Akne... (Bumser)


fly
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Har lige et hurtigt spørgsmål; Jeg har trænet i snart 2 år, og har haft et problem med akne siden puberteten, og er 16 nu. Både min mor og far har haft det (meget) som unge, og jeg er bare træt af det. Mht. ansigtspleje er jeg ikke i tvivl (sq snart blevet metro efter alt det pis jeg bruger :P ) Men jeg tænkte på om det ville hjælpe at trappe ned på træningen, og dyrke en sport som på anden måde rammer musklerne uden at pumpe hormon niveauet i top..? Jeg tror næsten jeg ville give træning op i nogle år, for et pænere ansigt. Er det den sidste løsning?

tak

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du ikke stoppe med din træning... det du skal gøre er at få en henvisning fra din egen læge til en hudlæge :wink:

Har været, og kørt mange ting. Bl.a. antibiotics.

Bumser handler vel om hormonel forøgelse og ubalance. får man både som teenager, og når man træner, som jeg ikke kan se hjælper på første punkt..?

Link to comment
Share on other sites

Ja, men igen. tror ikke det er vejen frem. Som sagt har jeg fået antibiotikum (må siges at være noget af det kraftigste) af dermatologen, og det virkede, men ikke længere end da jeg stoppede med det. Det smadrer kroppen, og man skal ikke bruge det udover sygdom syntes jeg. Men alt det andet skal jeg nok finde ud af. Bare mht. træning jeg spørger

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også tidligere døjet en del med acne, men efter en kur med Roaccutan er dette nu helt væk....

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke mener det er vejen frem...? Det antibiotika du har taget, har formentligt været en her og nu løsning når din acne har været rigtig slem, hvorimod en A-vitamin kur (roaccutan) er en længere sigtet løsning... - dette fjerne/løser problemet!

Så afsted med lægen (og ikke bare din praktiserende, men en hudlæge som TLunau skriver) til dig - han/hun vil i sidste ende kunne gi' dig det bedste svar, og formentligt bekræfte at din træning intet har med din acne at gøre.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har let acne, og der har benzoyl peroxide 2.5% fjernet 95% af det, så det er også en mulighed hvis du ikke har prøvet det..

Bruger jeg også netop nu. er på 2. uge nu. Håber det bliver godt. Andre med erfaringer fra dette produkt? også kaldet Basiron. Og så med Biotherm Acno-Clean ved siden af.

Edited by fly
Link to comment
Share on other sites

Bruger jeg også netop nu. er på 2. uge nu. Håber det bliver godt. Andre med erfaringer fra dette produkt? også kaldet Basiron. Og så med Biotherm Acno-Clean ved siden af.

Ja, jeg prøvede Basiron i sin tid, og det havde kun meget lille, kortvarig effekt - efterfølgende var det så Roaccutan der klarede problemet....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share