George Turners 10x10


BananAgtigKo
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen har siddet og kigget lidt på det her program:

George Turners 10x10 Program

Og jeg har et par spørgsmål... men vil også gerne lige høre om der er nogen der har prøvet programmet og om det er værd at bruge tid på...

Programmet er opbygget som : 2on og 1 off, og så 1on og 1off ... i alt 5dage

Men hvordan stiller man det op når der er hele 7dage i ugen :4thumbup: ? ? er det så meningen man træner således ? ?

Mandag: Bænkpres + BBrows

Tirsdag: Squat + Legcurls + Dødløft + Calf Raises

Onsdag: Off-dag

Torsdag: Skulder + Biceps + Triceps

Fredag: Off-dag

------------------Forfra-------------------------------------

Lørdag: Bænkpres + BBrows

Søndag: Squat + Legcurls + Dødløft + Calf Raises

Mandag: Off-dag

Tirsdag: Skulder + Biceps + Triceps

Onsdag: Off-dag

osv...

Jeg er ikke meget for at træne i weekenden så jeg ville høre om man kunne med at køre træne: man,tirs,tors og så hold fri i weekenden ?

Men det bliver vel for lidt når man kun kører kroppen igennem 1 gang i ugen, selvom volumen er så stor...??

Nogen gode forslag ? ? ?

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Frekvensen bliver for lav hvis du kun kører den igennem en gang om ugen. Du er nødt til at følge den oprindelige struktur hvis du vil have noget ordentligt ud af programmet. Har personligt rigtig gode erfaringer med det, selvom det er et røvsygt og langtrukkent program at gennemføre rent træningsmæssigt. Resultaterne går man til gengæld ikke glip af hvis man får nok at spise... Du er nødt til at tage weekender i brug :smile:

Link to comment
Share on other sites

Frekvensen bliver for lav hvis du kun kører den igennem en gang om ugen. Du er nødt til at følge den oprindelige struktur hvis du vil have noget ordentligt ud af programmet. Har personligt rigtig gode erfaringer med det, selvom det er et røvsygt og langtrukkent program at gennemføre rent træningsmæssigt. Resultaterne går man til gengæld ikke glip af hvis man får nok at spise... Du er nødt til at tage weekender i brug :smile:

... tænkte det sgu nok... Det lød også for let til at være sandt...

Synes bare det er hårdt at træne i weekenderne.... Kan man ikke lave hele tids/datolinien om ? ? Gah... :dry:

Link to comment
Share on other sites

... tænkte det sgu nok... Det lød også for let til at være sandt...

Synes bare det er hårdt at træne i weekenderne.... Kan man ikke lave hele tids/datolinien om ? ? Gah... :dry:

Du kan jo eventuelt prøve at lave det om fra et 3-split til et 2-split og træne man-tirs-tors og fredag.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo eventuelt prøve at lave det om fra et 3-split til et 2-split og træne man-tirs-tors og fredag.

hmmm... se det lyder sgu lidt bedre så.. godt tænkt....

Er der nogen farer for "overtræning" hvis man laver det om til 2-split?

Har du (eller andre) evt. selv erfaring med at køre 10x10-programmet som et split program ? ?

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

hmmm... se det lyder sgu lidt bedre så.. godt tænkt....

Er der nogen farer for "overtræning" hvis man laver det om til 2-split?

Har du (eller andre) evt. selv erfaring med at køre 10x10-programmet som et split program ? ?

Det ER et split-program... (3-split) Jeg synes ikke det lyder fornuftigt at lave det om til et 2-split. Frekvensen bliver for høj ifht. volumen IMO. Der burde være gode chancer for at brænde af på det ja...

Link to comment
Share on other sites

Det ER et split-program... (3-split) Jeg synes ikke det lyder fornuftigt at lave det om til et 2-split. Frekvensen bliver for høj ifht. volumen IMO. Der burde være gode chancer for at brænde af på det ja...

Volumen skal selvfølglig justeres derefter. Jeg har selv kørt noget lignende tilbage i kridttiden. Det så således ud:

Mandag:

Squat 10x10

Leg Curls 5x10

Back raises 5x10

Stående calf raises 5x10

Barbell curls 5x10

Tirsdag:

Bænkpres 10x10

Cable rows 10x10

Laterals 5x10

Shrugs 5x10

OH triceps ext. 5x10

Torsdag:

Ben pres 10x10

Rumænsk dødløft 5x10

Leg extensions 5x10

Siddende calf raises 5x10

DB curls 5x10

Fredag:

Inclines 10x10

Pulldowns 10x10

Flyers 5x10

Rear raises 5x10

Pushdowns 5x10

Link to comment
Share on other sites

Jamen, hvis du ikke vil tage weekenderne i brug kan du jo også prøve et 4-split.

M: Bryst (12 sæt/4 øvelser) + Biceps (9 sæt/ 3 øvelser) + Læg (8 sæt/ 2 øvelser)

T: Lår-for (12 sæt/ 4 øvelser) + Lår-bag (9 sæt/ 3 øvelser)

O: OFF eller kardio

T: Skulder (12 sæt/4 øvelser) + Triceps (9 sæt/3 øvelser)

F: Ryg-øvre (9 sæt/3 øvelser) + Ryg-nedre (6 sæt/ 2 øvelser) + Læg (8 sæt/ 2 øvelser)

L: OFF eller Kardio

S: OFF eller Kardio

Smid mave ind x 2 eller x 3 ugentlig (fx på dine OFF-dage - du kan jo sagtens træne mave derhjemme, hvis selvdisciplinen er der).

Du træner altså kun hver muskelgruppe x 1 pr. uge, men især som begynder har man gode gains ved ovenstående program med den rette kost (kalorieoverskud).

Ifølge Mike Mentzer skal der faktisk endnu mindre til (færre sæt) såfremt man magter at træne med den rette intensitet og "muskelfølelse".

Men ellers bare klø på. Den træning du faktisk får lavet kan ingen nogensinde tage fra dig.

Link to comment
Share on other sites

Det ER et split-program... (3-split) Jeg synes ikke det lyder fornuftigt at lave det om til et 2-split. Frekvensen bliver for høj ifht. volumen IMO. Der burde være gode chancer for at brænde af på det ja...

Hmm... ja... tænkte det nok..

Volumen skal selvfølglig justeres derefter. Jeg har selv kørt noget lignende tilbage i kridttiden. Det så således ud:

Mandag:

Squat 10x10

Leg Curls 5x10

Back raises 5x10

Stående calf raises 5x10

Barbell curls 5x10

Tirsdag:

Bænkpres 10x10

Cable rows 10x10

Laterals 5x10

Shrugs 5x10

OH triceps ext. 5x10

Torsdag:

Ben pres 10x10

Rumænsk dødløft 5x10

Leg extensions 5x10

Siddende calf raises 5x10

DB curls 5x10

Fredag:

Inclines 10x10

Pulldowns 10x10

Flyers 5x10

Rear raises 5x10

Pushdowns 5x10

Se så ser programmet pludseligt meget anderledes ud... Det ser ikke nær så tiltalende ud mere :smile: ....

Kunne godt lide turner's program fordi det var så skide simpelt... Nå men jeg må i tænke boxen og finde du af om jeg har tid/lyst til at tage weekenderne i brug....

Tak for hjælpen i hvertfald...

Link to comment
Share on other sites

Jamen, hvis du ikke vil tage weekenderne i brug kan du jo også prøve et 4-split.

M: Bryst (12 sæt/4 øvelser) + Biceps (9 sæt/ 3 øvelser) + Læg (8 sæt/ 2 øvelser)

T: Lår-for (12 sæt/ 4 øvelser) + Lår-bag (9 sæt/ 3 øvelser)

O: OFF eller kardio

T: Skulder (12 sæt/4 øvelser) + Triceps (9 sæt/3 øvelser)

F: Ryg-øvre (9 sæt/3 øvelser) + Ryg-nedre (6 sæt/ 2 øvelser) + Læg (8 sæt/ 2 øvelser)

L: OFF eller Kardio

S: OFF eller Kardio

Smid mave ind x 2 eller x 3 ugentlig (fx på dine OFF-dage - du kan jo sagtens træne mave derhjemme, hvis selvdisciplinen er der).

Du træner altså kun hver muskelgruppe x 1 pr. uge, men især som begynder har man gode gains ved ovenstående program med den rette kost (kalorieoverskud).

Ifølge Mike Mentzer skal der faktisk endnu mindre til (færre sæt) såfremt man magter at træne med den rette intensitet og "muskelfølelse".

Men ellers bare klø på. Den træning du faktisk får lavet kan ingen nogensinde tage fra dig.

Jeg er ikke meget for 4split... holder mig til fullbody og 2split... det virker for mig...

Link to comment
Share on other sites

Se så ser programmet pludseligt meget anderledes ud... Det ser ikke nær så tiltalende ud mere :smile: ....

Kunne godt lide turner's program fordi det var så skide simpelt... Nå men jeg må i tænke boxen og finde du af om jeg har tid/lyst til at tage weekenderne i brug....

Er der den store forskel på de to programmer??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jah... så vidt jeg kan se er der da flere øvelser med i det program du foreslår... ? Men der vel ikke den store forskel... synes bare bedre om 10x10 programmets struktur, selvom det må koste en weekend ind i mellem

Nu postede jeg jo blot det program jeg selv havde kørt. Såfremt du syntes det er for mange forskelige øvelser kan du jo blot kører de samme øvelser for de enkelte muskelgrupper hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Nu postede jeg jo blot det program jeg selv havde kørt. Såfremt du syntes det er for mange forskelige øvelser kan du jo blot kører de samme øvelser for de enkelte muskelgrupper hver gang.

Ja... det kunne jeg gøre...

Går lige i tænke boksen engang... skal alligevel dekonditionere her næste uge så får jeg jo en tænke pause :blush: ... tak for hjælpen i hvert fald...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share