikke, og jeg ville også meget hellere købe en af ER-equipments billige stænger til 1200-1500 end dem fitnessbutikken sælger. Jeg skulle gerne få mulighed for at prøve den stang fra ER her senere på dagen.

Link to comment
Share on other sites

Det undrer mig ikke, og jeg ville også meget hellere købe en af ER-equipments billige stænger til 1200-1500 end dem fitnessbutikken sælger. Jeg skulle gerne få mulighed for at prøve den stang fra ER her senere på dagen.

Altså den billige stang fra Erik? i så fald må du meget gerne melde tilbage da vi har tænkt os at købe 2 af slagsen

Link to comment
Share on other sites

Altså den billige stang fra Erik? i så fald må du meget gerne melde tilbage da vi har tænkt os at købe 2 af slagsen

jæs jæs.

Han siger selv om den, at lejerne ikke er helt så gode dvs skiverne ruller dårligere ift selve stangen sammenlignet med en leoko f.eks. og at da den er forkromet så vil grebet ikke være helt så godt hvis man repper løs i dødløft (men hvem gør det :laugh: ). I bænk og squat og med de kg langt de fleste bruger burde det dog ikke være mærkbart.

Vi (DTU) står og skal muligvis købe 5 nye, så da jeg spurgte ham om et tilbud på det foreslog han lige at sende os en "på prøve", hvilket jeg jo ikke kunne sige nej til. :laugh:

Det kalder jeg service.

Link to comment
Share on other sites

jæs jæs.

Han siger selv om den, at lejerne ikke er helt så gode dvs skiverne ruller dårligere ift selve stangen sammenlignet med en leoko f.eks. og at da den er forkromet så vil grebet ikke være helt så godt hvis man repper løs i dødløft (men hvem gør det :laugh: ). I bænk og squat og med de kg langt de fleste bruger burde det dog ikke være mærkbart.

Vi (DTU) står og skal muligvis købe 5 nye, så da jeg spurgte ham om et tilbud på det foreslog han lige at sende os en "på prøve", hvilket jeg jo ikke kunne sige nej til. :laugh:

Det kalder jeg service.

Ja Erik har god service... vi har tænkt os at bestille en masse hos ham og jeg kan ikke afvise at vi har fået en god aftale so far... men glæder mig til at høre mere om stangen

Link to comment
Share on other sites

jæs jæs.

Han siger selv om den, at lejerne ikke er helt så gode dvs skiverne ruller dårligere ift selve stangen sammenlignet med en leoko f.eks. og at da den er forkromet så vil grebet ikke være helt så godt hvis man repper løs i dødløft (men hvem gør det :laugh: ). I bænk og squat og med de kg langt de fleste bruger burde det dog ikke være mærkbart.

Vi (DTU) står og skal muligvis købe 5 nye, så da jeg spurgte ham om et tilbud på det foreslog han lige at sende os en "på prøve", hvilket jeg jo ikke kunne sige nej til. :laugh:

Det kalder jeg service.

Du har måske et link til Erik :innocent:

Edited by Fozzy
Link to comment
Share on other sites

Du har måske et link til ER :innocent:

http://er-equipment.dk/

På hjemmesiden kan du ikke se meget om hans produkter, men der er tlf og mail.

Han svejser også selv diverse ting og sager sammen (mindre tilfældigt end det lige lyder :laugh: ), så hvis du kan fortælle ham hvordan en eller anden maskine skal laves, så kan han nok godt lave det også :smile:

Link to comment
Share on other sites

http://er-equipment.dk/

På hjemmesiden kan du ikke se meget om hans produkter, men der er tlf og mail.

Han svejser også selv diverse ting og sager sammen (mindre tilfældigt end det lige lyder :laugh: ), så hvis du kan fortælle ham hvordan en eller anden maskine skal laves, så kan han nok godt lave det også :smile:

Bukker og takker :cool:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg snakket med Erik flink fyr og har styr på tingene. :4thumbup:

jeg har sendt nedenstående mail til mit center så er jeg spændt på om det lykkes at påvirke i positiv retning. :wink:

Hej

Efter at have forsket lidt mener jeg.

Det allerbedste er en stang i en bedre kvalitet feks LEOKO set på f.eks. http://er-equipment.dk/ Det er en rigtig 220 cm. prof. stang med gode lejer som gør at vægten kan rotere frit også under tung belastning. Det kan de billige mærker ikke altid hvorfor man kan risikere at hele stangen roterer under løft i Benbøj/Squat og dødløft hvilket selvsagt er problematisk (stangen kan i værste fald ryge af ryggen / ud af hænderne). Prisen er også en anden omkring de 4000-4500. Låse behøver ikke få med vi kan bruge dem vi har dernede til ELEKO stængerne.

Hvis vi endelig skal i de billige mærker skal vi over i http://www.fitnessbutikken.dk/category.66.article.239 Altså en 220 cm. stang i sort. Sort er bedre end chrom da håndsved vil få stangen til at glide før ud af hånden på den forcrhomede stang i forhold til den sorte.

Generelt koster ELEKO mere end LEOKO. Det er grunden til at de fleste køre med LEOKO nu da den er lige så god og billigere.

Jeg vil anbefale den dyrere stang og hvis prisen er for voldsom hellere en af dem end to af de billige. Det er ikke sådan når man er blevet godt vandt så er det svært at gå fra top udstyr til en lavere kvalitet. Håber det giver mening. :-)

Link to comment
Share on other sites

Mener du Eleiko?

Nej LEOKO det er et finsk mærke. ELEIKO er et svensk mærke. Se linket til Erik der kan du se dem. :smile:

man kan vel populært sige at den ene er rolls royce modellen den anden er bently modellen (er ikke lige sikker på stavningen :innocent: )

Hvordan lykkedes det jer at aflive de 2 originale Leoko stænger?

Rommel

Det er 1 stk. ELEIKO stang vi har aflivet. Det er det ene yderste stykke hvor lejet sidder der der smadret (det er simpelthen faldet af). Jeg ved ikke hvordan det er sket nok 20 års slid vil jeg gætte på og så Frank J. og vennerne der banker stangen i gulvet efter en gang dødløft :tongue:

Dvs. vi har 1 stk. velfungerende ELEIKO tilbage (ca. 20 år gammel) som vi skal deles om til Bænk, Squat, og Død. Derfor argumentere jeg for vi skal have 2 stk nye stænger, og der er gode nyheder i sagen :4thumbup:

Jeg talte med centerindkøberen i går pr. tlf. i pausen mens jeg varmede op i Squat og han er instillet på at give os noget kram at arbejde med så der er 2 stk. nye ELEIKO eller LEOKO stænger på vej :4thumbup: :bigsmile::wub: Dejligt når det betaler sig at engagere sig i en sag.

Edited by Fozzy
Link to comment
Share on other sites

Fragtmanden var lidt et nossefår, og afleverede stangen til en eller anden tilfældig i DTU's hovedbygning (som er ret stor) så jeg får nok først lokaliseret stangen i morgen - håber i kan vente med anmeldelsen så længe :laugh:

Så lykkedes det. Dem der havde modtaget pakken var også blevet noget forvirrede over at modtage et 220cm langt og relativt tungt rør som de ikke lige gik og havde ventet på :laugh:

Nå selve stangen. Indtil videre prøvede jeg kun lige lidt meget let dødløft, military, bænkpres og en powerclean.

Stangen var vist en lille smule fedtet, så den bør nok lige have en grundig afvask inden den sådan for alvor bliver vurderet.

Jeg kan godt mærke på den, at det er en billigere stang - der er (gudskelov) forskel på en noname-stang til 1500 og en leoko/eleiko til 5k. Den føles lidt dårligere at holde på pga forkromningen (sammenlignet med leoko), men ikke slemt på nogen måde og som nævnt skal den vist lige affedtes.

Enderne er rillede, hvor de andre stænger vi har er glatte på enderne, så det giver en god lyd når skiver og især fjederlåse køres af eller på :smile: Jeg har aldrig haft problemer med at en fjederlås ikke sad ordentligt fast, men på denne stang bliver det 100% sikkert aldrig et problem. Om det får skiverne til at sidde bedre også uden lås ved jeg ikke - det kommer nok at på skiverne.

Lejerne virker som om de kører ganske fint, men der har så heller ikke været så mange kg på endnu. I SL-løftene sker der kun en meget lille rotation af stang ift skiver så her er betydningen også lille. Det er straks mere vitalt når der skal cleanes og snatches. Men den belastning jeg havde på kørte de dog helt fint, også i powerclean.

Den ting der bekymrer mig lidt er at jeg synes der var lidt rigeligt slør i lejerne. Det "rasler" lidt når man sætter stangen og på længere sigt kunne jeg da forestille mig at den så bliver slidt mere. Til sammenligning har vi nogle casall-stænger med formentlig 10+ år på bagen og der er ikke skyggen af slør i dem, så ud over at mønsteret på dem er blevet slidt temmelig meget af, så holder de sig godt.

Bottom line:

Er man ikke så kræsen er det formentlig en ganske udmærket stang til det hele og du kan trods alt få 3-4 stykker for samme pris som én leoko.

Løfter man tungt og har "vænnet sig" til kvali-gear som leoko, så vil denne stang ikke være optimal i dødløft og VL-øvelser, men til resten vil man næppe mærke forskel.

Taget i betragtning at en god stang er en investering over 10 år eller mere, så er det et ærgeligt sted at spare, men er man presset mht startkapital el. lign. så kan en stang som denne fint gå det første stykke tid i hvert fald.

Når jeg får leget lidt med stangen med nogle flere kg på skal jeg nok lige følge op hvis der er noget at følge op med.

Link to comment
Share on other sites

Bottom line:

Er man ikke så kræsen er det formentlig en ganske udmærket stang til det hele og du kan trods alt få 3-4 stykker for samme pris som én leoko.

En Leoko eller Eleiko holder sikkert også 3-4 gange længere. De fleste af vores stænger i HSK har mere end 15 år på bagen og der er blevet lavet +300kg squat og dødløft med dem utallige gange.

Løfter man tungt og har "vænnet sig" til kvali-gear som leoko, så vil denne stang ikke være optimal i dødløft og VL-øvelser, men til resten vil man næppe mærke forskel.

Det er nu også en forfærdenlig oplevelse, at squatte med en dårlig stang. En stang er i mine øjne det sidste man skal sparer på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej LEOKO det er et finsk mærke. ELEIKO er et svensk mærke. Se linket til Erik der kan du se dem. :smile:

man kan vel populært sige at den ene er rolls royce modellen den anden er bently modellen (er ikke lige sikker på stavningen :innocent: )

Ok. Det er bare fordi du skriver ELEKO 2 steder i din post. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share