Billige håndvægte


Misterhamper
 Share

Recommended Posts

Det er lidt noget billigt bras, men kan da bruges.

Problemet med håndvægtsættet er primært at det hurtigt vil være alt for lidt vægt i langt de fleste øvelser.

Jeg ville i hvert fald gå efter mindst den dobbelte vægt, hvis jeg skulle købe mig et sæt som nybegynder.

Det kan du så enten få ved at købe sættet du linker til og derefter købe supplerende skiver i f.eks. fitnessbutikken.dk men så kan du næsten lige så godt købe det hele der.

4stk 1kg

4stk 2kg

4stk 5kg

2stk håndvægtsstænger

4 stk låse

samlet pris ca 650kr og så har du to håndvægte på op til 18kg eller en enkelt på omkring 30.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Problemmet er at jeg er en fattigrøv, så selv 700 kr for en 70" vægtstang er for meget.

Min ven har også nogen håndvægte, og han er ikke så stærk, så han bruger kun en 5 kg pr håndvægt. Det vil så sige, at jeg sikkert nok kan låne 2x5 eller 4x5 lb af ham, eller mere. Lyder det så som et godt sæt at købe til en nybegynder? :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Problemmet er at jeg er en fattigrøv, så selv 700 kr for en 70" vægtstang er for meget.

Min ven har også nogen håndvægte, og han er ikke så stærk, så han bruger kun en 5 kg pr håndvægt. Det vil så sige, at jeg sikkert nok kan låne 2x5 eller 4x5 lb af ham, eller mere. Lyder det så som et godt sæt at købe til en nybegynder? :)

Det er alt alt for lidt, min søn på 4 står og leger med en tom stang og den er på 5 lbm og så slappe kan i ikke være.

evt kan du finde nogen brugte på Dba eller kikke i tråden for alternativ træning

Stang til chin up kan erhveres for 100 kr i intersport og hvis det er for meget kan en gammel jernstang smidt på 2 bjælker i værksted/garage bruges, 2 stole og man kan lave dips, mulighederne er mange.

Link to comment
Share on other sites

Det er alt alt for lidt, min søn på 4 står og leger med en tom stang og den er på 5 lbm og så slappe kan i ikke være.

evt kan du finde nogen brugte på Dba eller kikke i tråden for alternativ træning

Stang til chin up kan erhveres for 100 kr i intersport og hvis det er for meget kan en gammel jernstang smidt på 2 bjælker i værksted/garage bruges, 2 stole og man kan lave dips, mulighederne er mange.

Det kan da godt være din søn har Supermans-gener :superman:

Men altså, de håndvægte vil komme op på en 10.5 kilo hver. Det må da være fin vægt, ikke?

Link to comment
Share on other sites

Det kan da godt være din søn har Supermans-gener :superman:

Men altså, de håndvægte vil komme op på en 10.5 kilo hver. Det må da være fin vægt, ikke?

Hvilke øvelser har du tænkt dig at lave med dem? 10,5kg er ikke en fin vægt, efter nogle få måneder vil du kun kunne bruge dem til små isolationsøvelser, og til nogle øvelser som du planlægger vil de sikkert allerede fra dag 1 være for lette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share