Rigtig kost i forhold til mit mål?


martiali
 Share

Recommended Posts

Hej herinde, jeg vil gerne lægge ud med at sige, at jeg er glad for at have fået anbefalet denne side. Fik den anbefalet af Anders (ham der skal til Fitness konkurrence). Så er dét i hvert falde slået fast.

Jeg har altid interesseret mig meget for træning, herunder især konditionstræning og "RAW" styrketræning. Dvs styrketræning uden at være "afhængig" af fitness centrets maskiner. Jeg dyrker gymnastik, kampsport og breakdance, så på den måde har jeg trænet styrke primært. For nylig er jeg begyndt at gå meget mere op i min kost, og derfor opretter jeg det her emne.

Jeg har læst en masse artikler herinde, nogle forstår jeg fint, andre er lidt for tekniske.

Min intention med denne tråd er, at få nogle gode fif til min træning. Mit mål er ikke at blive decideret stor, men derimod virkelig trimmet. I forhold til min sport, er det optimalt at have eksplosiv styrke og selvfølgelig være i grundlæggende god form :wink:

Jeg har læst de forskellige FAQ´s om fedt, protein og kulhydrater og forstår, at min daglige kost skal indeholde 50 % kulhydrater, 15 % fedt og resten proteiner.

For I kan sætte Jer ind i hvad jeg evt kan gøre, vil jeg lige nedfælde en typisk kost på en dag:

Morgenmad: 2 skåle Havregryn/müsli med en banan. Drikker soyamælk istedet for almindelig mælk.

Mellemmåltid: æble el. pære

Frokost: rugbrød med fedtfattigt pålæg såsom røget filet el. risblanding (ris med grøntsager)

Mellemmåltid: æble

Atensmad: 2 dåser tun i vand, hertil en god portion pasta (ca. 400 g.) Salat i form af iceberg salat, tomater, agurk. Fromage frais (o,3 %)

Inden sengetid: æble eller banan.

Jeg måler ikke min kost, selvom jeg godt ved mange gør det herinde. Jeg har en idé om, at min intuition er nok :eh:

Jeg træner typisk skiftevis konditionstræning (1 times spinning eller en lang tur i svømmehallen) og styrketræning, dvs mandag: kondition. tirsdag: styrke. onsdag: kondition osv.

Jeg har vedhæftet et billede her. Derudover har jeg også lavet et galleri under "billedgalleri" som I også er meget velkomne til at kigge på. Der ligger 5 billeder af min overkrop og derudover et billede af Brad Pitt fra filmen "Fight Club" som er idealet :wink:

Håber meget at høre Fra Jer :bigsmile:

mvh "martiali" :smile:

post-11968-1154780484_thumb.jpg

Edited by martiali
Link to comment
Share on other sites

Hvornår er der plads til gymnastikken og breakdance, hvis du træner løfter vægte eller laver konditræning alle ugens dage?

Brug dette smarte excel-ark til at udregne hvordan din kost er fordelt.

"Gode fif til træning og kost" er mildt sagt meget bredt. Du må være lidt mere konkret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share