Erfaringer med cell-tec


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Var forbi en lokal kosttilskudspusher her i dag. Han var vild for at sælge mig noget af Muscle-tech's cell tech kreatin formel. Jeg har luret at ideen bag det, er at give en mere effektiv transport af kreatin til musklerne, ved at stimulere et insulin respons , men...

Virker det?

Er der nogen der har haft erfaringer med det, og er det den, relativt høje pris værd (selvom han havde udsalg med 25% ned på det hele). Der er jo kun 200 gram Creatin i hele den store bøtte...

Venlige hilsner Blackmoore, der ellers bare køber 500 gram "standard" kreatin

Link to comment
Share on other sites

hvad indeholder produktet?

vær lidt mere specifik...

hvis det bare er en form for blanding af kreatin og noget aller kreatin transport, så er det på ingen måde pengene vær, da du "ligesågodt" selv kan sørgte for at indtage kreatin med nogle hurtige kulhydrater, f.eks saft eller tilsætte noget sukker til det.

men som sagt det kommer an på hvad der er i det produkt du hentyder til...

Link to comment
Share on other sites

cell tech:

200 mg af Lipoic acid på servering, der skulle øge insulinresponset+ cromium picolinate der skulle gøre det samme

+75 gram dextrose og 10 gram creatin pr "servering"

tror selv ikke det er så meget bedre end alm. creatine med frugtjuice til, men ville gerne høre, hvis andre havde andre erfaringer

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore ->

1) Det er diskutabelt om de ekstra ingredienser i CellTech har nogen reel betydning.

Det er vist godt nok relativt veldokumenteret, at kombination af kreatin med ALA og druesukker (Dextrosen) øger musklernes optagelse af kreatin.

Hvorvidt dette har betydning så snart musklerne er nået et mætningspunkt (efter en evt. loadingfase) er såvidt jeg ved ikke bevist. Der er jo ikke meget glæde af at få fyldt musklerne op med kreatin på 3 dage i stedet for 6 dage, hvis den samlede mængde kreatin som herefter er bundet i musklerne (og vedligeholdes med en daglig dosis) er den samme.

Desuden bliver det en hulens bunke simpel kulhydrat, hvis man skal loade med 3-5 servings af 75 gram druesukker :o

2) Hvis man er overbevist om at Muscletech har fat i den lange ende, og har kombineret sig frem til et godt produkt, så er det uendeligt meget billigere, at købe ½ kilo Viking kreatin og blande det med nogle kilo druesukker fra Nutana (ca. 35 kr. pr. kilo), evt. kombineret med ALA, som kan bestilles hos EUnutrition. Jeg ville glemme alt om krom.

Personligt blander jeg oftest min kreatin i mit proteinpulver så jeg får ca. 5 gram hver gang jeg tager en serving. Så er jeg sikker på ikke at glemme det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller ikke at man skal regne sukker prisen ud!! Cell Tech kommer nok i Guiness rekordbog for den dyreste sukker i verden, men nogle skal jo betale de reklame genier som arbejder i firmaet for det er da utroligt alt det de kan skrive. :o

Giver ellers de andre ret. Lav dit eget Cell tech til en meget lavere pris. Desuden er du så sikker på at du får noget kreatin. Hvis du køber cell tech kunne man vel i princippet være uheldig bare at få noget af sukkeret!

Link to comment
Share on other sites

jammen..bare rolig gutter..det er vedtaget :)

jeg bestiller noget viking kreatin + 5 kg protein her en af dagene...

Det var bare spændende at høre om cell tech var alt for dyrt i forhold til kvaliteten. Og det lyder da helt klart sådan. Om ikke andet vil jeg prøve den ovenstående opskrift og lave det selv :)

tak for hjælpen..

venlig Hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share