Unilateral træning


Flot
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg kører squat med en relativt bred benstand, men ikke noget ekstremt. Mine hoftebøjere er så begyndt at smerte. Jeg har fået at vide at unilateral træning, kan være en god idé til at træne hoftebøjerne op. I dag prøvede jeg det så lidt, men kan faktisk ikke mærke at det giver noget resultat. Er der nogen speciel måde man skal udføre unilaterale øvelser på for at ramme hoftebøjerne? Er der nogle unilaterale øvelser der er bedre end andre? Er der nogle øvelser derudover der kan bruges?

Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har fundet en artikkel som grundigt forklarer at hoftebøjerne slet ikke KAN trænes. Det forholder sig faktisk sådan at de aller højt og kun i en hvis udstrækning kan gøres mere smidige. Unilateralt arbejde skulle heller ikke have nogen effekt. Hvis ikke an er født med stærke hoftebøjere er der vist ikke noget at gøre, så jeg dropper squat og prøver dødløft i stedet for. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har fundet en artikkel som grundigt forklarer at hoftebøjerne slet ikke KAN trænes. Det forholder sig faktisk sådan at de aller højt og kun i en hvis udstrækning kan gøres mere smidige. Unilateralt arbejde skulle heller ikke have nogen effekt. Hvis ikke an er født med stærke hoftebøjere er der vist ikke noget at gøre, så jeg dropper squat og prøver dødløft i stedet for. :smile:

Åh nej, lige med ét blev verden fattigere.

PS jeg er vha strækøvelser kommet af med nøjagtig samme problem

Link to comment
Share on other sites

Har fundet en artikkel som grundigt forklarer at hoftebøjerne slet ikke KAN trænes. Det forholder sig faktisk sådan at de aller højt og kun i en hvis udstrækning kan gøres mere smidige. Unilateralt arbejde skulle heller ikke have nogen effekt. Hvis ikke an er født med stærke hoftebøjere er der vist ikke noget at gøre, så jeg dropper squat og prøver dødløft i stedet for. :smile:

Den vil jeg meget gerne se nærmere på.

Jeg kan allerede nu godt afsløre at jeg mildt sagt er lettere skeptisk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Åh nej, lige med ét blev verden fattigere.

PS jeg er vha strækøvelser kommet af med nøjagtig samme problem

Okay, tror jeg går i gang med strækøvelser så. Jeg troede bare at strækøvelser var vigtige hvis man manglede fleksibilitet i squatten? Jeg kan sagtens gå dybt osv, det virker bare som om at jeg bliver overanstrengt i lysken, eller sådan noget? :smile:

Den vil jeg meget gerne se nærmere på.

Jeg kan allerede nu godt afsløre at jeg mildt sagt er lettere skeptisk :wink:

Har desværre ikke noget at vise dig. Jeg ville bare lige efterprøve en teori jeg har om, at dem der ved noget på MOL er svære at få til at svare på spørgsmål, men lette at få op af stolen, hvis nogen andre siger noget forkert, så man har nogen man kan irettesætte. :wink:

Hvis du ved noget om unilateral træning ift hoftebøjere, har jeg lige fået min mistanke bekræftet. :tongue:

Nu jeg har dig her, så kunne jeg vel ikke lokke dig til at kigge nærmere på mit første spørgsmål? Jeg har læst lidt på det, og selv prøvet med noget unilateral træning, men kan simpelt hen ikke mærke det i det område, jeg ellers normalt har ondt i ( ved benet, i nærheden af lysken) når jeg squatter dybt.

Mange tak. :)

Edited by Flot
Link to comment
Share on other sites

Okay, tror jeg går i gang med strækøvelser så. Jeg troede bare at strækøvelser var vigtige hvis man manglede fleksibilitet i squatten? Jeg kan sagtens gå dybt osv, det virker bare som om at jeg bliver overanstrengt i lysken, eller sådan noget? :smile:

Har desværre ikke noget at vise dig. Jeg ville bare lige efterprøve en teori jeg har om, at dem der ved noget på MOL er svære at få til at svare på spørgsmål, men lette at få op af stolen, hvisnogen andre siger soget forkert, så man har nogen man kan irettesætte. :wink:

Hvis du ved noget om unilateral træning ift hoftebøjere, har jeg lige fået min mistanke bekræftet. :tongue:

Nu jeg har dig her, så kunne jeg vel ikke lokke dig til at kigge nærmere på mit første spørgsmål? Jeg har læst lidt på det, og selv prøvet med noget unilateral træning, men kan simpelt hen ikke mærke det i det område, jeg ellers normalt har ondt i ( ved benet, i nærheden af lysken) når jeg squatter dybt.

Mange tak. :)

Hvem siger du skal kunne mærke effekten af noget som helst umiddelbart, for at det har en effekt?

Hvem siger at du har krav på hurtigt svar?

Kodeord: tålmodighed.

Har desværre ikke noget at vise dig. Jeg ville bare lige efterprøve en teori jeg har om, at dem der ved noget på MOL er svære at få til at svare på spørgsmål, men lette at få op af stolen, hvisnogen andre siger soget forkert, så man har nogen man kan irettesætte. :wink:

Så med andre ord er din strategi at udvise dårlig netikkete, spilde folks tid og i al almindelighed opføre sig som et fjols for at bedre hjælp?

Husk det er MENNESKER der sidder i den anden ende. Mennesker der ikke nødvendigvis gider at hjælpe dig :omg:

Jeg har ihvf spildt de sidste sekunder på dig, der heldigvis en fin lille ignore funktion i ens kontrolpanel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share