Muskelvækst


Simos
 Share

Recommended Posts

Hej! Jeg er en dreng på 17 år, som har trænnet i 1 år og 5 måneder. Det første år mærkede jeg en god fremgang både muskel og styrke mæssigt. Men de sidste fem måneder har det stået stille.

Kan det være pga jeg er begyndt at dyrke noget konditrænning, og ikke indtager protein nok? Og er der noget mad som vil kunne hjælpe til at få mere fedt på kroppen, f.eks fløde? Jeg indtager ellers rigeligt med proteinpulver og andet mad.

I kan lige få et billede:

post-8917-1156000038_thumb.jpg

Mit mål er en krop ligesom Ryan Reynolds ( Blade 3 ) - så der er lang vej endnu. Men kan i foreslå mig at trænne noget mere specifikt for at nå dette mål?

Link to comment
Share on other sites

hvor meget protein indtager du rent faktisk?

Jeg anser det for mere sandsynligt at du generelt ikke indtager nok til at tage på, end at det er proteinmangel. Skulle det være pga for lidt protein men nok kalorier generelt burde du stadig tage på.

Inspiration til dit program kan findes i absurde mængder rundt omkring på forummet og i øvrigt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret!

Efter hver styrketrænning indtager jeg ca 1 dl af 35 gram BodyLab whey 80, og min krop vejer sølle 66,5 kg. Så ville det være bedere med endnu mere protein efter styrketrænningen, eller måske efter min konditrænning?

det er vigtigere hvor meget du får totalt set over hele dagen. Følger du retningslinjerne i protein FAQ'en er du et godt stykke på den sikre side. Med din vægt skal du primært fokusere på at spise nok til rent faktisk at tage på. Er måltiderne bare nogenlunde fornuftigt skal det nok resultere i rigeligt protein. Protienindtaget (generelt, ikke bare pulver) skal være fordelt over hele dagen, da kroppen ikke har noget protein-lager (andet end musklerne) i modsætning til kulhydrat og fedt.

Link to comment
Share on other sites

spis noget mere..

et hurtigt forslag kan være:

morgen: 75g havregryn m skummetmælk+et styk frugt

mellemmad: 1 skive rugbrød med 3 skiver røget fillet/hamburg/skinke

frokost:75g ris/pasta+ 1 dåse tun i vand

mellemmad: 1 banan+ 2 skiver rugbrød med 3 skiver røget fillet/hamburg/skinke

aften: 100g ris/pasta/kartoffel+kogt grøntsager+150g kød

sen aften: 2 æg+20g protein lavet med skummetmælk.

og selvfølgelig en shake efter træning og en banan.

det er blot et udkast for at du kan få en ide om hvor meget du faktisk bør spise hver dag. dog skal den justeres til så kcal indtaget kommer til at passe med dit ligevægtsindtag.

Link to comment
Share on other sites

Der kommer perioder hvor der ikke sker nogen fremgang i muskelvækst, og hvor du

måske mister lidt af størrelsen på mullerne, det sker for alle der træner seriøst.

Du skal ikke gå i panik, det kommer igen.

Grunden er, at dine muskler har vænnet sig til det tunge arbejde, og ikke reagerer

som da du startede med at træne. De første 12 - 18 måneder er dem der giver mest

masse i din træningskariere, sådan er det.

Hvis du vil undgå alt for meget stilstand, så skal du holde pauser, og jeg ved godt

at det lyder underligt, men du skal ikke træne tungt mere end 9 måneder i årets

12. Træn som du plejer, men hold pauser indimellem.

En anden grund kan være hvis du træner kondi og taber fedt, det er ikke muskelmasse du

taber men fedt i huden, og fedt i dit musklevæv, men det ser ud som dine muskler bliver mindre !

Træn tungt, hold pauser, osse med det ekstra proteinindtag, og

så skal du variere din træning.

Hold ud !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share