Maks gain


Nummi
 Share

Recommended Posts

Det var da et tamt svar, hvordan kan du sige det uden at kende nogle fakta om manden?

Desuden hvor har du det tal fra?

mandens fakta spiller ikke den store rolle i denne sammenhæng. man kan som tommelfinger regl gaine ½kg ew for ikke at gaine for meget fedt. jo mindre gain ew jo mere muskelmasse i forhold til fedt. folk på aas kan selvfølgelig gaine betydligt mere.

Link to comment
Share on other sites

mandens fakta spiller ikke den store rolle i denne sammenhæng. man kan som tommelfinger regl gaine ½kg ew for ikke at gaine for meget fedt. jo mindre gain ew jo mere muskelmasse i forhold til fedt. folk på aas kan selvfølgelig gaine betydligt mere.

Man skal vist mildt sagt have gunstige betingelser for at gaine ½kg masse om ugen, 70g dagligt.

Du kan jo prøve at gange det op til årsbasis :wink:

Jeg tror mere begrundelsen ligger i at hvis der skal være kontrol med vægtøgningen, så bliver det meget svært, hvis det går meget langsommere.

Dertil afhænger det naturligvis hvor man er henne rent træningsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg er lige startet på bulk, og følger Massive Eating principperne. Hvor meget kan man maks gaine pr. måned, hvor langt størstedelen skal være muskelmasse?

200kg, men du skal ikke forvente du når så mange kg. :laugh:

Er jo langt fra til sige. Er du fed? Er du tynd? Lavet forbrandings-niveau, eller højt? Så mange fakta der spiller ind. Kreatin, eller ikke. Snyd, eller ej.

Du kan jo godt få 5 kg på et månede hvis du evt lige har haft pause. 5 kg hvis du snyder (Krudt) sammen med en ordentligt kost.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gainede lidt over 20kg alene i 2005. Mener at mellem 8 og 9 kg var LBM

Jeg har så tabt mig 12kg siden, og har beholdt ca. 5kg LBM (kunne sagtens være gjort bedre, lavede ingen styrketræning under vægttabet)

Link to comment
Share on other sites

Jeg gainede lidt over 20kg alene i 2005. Mener at mellem 8 og 9 kg var LBM

Jeg har så tabt mig 12kg siden, og har beholdt ca. 5kg LBM (kunne sagtens være gjort bedre, lavede ingen styrketræning under vægttabet)

Præcis hvad jeg ikke er ude efter. Hehe. Hellere at det går langsommere, og det så næsten er ren muskelmasse man gainer. Så behøver man heller ikke så stort vægttab til foråret :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev egentlig også bare indlægget, for at referere til de 2kg om måneden, som Stubbe skriver. Jeg trænede meget seriøst i hele 2005, og her svært ved at se, hvordan jeg kunne have taget mere på, men hvor mindre af det var fedt. Det tror jeg er meget svært!

Så stort et vægttab var heller ikke tilsigtet - min fedt% lå på ca 15% da den var højest.

Jeg vil tro, at jeg kunne have holdt på noget mere LBM, hvis jeg fortsat styrketrænede!

Link to comment
Share on other sites

Der vil nok altid komme lidt fedt på, men det er klart, (forudsat kosten er 100% i orden) at en langsom/kontrolleret vægtøgning, vil resultere i, at en mindre andel er fedt.

De fleste benytter sig af bulk/cut, da det er en nemmere måde at at opbygge muskelmasse på. Man sikrer, at man hele tiden giver sin krop noget at bygge af, og når man er ved at være tilfreds, så skærer man det overflødige væk! :smile:

Link to comment
Share on other sites

For ikke at blive misforstået mere end højest nødvendigt er de 2 kg jeg angav hvad de fleste maximalt kan gaine om måneden uden at det er associeret med for meget fedt. En nybegynder vil muligvis kunne gaine lidt mere mens det for en der har trænet i 10 år nok nærmere vil være omkring 1 kg. Hvad man kalder for et acceptabelt fedtgain i den konkrete situation er selvfølgelig af afgørende betydning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share