Energiforbrug ved fysisk aktivitet hos overvægtige


TSBC
 Share

Recommended Posts

Kære Alle, eller rette vedkommende

I forbindelse med et kommende projekt har jeg to spørgsmål som jeg håber jeg kan få noget hjælp til.

En gruppe overvægtige kvinder og mænd (BMI mellem 30 og 40)i alderen 30-40 år skal træne i 3 X ugentligt i 12 uger.

Deltagernes maksimale iltoptagelse vil blive målt forud for trænings opstart , og det er planlagt at træningen skal foregå med en intensitet på 50-70% af deres maksimale puls. Træningen foregår på hovedsagligt et løbebånd, træningscykel, stepmaskine. Træningsvarigeheden pr seance er sat til en time.

Mit første spørgsmål er hvordan får jeg med rimelig præsicion estimeret hvor mange kcal der forbruges ved den givne aktivitet?

Mit andet spørgsmål er når den ene gruppe er planlagt til samtidig at skulle indtage en lavkalorisk kost: ca 1000 kcal pr dag, hvilke forbehold skal jeg tage i træningen og hvilke risiko er der for den enkelte - her tænkes medicinske komplikationer.

Jeg håber at I derude kan hjælpe mig videre.

Venligst Tore

Link to comment
Share on other sites

Nu svarer jeg godt nok ikke på nogle af dine spørgsmål, men hvilket seriøst projekt vil sætte svært overvægtige med en BMI på mellem 30 og 40 til at leve på 1000 kcal om dagen..? :nono: Mit bud er, at du IKKE får dem igennem de 12 uger, som forsøget varer.

1000 kcal er betydeligt under, hvad et almindeligt menneske skal have i ligevægtsindtag, såfremt man ikke er sengeliggende.

Prøv at tjekke beregneren for ligevægtsindtag på forsiden af MOL. Jeg vil mene (uden at kende noget til projektet overhovedet), at 1000 kcal er at gå til ekstremerne. Det har i hvert fald ikke noget med seriøst vægttab og livsstilsomlægning at gøre. Det må nærmere betegnes som en KUR - hvilket de fleste på MOL vist ikke er fortalere for.

God weekend

Kibo

Link to comment
Share on other sites

Kære Kibo

Du har helt ret, du svarer ikke på spørgsmålene, og det var sådan set det jeg var interesseret i, og ikke din personlige holdning til hvorvidt det er et seriøst projekt eller ej. Det kræver, for mig at se, at du har læst projektprotokollen for at du kan udtale dig om det.

God weekend

Tore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share