Hjerte


mehateme
 Share

Recommended Posts

Mit hjerte er rimelig fucked, og har det været i lang tid, skal dog nok snart til læge med det, men vil dA lige hører om i ved noget så man har lidt info og gå med :wink:

Det skal siges jeg er 17, drikker ikke, rygere ikke (Aldrig rigtig gjort). Dog Drukket en del (1-2 øl dagligt og vel 10-20 i weekenderne, dengang jeg drak)

Problemet ligger mest nå jeg ikke er aktiv. Så pumper det løs, vel i normal slag-gang, men ind i mellem føles det som om det hopper et slag over, også spænder det ind i mellem i musklen ved hjerte. Bedste måde og slippe væk fra det er med et tryk på det :blink:

Skal også siges mine brystmuskler er rimelig store. De fylder nærmest en håndfuld, og det tog 3 måneder og skaffe dem så store :4thumbup:

Har aldrig snydt med krudt.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt normalt at hjertet springer et par slag over en gang imellem, og at de efterfølgende slag føles helt unormale ... det var ikke noget jeg vil gå til lægen med ... eventuelt hvis jeg var en hjertesyg gammel mand men, ud fra den beskrivelse der synes jeg ikke der er nogen grund til at råbe vagt i gevær.

Link to comment
Share on other sites

Stress er ikke nødvendigvis noget man mærker :smile:

Både Thomas Jagd og jeg kender udmærket til de symptomer du beskriver, og hvis det er samme lidelse du har, er det ganske ufarligt.

Rent fagligt hedder det du oplever "ekstra systoler", hvilket vil sige, at hjertet slår et/nogle ekstra slag - også selvom det faktisk føles som om, hjertet slår slag over. Hjertet modtager elektriske impulser, som får det til at trække sig sammen, men modtager det for mange impulser, kan det trække sig sammen tidligere end ved normal hjerterytme. For at kompensere for den hurtige og voldsomme sammentrækning, skal hjertet fyldes op med blod igen, hvorfor det føles som om, der er en forlænget pause efter slaget.

Det er som sagt ufarligt, og stort set alle mennesker "lider" af dette i mere eller mindre grad - de fleste føler det dog slet ikke.

Nogle få er dog så generet af det, at de tager lidt betablokkere for at få ro på impulserne.

Link to comment
Share on other sites

Stress er ikke nødvendigvis noget man mærker :smile:

Både Thomas Jagd og jeg kender udmærket til de symptomer du beskriver, og hvis det er samme lidelse du har, er det ganske ufarligt.

Rent fagligt hedder det du oplever "ekstra systoler", hvilket vil sige, at hjertet slår et/nogle ekstra slag - også selvom det faktisk føles som om, hjertet slår slag over. Hjertet modtager elektriske impulser, som får det til at trække sig sammen, men modtager det for mange impulser, kan det trække sig sammen tidligere end ved normal hjerterytme. For at kompensere for den hurtige og voldsomme sammentrækning, skal hjertet fyldes op med blod igen, hvorfor det føles som om, der er en forlænget pause efter slaget.

Det er som sagt ufarligt, og stort set alle mennesker "lider" af dette i mere eller mindre grad - de fleste føler det dog slet ikke.

Nogle få er dog så generet af det, at de tager lidt betablokkere for at få ro på impulserne.

Okay, jo men lyder jo fair nok så. Jo ingen grund til og forstyre lægerne nå de har mere vigtig ting og se til.

Så det kan godt spænde sådan lidt derinde, og et lille tryk på hjerte gøre det ikke føles sådan mere?

Link to comment
Share on other sites

Okay, jo men lyder jo fair nok så. Jo ingen grund til og forstyre lægerne nå de har mere vigtig ting og se til.

Så det kan godt spænde sådan lidt derinde, og et lille tryk på hjerte gøre det ikke føles sådan mere?

Uanset hvad synes jeg du bør konsultere din læge, i det mindste en enkelt gang angående dette problem.

Mht. det med dit tryk på hjertet, så tror jeg mere dette har en psykologisk betydning for dig, hvorfor du mener du kan mærke en effekt. Det beroliger dig, at lægge en hånd på brystet og det hjælper måske til at få din puls ned.

I starten når man ikke ved hvad det er man oplever, kan man føle angst, og angsten hjælper ikke ligefrem på den forhøjede puls og hjerterytmen :smile:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share